امکان تحصیل اساتید عراقی در دانشگاه خوارزمی فراهم شد

دانشگاه خوارزمی آمادگی خود را برای پذیرش استادان دانشگاه مستنصریه عراق برای تحصیل در دورۀ دکتری و دوره‌های کوتاه مدت در این دانشگاه و اختصاص بورس به تعدادی از آنها اعلام کرد.
چهارشنبه، 15 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
امکان تحصیل اساتید عراقی در دانشگاه خوارزمی فراهم شد

ویرایش عکس شهریور 99

دانشگاه خوارزمی آمادگی خود را برای پذیرش استادان دانشگاه مستنصریه عراق برای تحصیل در دورۀ دکتری و دوره‌های کوتاه مدت در این دانشگاه و اختصاص بورس به تعدادی از آنها اعلام کرد. 

به گزارش راسخون به نقل از دانشگاه خوارزمی، سفر هیأت دانشگاه خوارزمی به ریاست محمد علی سبحان‌اللهی، با هدف افزایش تعاملات علمی، پژوهشی و بین المللی به کشور عراق، انجام شد.سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی از پنج دانشگاه بغداد، نهرین، کوفه، اهل بیت و مستنصریه دیدار کرده و با رؤسای این دانشگاه‌ها مذاکره کرد.

در دیدار با رئیس دانشگاه کوفه دکتر عقیل عبد یاسین الکوفی، یک یادداشت تفاهم همکاری به امضا رسید و قرار شد کمیتۀ مشترک، اجرایی شدن مفاد این یادداشت تفاهم را پیگیری کند.در این یادداشت تفاهم، دانشگاه خوارزمی به عنوان مسئول تأسیس قطب علمی مخاطرات طبیعی با تأکید بر زلزله، ریزگرد و مسائل آب و هوایی در دانشگاه کوفه تعیین شد.

در دیدار با دانشگاه نهرین، دکتر جبار غزای مدیر امور علمی و روابط فرهنگی علاقه مند به همکاری در زمینۀ مهندسی تجهیزات پزشکی (برای معلولان) بود.همچنین دراین دیدار، بررسی یادداشت تفاهم همکاری و تعیین کمیتۀ مشترک برای اجرایی شدن تفاهم نامه، اجرای دورۀ مشترک آموزشی در سطوح تحصیلات تکمیلی بویژه با همکاری اتحادیۀ اروپا، اعزام دانشجویان دورۀ دکتری به فرصت مطالعاتی به دانشگاه خوارزمی و بالعکس مطرح شد.

از دیگر برنامه هایی که در این سفر اجرایی شد دیدار با رئیس دانشگاه مستنصریه دکتر صادق محمد الهّماس بود. این دانشگاه با ۷۰ هزار دانشجو و هزار عضو هیأت علمی پس از دانشگاه قاهره، بزرگترین دانشگاه جهان عرب و کشور عراق به شمار می‌رود.

علاوه بر امضای یادداشت تفاهم و تعیین اعضای کمیتۀ مشترک اجرایی، اعلام آمادگی پذیرش استادان دانشگاه مستنصریه در دانشگاه خوارزمی برای تحصیل در دورۀ دکتری و دوره‌های کوتاه مدت و اختصاص بورس به تعدادی از آنها و دعوت از رئیس دانشگاه مستنصریه برای سفر به ایران، مقرر شد دو دانشگاه در زمینۀ‌ فنی مهندسی به ویژه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی همکاری خود را آغاز کنند.

در دیدار با رئیس دانشگاه بغداد دکتر علاء عبدالحسین عبدالرسول، فعالیت های مشترک در حوزه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، ژنتیک تکنولوژی و بیوسوخت (بیو فیول) و دیگر حوزه ها از درخواست های دانشگاه بغداد بود.

در دیدار با رئیس دانشگاه اهل‌البیت کربلا دکتر محسن قزوینی، دربارۀ آموزش استادان در مقطع دکتری، یادداشت تفاهم همکاری، انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه اهل البیت در ایران توافق حاصل شد.

معاون وزیر آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه خوارزمی در تمامی سطوح اعلام و تأکید کرد که یک یادداشت تفاهم با وزارت آموزش عالی عراق امضاء شود. در ملاقات با حسینی معاون مدیرکل بورس‌ها با توجه به عمق و اهمیت تاریخی دانشگاه خوارزمی، نام این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید عراق قرار گرفت.

در دیدار با سفیر ایران درعراق، گسترش روابط دانشگاهی، آموزش زبان فارسی و ساماندهی همکاری‌های فرهنگی و علمی بین طرفین (دانشگاه خوارزمی و دانشگاه های عراق)، آمادگی ۵۰ نفر از کارمندان نفت جنوب (بصره)، برای تحصیل در دورۀ کارشناسی ارشد رشتۀ مهندسی نفت مطرح شد.

همچنین، برگزاری دوره به زبان انگلیسی، پذیرش بورس کارکنان عراقی، ادامۀ تحصیل در حوزۀ فنی و مهندسی بویژه نانو، و پوشش اخبار و رویدادهای علمی و معرفی دانشگاه ها در کانال تلویزیونی جامعه در عراق  از دیگر مواردی بود که دراین جلسه مطرح شد.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.