پشت پرده تمرین نکردن سرخپوشان/اعتصاب پرسپولیسی ها هشدار به وزارت ورزش بود؟

اعتصاب بازیکنان پرسپولیس در تمرین روز دوشنبه گویا فقط به خاطر مشکلات مالی نبود و دارای لایه های پنهانی دیگری است که شاید هشداری برای وزارت ورزش بود.
سه‌شنبه، 6 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پشت پرده تمرین نکردن سرخپوشان/اعتصاب پرسپولیسی ها هشدار به وزارت ورزش بود؟
اعتصاب بازیکنان پرسپولیس در تمرین روز دوشنبه گویا فقط به خاطر مشکلات مالی نبود و دارای لایه های پنهانی دیگری است که شاید هشداری برای وزارت ورزش بود.
به گزارش راسخون، بازیکنان پرسپولیس روز دوشنبه به محل تمرین رفتند اما بدون اینکه فعالیتی انجام دهند، به دلیل آنچه مشکلات مالی عنوان شد، تمرین نکردند و دست به اعتصاب زدند اما ظاهرا این قضیه تنها به دلایل مالی نبوده و قرمزهای پایتخت خواستند با این کار خود پیامی را به وزارت ورزش و برخی مسئولان باشگاه برسانند تا مبادا تحرکاتی که برای تغییرات آغاز کرده اند، به ثبات و نتیجه گیری آنها لطمه بزند.
 
1- بعد از اینکه پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و بازی با السد قطر رسید، تنها دیدار سرخپوشان با پیکان لغو شد تا هواداران استقلال، سپاهان و تراکتورسازی آن را حمایت وزارت ورزش از این تیم تلقی کنند. اینکه لغو یک دیدار لیگ برتر چه ارتباطی به حمایت وزارت ورزش دارد، قابل درک نیست اما سکوت روابط عمومی باشگاه پرسپولیس مقابل این همه هجمه و انتقاد و فضای مسمومی که ایجاد شده، جای تعجب و تامل دارد.
 
2- وزارت ورزش مثل تمام دستگاه های دولتی مکلف است تا قانون منع بکارگیری بازنشستگان را اجرا کند و در این راستا برخی رؤسای فدراسیونها استعفا کرده اند و برخی نیز مانند مهدی تاج به انواع و اقسام بندها و تبصره ها متوصل شده تا چند وقتی بیشتر روی صندلی ریاست تکیه بزنند و به فوتبال خدمت کنند!
حالا ترکش این قانون به مدیرعامل پرسپولیس هم رسیده و گرشاسبی چاره ای جز تحویل سِمت خود ندارد و باید دیر یا زود برود اما سوالی که ذهن هواداران پرسپولیس را درگیر کرده این است که چرا قانون برای رئیس فدراسیون فوتبال قابلیت انعطاف دارد و می تواند تا پایان جام ملت های آسیا به فعالیتش ادامه دهد اما گرشاسبی نمی تواند تا پایان لیگ هجدهم مدیرعامل باقی بماند؟
 
3-  گویا مهدی محمد نبی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس و جانشین گرشاسبی انتخاب شده بود اما واکنش های به موقع و منفی هواداران باعث شد تا صدای آنها به گوش وزارت ورزش برسد و فعلا عقب نشینی کنند اما ظاهرا تحرکات پنهانی وزارت برای پیدا کردن جایگزین گرشاسبی ادامه دارد و ممکن است تا حداکثر پایان نیم فصل لیگ هجدهم، این جابه جایی انجام شود. اما آنچه مسلم است هواداران پرسپولیس دوست ندارند، در چنین شرایطی که تیمشان در تنگنای کمبود بازیکن قرار دارد و باید با تیمی نصفه و نیمه و لشکر مصدومان به جنگ رقبای مدعی برود، تغییرات مدیریتی اعمال شود و شاید ثبات تیم را به خطر بیاندازد.
پشت پرده تمرین نکردن سرخپوشان/اعتصاب پرسپولیسی ها هشدار به وزارت ورزش بود؟ 
4- رسانه های وابسته به استقلال، سپاهان و تراکتورسازی با دست آویز قراردادن یک بازی به تعویق افتاده برای پرسپولیس، این باشگاه را تیم حکومتی می خوانند و مدام با مطالب مختلف، می خواهند القاء کنند که قرمزهای پایتخت نورچشمی سازمان لیگ، فدراسیون و وزارت ورزش هستند در حالی که روابط عمومی باشگاه در خواب به سر می برد و دریغ از یک خط واکنش!
حالا اینکه تیم های رقیب بخواهند علیه پرسپولیس فضاسازی کنند و با در دست گرفتن پرچم کشورهای دیگر، این تیم را تحت فشار قراردهند، طبیعی است اما چرا مسئولان رسانه ای باشگاه به خصوص روابط عمومی با سکوت اختیار کردن در زمین حریفان بازی می کنند، جای سوال دارد و شبهه برانگیز است!
 
5- عملکرد تیم رسانه ای و روابط عمومی باشگاه آن قدر ضعیف بوده که حتی صدای بازیکنان را هم درآورده است به طوری که سید جلال حسینی کاپیتان سرخپوشان بعد از اعتصاب در تمرین گفته "ما از روابط عمومی باشگاه ناراحت هستیم. آنها باید کارشان را درست انجام دهند. حق هواداران ما به راحتی خورده می‌شود. منظور من به اطرافیان باشگاه است که بیشتر از هر چیزی به پرسپولیس ضربه می زنند". این صحبت ها به دلیل عدم رعایت حقوق هواداران پرسپولیس که در بازی با تراکتورسازی میزبان بودند، انجام شده است. چرا که هواداران میهمان بیش از سهم 10 درصد قانونی خود استفاده کرده بود و جالب اینکه تیم رسانه ای باشگاه پرسپولیس هم بدون کمترین واکنشی مثل همیشه روزه سکوت گرفت!
 
اعتصاب بازیکنان پرسپولیس در تمرین روز دوشنبه فقط جنبه مالی نداشته و آنها با این کار چند هدف را نشانه رفته اند. اول اینکه با این کار نشان دهند برخلاف آنچه هواداران رقیب و دیگر تیم ها تصور می کنند، نتنها هیچ حمایتی از جانب وزارت نمی شوند بلکه حتی از سوی آنها برای تغییر مدیریتی تحت فشارند و هرروز حواشی جدیدی حل محور باشگاه شکل می گیرد.
دومین نکته ای که در این اعتصاب قرمزها به دنبال آن هستند این که به وزارت ورزش هشدار دهند تا به تعهدات مالی خود عمل کند. چون گویا وزارتخانه به خاطر فینالیست شدن پرسپولیس و سودی که از این طریق عاید باشگاه شده، تعهد مالی خود را انجام نداده و معتقد است با آن سود باید باشگاه بقیه راه را تا پایان فصل طی کند و نیازی به حمایت مالی ندارد.
سومین تلنگری که این اعتصاب می تواند در پی داشته باشد، این است که وزارت ورزش برای اعمال تغییرات مدیریتی عجله نکند تا در این شرایط آرامش تیم به هم نریزد. چرا که حضور گرشاسبی هیچ تاثیری هم نداشته باشد، حداقل به آرامش و ثبات کمک می کند و فعلا تیم با شیوه مدیریتی او بدون حاشیه پیش می رود.
چهارمین نکته ای که این اعتصاب در خود داشت این بود که برخی از عوامل در باشگاه هم در حال ضربه زدن به تیم هستند و با کوتاهی و قصور در انجام وظیفه خود که پشتیبانی و حمایت از بازیکنان، باشگاه و هواداران است، آب به آسیاب دشمن می ریزند که می تواند خطرناک تر از بقیه موارد باشد. باشگاهی که در داخل مجموعه مورد کارشکنی برخی عوامل قرار بگیرد، قطعا نیاز به دشمن خارجی ندارد و به خودی خود از مسیر منحرف خواهد شد.
 
با همه ی این تفاسیر، وزارت ورزش این نکته اساسی و مهم را باید در نظر بگیرد که پرسپولیس برانکو با عملکرد فوق العاده اش در مستطیل سبز، خلاء های مدیریتی را چند سالی است که پوشش داده و حتی افتضاح مدیریتی طاهری که فاجعه ی قرارداد طارمی و در پی آن محرومیت از نقل و انتقالات را به ارمغان آورد هم نتوانست کمر این تیم را خم و از راه درستی که در پیش گرفته، منحرف کند. پس امیدواریم وزارت ورزش با تصمیمی عاقلانه و به دور از حواشی، تغییرات مدیریتی باشگاه را به زمان بهتر و مناسب تری موکول کند تا تیم خسته برانکو  از ترکش آن آسیب دیگری نبیند. تصمیمی که هم می تواند به نفع وزارت ورزش باشد و هم به آرامش پرسپولیس و هواداران میلیونی اش کمک کند. اگر فعلا وزارت ورزش دست به تغییر مدیریت پرسپولیس نزند، شاید این تنها حمایت عملی باشد که وزارتخانه می تواند در حق سرخپوشان انجام دهد.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.