پرفروش‌ترین‌‌های بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب

یکی از کمترین فوایدی که بررسی عنوان‌های فروش رفته در نمایشگاه و استخراج نام پر فروش‌ها در پی دارد دستیابی به نیاز روز بازار کتاب است.حداقل از این طریق اهالی نشر پی به ذائقه مردم می برند.
يکشنبه، 21 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرفروش‌ترین‌‌های بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب

ویرایش عکس آذرماه 98

یکی از کمترین فوایدی که بررسی عنوان‌های فروش رفته در نمایشگاه و استخراج نام پر فروش‌ها در پی دارد دستیابی به نیاز روز بازار کتاب است.حداقل از این طریق اهالی نشر پی به ذائقه مردم می برند.

به گزارش راسخون به نقل ازتسنیم به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروز آخرین برگ از بیست و هفتمین دفتر نمایشگاه کتاب تهران ورق می‌خورد. نمایشگاهی که همچون سال‌های گذشته در طول 10 روز میزبان علاقه مندانی از سراسر کشور بود. یکی از نکاتی که در برپایی هر دوره از نمایشگاه توجه متولیان و حتی کارشناسان فرهنگی را به خود جلب می‌کند؛ آمار کتاب‌هایی است که با بیشترین استقبال از سوی مردم روبه‌رو شده‌اند.

یکی از کمترین فوایدی که بررسی عنوان‌های فروش رفته در نمایشگاه و استخراج نام پر فروش‌ها در پی دارد دستیابی به نیاز روز بازار کتاب است. حداقل از این طریق اهالی نشر پی به ذائقه مردم برده و می‌توانند با آسودگی بیشتری از میان عنوان‌های پیشنهادی در تألیف یا ترجمه دست به انتخاب و در نهایت انتشار آثار بزنند. آن وقت است که کتاب‌های کمتری در قفسه‌های کتابفروشی‌ها خاک خواهند خورد.
 

با توجه به اهمیت انتخاب مخاطبان امروز گزارشی از پر فروش‌ترین کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب عرضه شده‌اند را در اختیارتان می‌گذاریم. از این طریق شما هم به عنوان مخاطبان کتاب به بخشی از این فهرست دست خواهید یافت و می‌توانید کتاب‌هایی را خریداری کنید که در صدر جدول فروش قرار گرفته‌اند. رمان «عقاید یک دلقک» نوشته هانریش بل با ترجمه شریف لنکرانی به قیمت 7 هزار تومان، «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی به قیمت 3 هزار تومان، رمان «ریشه‌ها» نوشته الکس هیلی با ترجمه علیرضا فرهمند به قیمت 16 هزار تومان از جمله پر فروش‌های مؤسسه انتشارات امیر کبیر هستند.

در هر دوره‌ای از نمایشگاه کتاب که برپا می‌شود معمولاً برخی از کتاب‌ها با استقبال قابل توجهی رو به رو می‌شوند؛ آنچنان که نسخه‌های منتشر شده برخی از آن‌ها حتی در چند روز نخست نمایشگاه تمام می‌شود. رمان «خرمگس» نوشته « اتل لیتان وینیچ» با ترجمه خسرو همایون‌پور به قیمت 11 هزار و500 تومان، «بینوایان» اثر مشهور ویکتور هوگو با ترجمه حسینقلی مستعان به قیمت 36 هزار تومان و  مجموعه 3 جلدی «کمدی الهی» نوشته «دانته آلیگیری» با ترجمه شجاع‌الدین شفا به قیمت 50 هزار تومان هم از جمله این کتاب‌ها هستند که در نشر امیر کبیر در نیمه نخست نمایشگاه چاپ آن‌ها تمام شد.
 

استقبال مردم از کتاب‌های مذهبی

کتاب‌های مذهبی هم از جمله آثاری بودند که در نمایشگاه این دوره با استقبال خوبی روبه‌رو شدند. کتاب های «فاطمه الزهرا(از ولادت تا شهادت) نوشته «سید محمد کاظم قزوینی» با ترجمه حسین فریدونی به قیمت 35 هزار تومان، مجموعه 3 جلدی « گامی در مسیر تربیت اسلامی» نوشته رجبعلی مظلومی به قیمت 20 هزار و400 تومان و « آشتی با امام عصر (عج)» نوشته علی هراتیان به قیمت 8 هزار تومان هم از جمله کتاب‌های نشر «آفاق» هستند که در گروه کتاب‌های مذهبی قرار دارند و استقبال خوبی از آن‌ها شده است.

«مفاتیح مستند» با ترجمه و تحقیق میر شفیع خوانساری به قیمت 28 هزار تومان هم در این دسته بندی موضوعی قرار دارد که از سوی نشر «اسوه» به مخاطبان عرضه شده است.

« تفسیر نور» نوشته مصطفی خرم دل به قیمت 50 هزار تومان، «یادداشتی از طرف خدا» نوشته امیر رحمان کیایی به قیمت 10 هزار تومان و «آموزش نماز» نوشته ارشد ارشاد به قیمت 5 هزار تومان هم کتاب‌های پر فروش نشر «احسان» بودند.

از انتشارات «آستان قدس رضوی» هم مجموعه 6 جلدی «مجالس المؤمنین» نوشته قاضی نورالله شوشتری با ترجمه ابراهیم عرب‌پور به قیمت 135 هزار تومان،  کتاب نفیس «شاهکارهای هنری در آستان قدس(منتخب قطعات نستعلیق)» با مدیریت اجرایی علی ثابت نیا به قیمت 120 هزار تومان، «گزیده دیوان بیدل» با مقدمه و گزینش محمد کاظم کاظمی به قیمت 10 هزار تومان و مجموعه چهار جلدی تولید و فرآوری گیاهان دارویی نوشته رضا امیر بیگی به قیمت 88 هزار تومان  در زمره پرفروش ترین‌ها قرار داشتند.
 

مجموعه 6 جلدی «مناقب خاندان نبوت و امامت» و «این شهر آشوب مازندرانی» به ترجمه حسین صابری به قیمت 220 هزار تومان، «هنر ایران در دوران ماد و هخامنشی نوشته «رومن گیرشمن» با ترجمه عیسی بهنام به قیمت 30 هزار تومان، مجموعه 2 جلدی «حافظ نامه» نوشته بهاء‌الدین خرمشاهی به قیمت 50 هزار تومان و مجموعه 2 جلدی «داراب نامه طرسوسی» نوشته ذبیح‌الله صفا به قیمت 18 هزار تومان هم از کتاب‌های پر مخاطب «انتشارات علمی و فرهنگی» هستند.

کتاب‌های علمی- پژوهشی هم فروش خوبی داشتند
 

از کتاب‌های دانشگاهی که بسیاری از اوقات بنا به درخواست استادان دانشگاه خریداری می‌شوند که بگذریم؛ کتاب‌های علمی- پژوهشی و تاریخی نیز با استقبال خوبی رو به رو بودند. انتشارات «فرهنگ معاصر» هم یکی از مؤسسات نشری به شمار می‌آید که در زمینه مورد نظر مشغول فعالیت است. « فرهنگ انگلیسی- فارسی هزاره» کار مشترک علی محمد حق شناس، حسین سامعی و نرگس انتخابی به قیمت 56 هزار تومان، فرهنگ انگلیسی- فارسی «پویا» نوشته محمد رضا باطنی و گروهی از مؤلفان به قیمت 56 هزار تومان، «دایرئ‌المعارف هنر» نوشته رویین پاکباز به قیمت 40 هزار تومان و « شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران» نوشته ولی‌الله مظفریان به قیمت 90 هزار تومان کتاب‌های پر فروش این مؤسسه نشر بودند.

«آناتومی تمرینات قدرتی» نوشته «فردریک دلاویر» با ترجمه گروهی به قیمت 25 هزار تومان، « پیلاتس(60 تمرین مبتدی و پیشرفته)» نوشته «آیسا اونگارو» با ترجمه آمنه رضوی به قیمت 7 هزار و500 تومان، «آناتومی بدنسازی بانوان» کار مشترک « فردریک دلاویر» و«جین پیر کامنسو» و ترجمه گروهی از مترجمان به قیمت 25 هزار تومان و «تغذیه ورزشی ویژه کسب مدال طلا» نوشته « گلن کاردول» به ترجمه عباسعلی گائینی و رضا نوری به قیمت 12 هزار و500 تومان آثار پر فروش نشر «علوم ورزشی» بودند.
 

انتشارات «حافظ نوین» نیز کتاب‌های «اسرار گیاهان دارویی» نوشته احمد هادی شریفی به قیمت 30 هزار تومان، «دایرئ المعارف گیاه درمانی ایران» نوشته احمد هادی شریفی به قیمت 30 هزار تومان، « درمان طبیعی بیماری‌ها» نوشته احمد هادی شریفی و «دکتر در خانه» نوشته نفیسه دری صفت به قیمت 20 هزار تومان را در شمار پر فروش هایش دارد.

«کلیات فلسفه» نوشته «ریچارد پاپکین» و «آوروم استرول» با ترجمه دکتر سید جلال‌الدین مجتبوی به قیمت 29 هزار تومان، مجموعه چهار جلدی «تاریخ فلسفه غرب راتلیج» در بردارنده مجموعه‌ای از مقالات به قیمت 144 هزار تومان، «معجزه عاشورا» نوشته حسین غفاری به قیمت 30 هزار تومان و مجموعه 2 جلدی «دایرئ المعارف قرآن لیدن» با سر ویراستاری «جین دمن مک اولیف» با ترجمه گروهی از مترجمان به قیمت 95 هزار تومان، کتاب‌های پرمخاطب نشر «حکمت» هستند.
 

از انتشارات «نی» هم کتاب‌های «ایران بین دو انقلاب» نوشته «یروان آبراهامیان» با ترجمه احمد گل محمدی به قیمت 17 هزار و600 تومان، «دین» کتابی در حوزه علوم اجتماعی نوشته «گئورک زیمل» به ترجمه امیر رضایی به قیمت 8 هزار و600 تومان، « ایران، جامعه کوتاه مدت» نوشته «محمد علی کاتوزیان» با ترجمه عبدالله کوثری به قیمت 7 هزار تومان و «چگونگی رشد و فروپاشی اقتصاد» نوشته مشترک « پیتر شف» و «اندرو شف» با ترجمه حمیدرضا ارباب به قیمت 14 هزار تومان با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شده‌اند.
 

نشر«آمه» هم کتاب‌های «نظریه‌های تأثیر‌گذار در علم فیزیک که شما باید بدانید» نوشته «جوان بیکر» با ترجمه مائده فضل علی‌زاده و مهدی خاکیان با قیمت 10 هزار تومان، « تاریخ علم(از دوران باستان تا انقلاب صنعتی)» نوشته «آدام هارت-دیویس» با ترجمه  شادی مشکوه السادات و سارا فروغی به قیمت 12 هزار تومان، «تاریخچه فراماسونری» نوشته «جرمه هاروود» با ترجمه علی شیعه علی با قیمت 7 هزار تومان و «نگاهی نو به فلسفه» نوشته «استیفان لاو» با ترجمه محمد احسان مصطفوی به قیمت 18 هزار و 500 تومان را در شمار پر مخاطب هایش داشت.

کتاب‌های روانشناسی عمومی هم از جمله آثاری هستند که معمولاً با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شوند. استقبالی که در نمایشگاه کتاب هم به وضوح دیده می‌شد. «تمرکز حواس خود را تقویت کنید» نوشته «دبورا اسکوبرلین» با ترجمه ملیحه وفایی به قیمت 6هزار تومان، «افزایش قدرت   IQ» نوشته «ران بریسی» با ترجمه مجید دانایی به قیمت پنج‌هزار تومان، «من استیو هستم» نوشته «جورج بیهم» با ترجمه جواد مؤمنی به قیمت 6 هزار و500 تومان و رمان«سوگند» نوشته مرجان امید به قیمت 4 هزار و300 تومان کتاب‌های پر فروش دو مؤسسه نشر«ارم» و «سه نقطه» بودند.
 

مؤسسه نشر «اقبال» هم مجموعه 2 جلدی «تفسیرادبی و عرفانی خواجه عبدالله انصاری» نوشته حبیب‌الله آموزگار به قیمت 52 هزار تومان، مجموعه چهارجلدی «تاریخ 10 هزار ساله ایران» نوشته عبدالعظیم رضایی به قیمت 55 هزار تومان، مجموعه 3 جلدی «طب سنتی» نوشته اسماعیل اژدری به قیمت 38 هزار تومان و «تاریخ بیهقی همراه با شرح فارسی» به کوشش محبوبه زمانی به قیمت 40 هزار تومان در فهرست پر فروش‌ترین کتاب‌های دوران نمایشگاه خود دارد.

یکی از نکته‌های  قابل توجه در نمایشگاه کتاب امسال، کتاب‌های آشپزی بود که از سوی زنان و دختران جوان با استقبال خوبی روبه‌رو شدند. البته ناشرانی که کتاب‌های مختلف آشپزی را در میان آثار منتشر شده خود داشتند هم با دقت بسیاری کتاب‌های فوق را در غرفه هایشان چیده بودند و در نتیجه توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کردند.
 

یکی از غرفه‌هایی که کتاب‌های آشپزی مختلفی در میان آثارشان دیده می‌شد، غرفه انتشارات «جلال الدین»  بود. «آشپزی، پخت و پز» نوشته حمیدرضا رنجبر به قیمت 90 هزار تومان، «آشپزی گیاهی سارا» نوشته «نیکلا گرایمز» با ترجمه اعظم احمدی به قیمت 12 هزار تومان، « دسرهای سارا» نوشته فاطمه احمدی و «آشپزی سارا» که تمام نسخه‌های آن در نمایشگاه تمام شد؛ نوشته فاطمه احمدی به قیمت 10 هزار تومان از پر فروش‌ترین کتاب‌های این مؤسسه نشر بودند.
 

کتاب‌های رمان صدرنشین جدول پرفروش ها

همان گونه که پیش‌تر نیز در اخبار گروه فرهنگی اشاره شد کتاب‌های گروه ادبیات داستانی بویژه رمان با بیشترین استقبال مردم در نمایشگاه کتاب امسال روبه‌رو شدند. البته این استقبال تنها محدود به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نمی‌شود بلکه اگر سری به کتابفروشی‌های خیابان انقلاب و حتی مؤسسه‌های نشر بزنید متوجه خواهید شد استقبال از کتاب‌های ادبیات معمولاً بیشتر از دیگر موضوع‌هاست.
 

انتشارات «آموت» کتاب‌های «پیش از آن‌که بخوابم» نوشته «اس. جی. واتسون» با ترجمه شقایق قندهاری به قیمت 21 هزار و500 تومان، «زندگی اسرارآمیز» نوشته «سوماک کید» با ترجمه عباس زارعی به قیمت 17 هزار و500 تومان، « پاییز حافظیه» نوشته م. آرام به قیمت 18 هزار تومان، «شوهر عزیز من» نوشته فریبا کلهر به قیمت 14 هزار و500 تومان و «رابطه» نوشته مهتاب دیهیم به قیمت 19 هزار و800 تومان را در شمار پر مخاطب‌ترین هایش داشت.

غرفه مشترک دو مؤسسه نشر«دارینوش» و «آنا پنا» هم از جمله غرفه‌های پر بازدید بودند بویژه که آلبوم‌های صوتی با صدای زنده‌یادها «خسرو شکیبایی» و «حسین پناهی» از آن‌ها شنیده می‌شد. از غرفه این دو مؤسسه کتاب های «تنگ شرابی، پر شده از تنهایی من»  نوشته مجتبی معظمی به قیمت 12 هزار تومان، مجموعه شعر«نمی‌دانم‌ها» نوشته حسین پناهی به قیمت 12 هزار تومان و  آلبوم صوتی «سهراب سپهری» با صدای خسرو شکیبایی به قیمت 5 هزار تومان و آلبوم «راه با رفیق» با شعر و صدای حسین پناهی به قیمت 7 هزار تومان هم از آثار مکتوب و صوتی پر مخاطب این دو مؤسسه بودند.

«گذری به طهران قدیم» نوشته فرشاد ابریشمی با قیمت 8 هزار و 500 تومان، «کوروش کبیر حقیقت تاریخ» نوشته فرشاد ابریشمی به قیمت 15 هزار تومان، «تهران روزگاران قدیم» نوشته فرشاد ابریشمی به قیمت 35 هزار تومان و «بزرگان سینمای ایران» نوشته میثم ترابعلی به قیمت 25 هزار تومان هم از پر مخاطب‌ترین کتاب‌های غرفه نشر «خانه تاریخ و تصویر ابریشمی» بودند.

از انتشارات «نگاه» هم «دفتر اول شعر شاملو» به قیمت 42 هزار و500، «مجموعه اشعار حمید مصدق» به قیمت 25 هزار تومان، «او بازگشته است» نوشته «تیمور ورمش» با ترجمه مهشید میرمعزی به قیمت 18 هزار تومان و «کافکا در ساحل» نوشته «باراکی موراکامی» با ترجمه گیتا گرگانی به قیمت 25 هزار تومان در شمار پر فروش‌ها قرار دارند.
 

انتشارات «ققنوس» هم کتاب‌های «زندگی منفی یک» نوشته کیوان ارزاقی به قیمت 9 هزار و500 تومان، «بازی آخر بانو» نوشته بلقیس سلیمانی به قیمت 11 هزار تومان، «دالان بهشت» نوشته نازی صفوی به قیمت 15 هزار تومان و «این جا همه چیز موقتی است» نوشته تکتم توسلی به قیمت 7 هزار و500 تومان است.

«شب هنگام در شیلی» نوشته «روبرتو بولانیو»  با ترجمه فریده شبانفر به قیمت 6 هزار و800 تومان، «مرد بی‌وطن» نوشته «کورت ونه گوت» با ترجمه زیبا گنجی و پریسا سلیمان‌زاده به قیمت 7 هزار تومان، «مفیسو» نوشته «کلاوس مان» با ترجمه فرزانه شجاعی آزاد به قیمت 16 هزار تومان و «بودا زیر اتاق شیروانی» نوشته «جولی اتسکا» با ترجمه فریده اشرفی به قیمت 6 هزار و800 تومان از کتاب‌هایی هستند که در غرفه نشر «مروارید» با استقبال خوبی روبه‌رو شدند.
انتشارات «علم» هم کتاب‌های «هفت عروس و یک داماد» نوشته محمد ابراهیم باستانی پاریزی به قیمت 37 هزار تومان، «از پاریز تا پاریس» نوشته محمد ابراهیم باستانی پاریزی به قیمت 27 هزار تومان، «جامعه شناسی ایران» نوشته محمدرضا جلایی‌پور به قیمت 35 هزار و 500 تومان و «کوری» نوشته «ساراماگو» با ترجمه  مینو مشیری را به عنوان پر مخاطب‌ترین کتاب‌هایش در نمایشگاه کتاب عنوان کرد.

«چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته «زویا پیرزاد» به قیمت 13 هزار و500 تومان، «تاریخ سینما» نوشته «دیوید بوردول» و «کریستین تاسون» ترجمه روبرت صافاریان به قیمت 98 هزار و500 تومان، «بعد از پایان» نوشته فریبا وفی به قیمت 11 هزار و500 تومان و «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» نوشته بیژن نجدی به قیمت 4 هزار و800 تومان پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر«مرکز» هستند.
 

از انتشارات «افق» هم کتاب‌های «من او» نوشته رضا امیرخانی به قیمت 22 هزار تومان در شمار کتاب‌هایی قرار داشت که تمام نسخه‌های آن در نمایشگاه کتاب به فروش رسید. رمان«منگی» نوشته «ژئو الگوف» با ترجمه اصغر نوری به قیمت 6 هزار تومان، «خاطرات صددرصد واقعی یک سرخ پوست پاره وقت» نوشته «شرمن الکسی» با ترجمه رهی هیرمندی به قیمت 12 هزار تومان و «قطار شبانه لیسبون» نوشته «پاسکال مرسیه» با ترجمه مهشید میرمعزی به قیمت 22 هزار تومان را در شمار پر فروش هایش داشت.

نمایشنامه «آدم‌های خوب» نوشته «دیوید لینزی ابر» با ترجمه یاسین محمدی به قیمت 8 هزار و800 تومان، مجموعه کامل اشعار «هوشنگ چالنگی» به قیمت 16 هزار و600  تومان و «سه سال» نوشته «آنتوان چخوف» با ترجمه هنگامه ایرانی به قیمت 7 هزار و700 تومان در شمار پر فروش‌ترین کتاب‌های چاپ جدید نشر «افراز» قرار دارند.
 

انتشارات «پاپلی» هم جلد 1 و2 «شازده حمام» نوشته محمد حسین پاپلی یزدی با قیمت 51 هزار تومان، «اطلس قرآن مجید» نوشته «شوقی ابوخلیل» به ترجمه زینه فتحی و فاطمه وثوقی به قیمت 14 هزار تومان، «پینه‌دوز و شاه عباس» نوشته محمد حسین پاپلی یزدی به قیمت 4 هزار تومان و «مراسم عروسی» نوشته عباسعلی اسدی درباره آداب و رسوم عروسی در شهرهای مختلف به قیمت 7 هزار تومان در شمار پرفروش‌هایش قرار گرفت.

«راهنمای کامل طراحی»  نوشته «جیوانی سیواردی» با ترجمه مریم سعیدی به قیمت 20 هزار تومان، «مدرسه طراحی» نوشته «والتر فاستر» با ترجمه فاطمه علی‌پور به قیمت 16 هزار و500 تومان، «طراحی کلاسیک چهره» نوشته «والتر فاستر» با ترجمه بهارک شریفی حبیب‌زاده به قیمت 7 هزار و 500 تومان و «چگونه کاریکاتور بکشیم» نوشته «لن ردهن» با ترجمه علی کریمی به قیمت 5 هزار تومان هم کتاب‌هایی بودند که در غرفه انتشارات «خانه هنرمندان» با استقبال خوبی روبه‌رو شدند.
 

از غرفه انتشارات «حرفه هنرمند» هم «فرهنگ عکاسان جهان» نوشته شهریار توکلی و مرحوم تورج حمیدیان به قیمت 200 هزار تومان، «چیزی توی کشو نیست» گزیده شعر و عکس جهان به قیمت 20 هزار تومان، « هنر بعد از 1960» نوشته «مایکل آرچر» با ترجمه کتایون یوسفی به قیمت 14 هزار تومان و «قمر در عقرب» نوشته شرمین نادری به قیمت 14 هزار تومان از پرفروش‌ترین‌های این مؤسسه بودند.

از انتشارات «دکتر محمود افشار» هم «دیوان منوچهری دامغانی» به تصحیح حبیب یغمایی و به کوشش سید علی آل داود به قیمت 25 هزار تومان، « سفرنامه اصفهان» نوشته لسان السلطنه سپهر به کوشش حسن جوادی به قیمت 15 هزار تومان، «چهل و چهل سالگی(پژوهشی در اساطیر، ادیان آسمانی، باورهای عامیانه و پزشکی و ادبیات پارسی)» نوشته محمد سیاسی به قیمت 14 هزار تومان و «دولت عشق(اسرار عشق و عرفان در تخت جمشید ایران)» نوشته احمد اقتداری از جمله پر فروش ترین‌ها بودند.
 

انتشارات «توس» هم پر فروش‌‌ترین کتاب هایش « تاریخ و فرهنگ ایران» نوشته محمد محمدی ملایری در 6 جلد و به قیمت 80 هزار تومان، « مجموعه آثار چخوف» ترجمه مشترک سروژ استپانیان و ناهید کاشی‌چی به قیمت 110 هزار تومان، «بُند‌هِش (متن پهلوی)» با تصحیح و ترجمه مهرداد بهار به قیمت 5 هزار تومان و «انسان در شعر معاصر» نوشته محمد مختاری به قیمت 29 هزار تومان بودند.

«هم خونه» نوشته مریم ریاحی به قیمت 14 هزار تومان، « توسکستان» نوشته بهاره باقری به قیمت 22 هزار تومان، « تکیه گاه» نوشته فرخنده موحد راد به قیمت 16 هزار تومان و « فصل تاک» نوشته مژگان مظفری به قیمت 16 هزار تومان پر فروش‌ترین کتاب‌هایی بودند که با استقبال از سوی مردم در نشر « پرسمان» روبه‌رو شدند.

انتشارات «شقایق» هم کتاب‌های «چشم‌هایی به رنگ عسل» نوشته زهره کلهر به قیمت 14 هزار و500 تومان، «الهه شرقی» نوشته رؤیا خسرو نجدی به قیمت 12 هزار و500 تومان، « از من بگذر» نوشته هانیه حدادی اصلی به قیمت 22 هزار و500 تومان و «باران» نوشته لیلا احمدی به قیمت 24 هزار و500 تومان را به عنوان پر مخاطب‌ترین هایش معرفی کرد.

مجموعه شعر طنز «فیض بوک» نوشته فاضل فیض به قیمت 9 هزار و900 تومان، مجموعه شعر «ضد» سروده فاضل نظری به قیمت 8 هزار تومان، «پایی که جا ماند» نوشته سید ناصر حسینی‌پور به قیمت 31 هزار و900 تومان و «لشکر خوبان» نوشته معصومه سپهری به قیمت 31 هزار و900 تومان هم از کتاب‌هایی بودند که در غرفه نشر «سوره مهر» در شمار پر فروش‌ها قرار گرفت.

در میان غرفه‌های مختلف نمایشگاه کتاب، مؤسسه‌هایی همچون«ققنوس»، « نی»، «مرکز»، «ثالث»، «امیرکبیر» و... که شناخت بیشتری از آن‌ها و آثارشان در میان مخاطبان وجود دارد باز از استقبال بیشتری برخوردار بودند اما نه به این معنا که مؤسسه‌های کم سن و سال‌تر یا کمتر شناخته شده با مراجعه‌کننده چندانی روبه‌رو نبودند! به سبب فرصتی که برپایی چنین نمایشگاهی در ارتباط با تمرکز ناشران در فضایی مشخص در اختیار مردم می‌گذارد حتی ناشران نوپا و شناخته نشده نیز در این 10 روز با مراجعه‌کنندگان بسیاری روبه‌رو شدند.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما