«انسان ۲۵۰ ساله» پرفروش‌ترین اثر صهبا در نمایشگاه کتاب

«انسان ۲۵۰ ساله» و «دغدغه‌های فرهنگی» دو عنوان اثر از انتشارات صهبا است که بنا به گفته مسئولان این انتشارات در سه روز نخست نمایشگاه بیشترین فروش را داشته است.
شنبه، 13 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
«انسان ۲۵۰ ساله» پرفروش‌ترین اثر صهبا در نمایشگاه کتاب

ویرایش عکس آذرماه 98

«انسان ۲۵۰ ساله» و «دغدغه‌های فرهنگی» دو عنوان اثر از انتشارات صهبا است که بنا به گفته مسئولان این انتشارات در سه روز نخست نمایشگاه بیشترین فروش را داشته است. 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، انتشارات صهبا در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب با عناوین مختلفی حضور دارد که از جمله این آثار «از هراره تا تهران» است که برای اولین‌بار عرضه می‌شود. این کتاب روایت خواندنی و شیرین از سفر رهبر معظم انقلاب به زیمباوه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد است. علاوه بر شرح سخنرانی ایشان در جلسه، روایت خاطرات و حواشی این سفر، کتاب را خواندنی‌تر کرده است.

انتشارات صهبا همچنین با بازچاپ تعدادی دیگر از آثار خود در نمایشگاه حضور دارد که بنا بر گفته یکی از مسئولان غرفه، کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» و «انسان 250 ساله» پرفروش‌ترین آثار طی سه روز نخست نمایشگاه بوده‌اند. هم‌اکنون چاپ 24 «دغدغه‌های فرهنگی» و چاپ سی و سوم «انسان 250 ساله» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«انسان 250 ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

این کتاب شامل هفده فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان 250 ساله را دلنشین تر می کند.

کتاب «دغدغه های فرهنگی» نیز شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 در دیدار با عناصر جبهه خودی حوزه فرهنگ است که با استفاده از دیگر بیانات معظم له شرح داده شده است. این کتاب شامل نُه فصل است که فصل اول آن با «طرح دغدغه» مطرح می‌شود، و بعد از آن، سه فصل به عنوان پیشنیازِ ادامه بحث، آمده است. سه فصلِ «منشأ انقلاب اسلامی»، «فرهنگ و هنر ایران و انقلاب» و «جریان روشنفکری بیمار» در مجموع به شرح تاریخچه جریان فرهنگی ایران بعد از ورود اسلام تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

فصل «جریان روشنفکری بیمار» به بحث سه جریان روشنفکری بعد از پیروزی انقلاب می‌پردازد: جریان روشنفکری بیمار، جریان روشنفکری مذهبی و امتداد جریان روشنفکری بیمار. این فصل، ریشه‌های این جریان را بررسی کرده و اطلاعات لازم درباره ارتباط این جریان با انقلاب اسلامی را به مخاطب می‌دهد. سپس به تهدیدات، توقعات و نتیجه‌گیری می‌رسد. سیر این فصول بر اساس سیری است که در صحبت محوری تنظیم شده است و سعی بر آن بوده تا  ترتیب متن محوری به هم نخورد.

«انسان ۲۵۰ ساله» پرفروش‌ترین اثر صهبا در نمایشگاه کتاب

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.