اعلام پرفروش‌های صهبا در سال ۹۴ | «انسان ۲۵۰ ساله» در صدر

پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات صهبا در سال ۹۴ اعلام شد. مطابق سال‌های گذشته «انسان ۲۵۰ ساله» در صدر این فهرست قرار دارد.
سه‌شنبه، 20 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعلام پرفروش‌های صهبا در سال ۹۴ | «انسان ۲۵۰ ساله» در صدر

 ویرایش عکس آذرماه 98

پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات صهبا در سال ۹۴ اعلام شد. مطابق سال‌های گذشته «انسان ۲۵۰ ساله» در صدر این فهرست قرار دارد. 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، انتشارات صهبا در گزارشی پرمخاطب‌ترین آثار خود را اعلام کرده که براساس این فهرست، همانند چند سال اخیر، کتاب «انسان 250 ساله» بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است. فروش این اثر تاکنون به 180 هزار نسخه رسیده است.

این اثر دربردارنده نگاه مقام معظم رهبری به زندگی سیاسی ائمه اطهار(ع) است. این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام(ع) بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. در خلال متن، آیات و روایات متعددی مشاهده می‌شود که عبارات عربی آنها توسط مقام معظم رهبری آورده شده است؛ به نظر می‌رسد در پس تأکیدی که تعمّداً از سوی معظم‌له در بیان عبارات عربی ـ با توجه به زمان محدود یک جلسه سخنرانی ‌ـ مشاهده می‌شود، مقصودی ارزشمند نهفته است و آن اهتمام بیشترِ مخاطبان بر اُنس با زبان فصیح و بلیغ عربی است. آشنایی هر چه بیشتر با این زبان، منجر به بهره‌مندی کامل‌تری از هدایت قرآن کریم و روایات معصومین(ع) خواهد شد.
 

اعلام پرفروش‌های صهبا در سال ۹۴ | «انسان ۲۵۰ ساله» در صدر


محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان 250 ساله را دلنشین تر می کند.

در بخشی از این کتاب با عنوان «پیامبر ما این‌گونه بود...» می‌خوانیم: پیغمبر در رفتار خود مدبرانه عمل کرد و سرعت عمل داشت. نگذاشت در هیچ قضیه‌اى وقت بگذرد. قناعت و طهارت شخصى داشت و هیچ نقطه ضعفى در وجود مبارکش نبود. او معصوم و پاکیزه بود؛ این خودش مهمترین عامل در اثرگذارى است. ما باید یاد بگیریم؛ مقدار زیادى از این حرفها را باید به بنده بگویند؛ من باید یاد بگیرم؛ مسئولان باید یاد بگیرند. اثرگذارى با عمل، به مراتب فراگیرتر و عمیقتر است از اثرگذارى با زبان. او قاطعیت و صراحت داشت. پیغمبر هیچ وقت دو پهلو حرف نزد. البته وقتى با دشمن مواجه مى‌شد، کار سیاسىِ دقیق مى‌کرد و دشمن را به اشتباه مى‌انداخت. در موارد فراوانى، پیغمبر دشمن را غافلگیر کرده است؛ چه از لحاظ نظامى، چه از لحاظ سیاسى؛ اما با مؤمنین و مردم خود، همیشه صریح، شفّاف و روشن حرف مى‌زد و سیاسى‌کارى نمى‌کرد و در موارد لازم نرمش نشان مى‌داد؛ مثل قضیه‌ى عبداللَّه‌بن‌ابىّ که ماجراهاى مفصّلى دارد. او هرگز عهد و پیمان خودش را با مردم و با گروههایى که با آنها عهد و پیمان بسته بود - حتّى با دشمنانش، حتّى با کفّار مکه - نشکست. پیغمبر عهد و پیمان خود را با آنها نقض نکرد؛ آنها نقض کردند، پیغمبر پاسخ قاطع داد. هرگز پیمان خودش را با کسى نقض نکرد؛ لذا همه مى‌دانستند که وقتى با این شخص قرارداد بستند، به قرارداد او مى‌شود اعتماد کرد... .

«دغدغه‌های فرهنگی» عنوان دیگر انتشارات صهباست که به عنوان یکی از پرمخاطب‌ها اعلام شده است. این اثر تاکنون بیش از 120 هزار نسخه به فروش رفته است. این اثر نیز شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 در دیدار با عناصر جبهه خودی حوزه فرهنگ است که با استفاده از دیگر بیانات معظم له شرح داده شده است. این کتاب شامل 9 فصل است که فصل اول آن با «طرح دغدغه» مطرح می‌شود، و بعد از آن، سه فصل به عنوان پیشنیازِ ادامه بحث، آمده است. سه فصلِ «منشأ انقلاب اسلامی»، «فرهنگ و هنر ایران و انقلاب» و «جریان روشنفکری بیمار» در مجموع به شرح تاریخچه جریان فرهنگی ایران بعد از ورود اسلام تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

«خانواده» دیگر اثر پرمخاطب در این فهرست است که در سال جاری تعداد 25 هزار نسخه از آن به فروش رفته است. این اثر روایت‌کننده بیانات مقام معظم رهبری درباره خانواده است که برای همه خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان مفید است.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.