در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران غربی

اسد : تمام کشور را از وجود تروریست‌ها پاک خواهیم کرد / آمریکا به دنبال تغییر نظام سوریه است

رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران غربی تأکید کرد که ارتش این کشور تمام سوریه را از وجود تروریست‌ها پاک می‌کند.
سه‌شنبه، 11 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: اخبار و تحلیل راسخون
موارد بیشتر برای شما
اسد : تمام کشور را از وجود تروریست‌ها پاک خواهیم کرد / آمریکا به دنبال تغییر نظام سوریه است

رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران غربی تأکید کرد که ارتش این کشور تمام سوریه را از وجود تروریست‌ها پاک می‌کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه این هفته مصاحبه‌ای جمعی با گروهی از خبرنگاران آمریکایی و انگلیسی داشته است.
 
روزنامه «نیویورک‌تایمز» ضمن انتشار این خبر گوشه‌هایی از صحبت‌های آقای اسد را منتشر کرده و به نقل از وی نوشته است که او اطمینان دارد که دستکم تا سال 2021، یعنی پایان دوره هفت ساله ریاست‌جمهوری‌اش در قدرت باقی می‌ماند.
 
رئیس‌جمهور سوریه همچنین تأکید کرده است که ارتش این کشور نهایتا تمام سوریه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کند.
 
او با متهم کردن آمریکا به ایجاد بحران در سوریه، در مورد تبلیغات رسانه‌‌های غربی در مورد نظام سوریه گفت این رسانه‌ها تنها تلاش می‌کنند در تیترهای خود عنوان کنند که «یک رئیس‌جمهور بد، یک آدم بد، در حال کشتن آدم‌های خوب است.»
 
وی افزود: «اما می‌دانید که قضیه چیست. انگیزه اصلی آن‌ها سرنگون کردن دولت است. این دولت با معیارهای ایالات متحده همخوانی ندارد.»
 
به گفته آقای اسد، با آنکه تروریست‌ها هزاران نفر از مردم سوریه را کشته‌اند، اما «هیچ‌کس در مورد جنایات جنگی» این گروه‌ها صحبت نمی‌کند.
 
حمایت مردمی عامل بقای اسد
 
وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده در مورد دولت سوریه، گفت: «خوب تصور کنید که این ادعاها درست است و این رئیس‌جمهور مردم خودش را کشته و ایالات متحده هم در حال کمک به مردم سوریه است. اگر این طور است، در این پنج سال و نیم چه کسی از من حمایت کرده است؟ چطور می‌شود مردم از من حمایت نکنند و من هنوز رئیس‌جمهور باشم؟ داستان واقعی این نیست.»
 
نیویورک‌تایمز سپس اذعان کرده است که باقی ماندن آقای اسد در قدرت، علاوه بر حمایت‌های ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان، ناشی از این است که حمایت مردمی از وی در نقاطی سوریه بیش از آنچیزی بوده که معارضین تصور می‌کردند. 
 
رئیس‌جمهور سوریه در این مصاحبه تأکید کرده است که بخشی از حامیان او، کسانی هستند که ممکن است با سیاست‌های دولت و حزب بعث مخالف هستند، اما در عین حال می‌دانند که با نابودی نظام سوریه، افراط‌گرایان قدرت را در این کشور به دست می‌گیرند.
 
وی گفت: «آن‌ها به ارزش دولت پی برده‌اند. این مسئله‌ای است که آن‌ها را به سمت ما متمایل کرده است، نه اینکه آن‌ها دیدگاه‌های سیاسی‌شان را تغییر داده باشند.»
 
رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «تا همین حالا، ما هنوز از طریق کانال‌های مختلف (با کشورهای خارجی از جمله ایالات متحده) گفت‌وگو داریم.»
 
وی افزود: «اما این بدان معنی نیست که ما از حاکمیت خود دست کشیده و سوریه را به عروسک خیمه شب بازی بدل کنیم.» 
 
خبرنگار نیویورک‌تایمز با بیان اینکه دمشق بسیار آرام‌تر از گذشته شده و یادآور روزهایی است که هنوز سوریه درگیر جنگ نشده بود، نوشته است که در این مصاحبه رئیس‌جمهوری سوریه مزاح هم کرده و گفته است که به شدت پیگیر اخبار مربوط به فناوری است و حتی در طول جنگ، فناوری ارتباطی 4G وارد سوریه شده است.
 
او این مسئله را که عاشق بازی‌های رایانه‌ای است را رد کرده و گفته است: «آخرین بازی رایانه‌ای‌ام، با آتاری بود.  بازی "مهاجمین فضا".»
 
اسد در پاسخ به این سوال که چه اصلاحاتی باید در سوریه و منطقه انجام شود، گفت اولین تغییر این است که ذهنیت‌ها باید عوض شده و منطقه از افراط‌گرایی دور شود. 
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا «زندانیان سیاسی» را آزاد نمی‌کند، گفت این افراد زندانی سیاسی نیست. رئیس‌جمهور سوریه گفت: «اگر از تروریست‌ها حمایت کنید، دیگر زندانی سیاسی نیستید، حامی جانی‌ها هستید.»
 
آقای اسد همچنین به خبرنگاران یادآوری کرد که او در چند مرحله، عفو صادر کرده و هزاران نفر از زندانیان را آزاد کرده است. 
 
وی همچنین تأکید کرد که دولت سوریه یا دیگر کشور «خوب باشند یا بد، این وظیفه شما نیست که آن را تغییر دهید.»
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.