واکنش محمدجواد ظریف به ادعاهای ضدایرانی دانمارک

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران بامداد پنجشنبه ادعاهای دانمارک علیه ایران را «عملیات پرچم عوضی» از سوی سازمان جاسوسی موساد توصیف کرد.وی در صفحه توئیترش نوشت: «اقدام منحرف و خیره‌سرانه موساد در کاشت پرچم‌های عوضی (آدرس‌دهی‌ غلط) تنها عزم ما برای تعامل سازنده با دنیا را تقویت می‌کند.»
پنجشنبه، 10 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکنش محمدجواد ظریف به ادعاهای ضدایرانی دانمارک
به گزارش راسخون به نقل از پارسینه؛ «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران بامداد پنجشنبه ادعاهای دانمارک علیه ایران را «عملیات پرچم عوضی» از سوی سازمان جاسوسی موساد توصیف کرد.وی در صفحه توئیترش نوشت: «اقدام منحرف و خیره‌سرانه موساد در کاشت پرچم‌های عوضی (آدرس‌دهی‌ غلط) تنها عزم ما برای تعامل سازنده با دنیا را تقویت می‌کند.»

پلیس دانمارک روز سه‌شنبه بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد.

وزارت خارجه دانمارک هم روز سه‌شنبه در همین ارتباط سفیر این کشور را از تهران فراخواند. «آندره ساموئل‌سن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند.

روز چهارشنبه «مایا کوتسیانیچ» سخنگوی «فدریکا موگرینی»، علی‌رغم این ادعاها بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تأکید کرد.

به دنبال این اقدام کپنهاگ، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاها را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد. وی طرح این ادعاها را «در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرد.

صبح امروز هم سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد. سفیر دانمارک در این ملاقات گفت که برای پاره ای از مشورت ها به کپنهاگ فراخوانده شده و در کپنهاگ سعی خواهد کرد تا مطالب و انتظارات طرف‌های ایرانی را مطرح و پیگیری کند.




 

مطالب مرتبط
بازگشت احمد بن عبدالعزیز به عربستان و قوت گرفتن انتخاب جایگزین برای محمد بن سلمان
کشف اجساد نوارپیچ‌‌شده دو خواهر عربستانی در آمریکا/آیا دوباره پای سعودی‌ها در میان است؟
حاشیه های دیدار هیئت‌های دانشجویی با رهبر انقلاب در مراسم اربعین سیدالشهدا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما