نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 2900 بقعه متبرکه کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 2 هزار و 900 بقعه متبرکه کشور خبر داد.
سه‌شنبه، 20 مهر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 2900 بقعه متبرکه کشور

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 2 هزار و 900 بقعه متبرکه کشور خبر داد.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با فرا رسیدن ماه محرم سوگواره بصیرت عاشورایی را اجرایی می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی با هدف ارتقای سطح بینش و معرفت عزاداران اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش، از ابتدای محرم تا آخر صفر اجرایی می‌شود.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در طرح بصیرت عاشورایی برنامه‌های مختلفی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: طرح بصیرت عاشورایی در سطح کشور در بیش از 2 هزار و 900 بقعه برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در قالب این برنامه مراسم‌هایی از جمله سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در حال برگزاری است، گفت: تعزیه و مرثیه سرایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح بصیرت عاشورایی اجرایی می‌شود.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بقاع متبرکه نعماتی هستند که در استان‌های مختلف وجود دارند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بقاع متبرکه ذخایر معنوی کشور هستند که باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بقاع متبرکه موجب آرامش مردم می‌شود، افزود: در این ایام حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه و پررنگ‌تر شده است و همه تلاش ما نیز استفاده از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه در بصیرت‌افزایی مردم است.
 
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در طرح بصیرت عاشورایی، برپایی خیمه‌های معرفت است، تصریح کرد: در این خیمه‌ها نسبت به ارائه مشاوره وقف نیز اقدام می‌شود.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امامزادگان باید به محلی برای تربیت جوانان و آشنایی با اهل بیت(ع) باشد، اضافه کرد: در همین راستا اقدام به آموزش مفاهیم قرآنی و پاسخگویی به نیازهای معنوی مراجعان و گردشگران مذهبی می‌شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.