وزیر نیرو: شیرین کردن آب دریا به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد

وزیر نیرو با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های مرزی مهم کشور است، گفت: شیرین کردن آب دریا در دستور کار است و به طور جدی آن را دنبال خواهیم کرد.
پنجشنبه، 1 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وزیر نیرو: شیرین کردن آب دریا به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد
وزیر نیرو با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های مرزی مهم کشور است، گفت: شیرین کردن آب دریا در دستور کار است و به طور جدی آن را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از استان‌های مهم مرزی کشور است.

وزیر نیرو افزود: استانهای مرزی ما ویترین نظام هستند، جدا از وظیفه روزمره، باید تلاش و جدیت داشته باشیم که از همه فرصت ها و امکانات با هم افزایی استفاده کنیم و بتوانیم در مناطق مختلف کشور با کارهای مشابه و بعضا متفاوت این ویترین را بیشتر نمایان کنیم.

وی با اشاره به حق آبه منطقه سیستان از افغانستان گفت: در حوزه آبریز مشترک با افغانستان، وزارت نیرو مسؤولیت کمیسیون اقتصادی دو کشور را پذیرفته است و اعلام آمادگی کرده و اقدامات لازم در حال انجام است تا مانند گذشته همکاری جدی را شروع و استمرار دهیم و حق آبه کشور نیز جزو ضروریات این همکاری است.

اردکانیان بیان کرد: تلاش می کنیم در حوزه آب هم دستاوردهایی داشته باشیم تا شرایط فعلی را در بحث آب شرب، محیط  زیست و تالاب و کشاورزی بهتر کند.

وی گفت: وزارت نیرو مسؤول تامین آب است و تامین آب با یکی دو روش محقق نمی‌شود ما هم آب های متعارف و سطحی داریم و هم آب‌های غیر متعارف که طبیعتا کشور ما از کشورهای برخوردار از منابع آب دریا است که با استفاده از فناوری های موجود در این زمینه اقدام می‌کنیم.

وزیر نیرو بیان کرد: شیرین کردن آب دریا در دستور کار است و به طور جدی آن را دنبال خواهیم کرد، سایر شیوه ها را هم که شامل استحصال آب خواهد شد در کنار این برنامه‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان برای وزارت نیرو در اولویت قرار دارد، اواخر تیر ماه امسال به این استان آمدم و قرار گذاشتم هر دو ماه یک بار مسائل مربوط به استان را پیگیری کنم که در شهریور ماه جلسه اول در تهران انجام و امروز نیز در استان پیگیر مسائل استان هستیم.

اردکانیان افزود: هزار و 121 پروژه کوچک، متوسط و بزرگ در دست اجرا در سیستان و بلوچستان داریم که 11 پروژه در بحث طرح های تامین آب است، 455 طرح در حوزه آب و فاضلاب روستایی و شهری و 665 طرح و پروژه در حوزه برق و انرژی جمعا با اعتبار 5 هزار و 500 میلیارد تومان اعتباراتی است که برای پروژه ها در نظر گرفته شده و بخش هایی از این رقم هزینه شده است.

وی ادامه داد: بخش آب و برق کار یک دستگاه نیست و نقش زیربنایی د توسعه و عمران کشور دارد.




 

مطالب مرتبط
علت اینکه تک فرزندی در جامعه ایرانی گسترش یافته است چیست؟
محصولات تراریخته خوب است یا بد؟
آزمایش‌های تشخیق اعتیاد چقدر قابل اطمینان است؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.