ارتباط غذا خوردن در آخر شب و بیماریی‌های مانند فشارخون و دیابت

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که وعده غذایی که در آخر شب خورده شود، موجب بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.
يکشنبه، 20 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ارتباط غذا خوردن در آخر شب و بیماریی‌های مانند فشارخون و دیابت
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که وعده غذایی که در آخر شب خورده شود، موجب بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از لایو ساینس؛ این تحقیق که در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا ارائه شد، دریافت که خوردن دیرهنگام غذا، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

نور مکارم محقق اصلی این گروه تحقیفاتی، عضو دانشکده پزشکی قلب وعروق دانشگاه کلمبیا، کالج پزشکان و جراحان این دانشگاه، اظهار داشت که مردم آمریکا دارای «شیوه زندگی تاخیری» هستند – دیرهنگام به رختخواب می‌روند و کمتر می‌خوابند. او افزود با این سبک زندگی با تاخیر شاهد این هم خواهیم بود که افراد دیروقت نیز غذا بخورند.

مکارم و همکارانش مدعی بودند این زمان غذا خوردن می‌تواند نقش مهمی در افزایش فشارخون و دیابت و چاقی در سال‌های اخیر داشته است.

بر این اساس، آنها تصمیم گرفتند درستی یا نادرستی این موضوع را مورد مطالعه قرار دهند. در این مطالعه، از پایگاه داده به نام مطالعه لاتینی استفاده کردند تا اطلاعات مربوط به بیش از 12،700 بزرگسال اسپانیایی و لاتینی بین 18 تا 76 سال را بررسی کنند.

(او افزود اگرچه این مطالعه فقط به یک جمعیت خاص در ایالات متحده، یعنی اساپانیایی و لاتینی پرداخته است، ولی «انتظار می‌رود مشابهت‎‌های با دیگر نقاط ایالات متحتده مشاهده شود.» در واقع، تحقیقات انجام گرفته در کشورهای دیگر نیز نشان داده است که زمان غذا خوردن بر فاکتورهای خطر تاثیرگذار در بیماری قلبی مرتبط است.)

در این تحقیق، تیم تحقیقاتی عادات غذایی شرکت کنندگان در این آزمایش را در دو روز جداگانه مورد بحث و بررسی قرار داد و آن اطلاعات را با دیگر بیماری‌ها مانند فشارخون و قندخون مقایسه کردند.

آنها دریافتند که بیش از نیمی از افراد مورد آزمایش در این تحقیق، 30 درصد کالری روزانه خود را بعد از 6 بعدازظهر مصرف می‌کنند. این افراد میزان قند خون ناشتا بالاتر، سطح بالاتری از انسولین، سطح بالاتری از هورمون مقاوم به انسولین  HOMA-IR و فشارخون بالاتری نسبت به شرکت‌کنندگانی که کمتر از 30 درصد کالری روزانه خود بعد از 6 بعد از ظهر مصرف می‌کردند، داشتند.
 
 
 

 

مطالب مرتبط
کوچک‌ترین نیروی دریایی دنیا که اعضایش شنا کردن بلد نیستند!
تصمیم تامل‌برانگیز اپل در نحوه فروش محصولات این شرکت
کپسول«اکوفان»تقلبی است/ دستور جمع‌آوری آن صادر شده است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.