بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران در خراسان شمالی احداث می شود

قرارداد احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با جذب سرمایه‌ گذاری خارجی در خراسان شمالی منعقد شد.
دوشنبه، 4 مرداد 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران در خراسان شمالی احداث می شود

 ویرایش عکس شهریور 99

قرارداد احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با جذب سرمایه‌ گذاری خارجی در خراسان شمالی منعقد شد. 

به گزارش راسخون به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، علیرضا صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی از امضای قرارداد بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در این استان خبر داد و گفت: پس از ماهها تلاش و پیگیری برای رفع موانع سرمایه‌ گذاری، سرانجام قرارداد فاز نخست احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ٣٠ مگاوات به امضای سازمان انرژیهای نو ایران رسید.

وی با اشاره به این که این نیروگاه با مشارکت و سرمایه‌ گذاری مستقیم کشورهای سوییس و ایتالیا احداث خواهد شد، افزود: به گفته سرمایه‌ گذاران این پروژه، عملیات اجرایی ظرف ٣ تا ٤ هفته آینده آغاز می‌شود.

صبوری تصریح کرد: زمین ٦٠ هکتاری در ضلع غربی کارخانه آلومینای جاجرم که در مجاورت پست ٤٠٠ کیلوولت این شهرستان قرار دارد، برای احداث پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان شمالی با اشاره به بخشنامه توانیر مبنی بر استفاده حداکثری سرمایه گذاران از تجهیزات و امکانات بومی، عنوان کرد: طرف سرمایه‌ گذار به جز پنلها از تمامی ظرفیتهای بومی برای احداث پروژه بهره‌ برداری خواهد کرد.

وی افزوده شدن ١٧ درصد به مبلغ تضمینی خرید برق از سرمایه گذاران را سیاست تشویقی برای این نوع همکاری عنوان کرد و گفت: چنانچه دیگر سرمایه‌ گذاران از ١٠٠ درصد امکانات بومی استفاده کنند تا ٣٠ درصد به مبالغ وعده داده شده خرید برق، افزوده خواهد شد.

صبوری نیاز برق شهرستانهای گرمه و جاجرم را حدود ٣٢ مگاوات اعلام کرد و افزود: با توجه به احداث این نیروگاه، از این پس بخش بزرگ برق مصرفی این شهرستان از جمله برق مورد نیاز صنعت آلومینای جاجرم، از نیروگاه خورشیدی یاد شده تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان شمالی به طرح توسعه نیروگاههای خورشیدی در استان اشاره و تصریح کرد: شرکت سرمایه‌ گذار سوییسی تا ٣٠٠ مگاوات احداث نیروگاه در شهرستانهای شیروان، اسفراین، بجنورد و جاجرم را در دستور کار دارد که به تدریج مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد.

شایان یادآوری است که برای احداث نیروگاه ٣٠ مگاواتی خورشیدی در خراسان شمالی، ٤٠ میلیون یورو معادل هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.