خروج آمریکا از سوریه قطعی است/ زمان خروج مشخص نیست

ائتلاف تحت رهبری آمریکا روند خروج خود از سوریه را آغاز کرده است. سخنگوی این ائتلاف، کلونل سین ریان، همچنین افزود: علی رغم برخی پیام‌های ضدونقیض از واشنگتن، خروج آمریکا از سوریه آغاز شده است.
شنبه، 22 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خروج آمریکا از سوریه قطعی است/ زمان خروج مشخص نیست
ائتلاف تحت رهبری آمریکا روند خروج خود از سوریه را آغاز کرده است. سخنگوی این ائتلاف، کلونل سین ریان، افزود: علی رغم برخی پیام‌های ضدونقیض از واشنگتن، خروج آمریکا از سوریه آغاز شده است.

به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ ماه گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، تصمیم گرفته بود تا 2000 تن از نیروهای خود را از سوریه خارج کند. در این میان، مقامات بلندپایه آمریکا از این تصمیم ترامپ متحیر شده و وزیر دفاع، جیم متیس، نیز به نشانه اعتراض به این تصمیم از سمت خود کناره‌گیری کرد.

کلونل سین ریان،  گفت این ائتلاف «روند خروج خود را آغاز کرده است. به دلیل امنیت، زمان‌ و مکان مشخص این خروج را اعلام نخواهیم کرد.»

خبرگزاری بین‌المللی روسیه پیش از این اعلام کرده بود، روسیه، که برای حمایت از دولت سوریه نیروهای خود را به سوریه اعزام کرده بود، گفته است که این کشور بر این عقیده است که آمریکا با وجود اعلام خروج نیروهایش از سوریه، ولی همچنان قصد دارد در کشور سوریه بماند.
 

ساکنان نزدیک مرز عراق و سوریه، که به طور معمول  توسط نیروهای آمریکایی برای ورود و خروج استفاده می‌شود، گفته‌اند روز جمعه هیچ تحرک آشکار و گسترده‌ای از سوی نیروی زمینی آمریکا ندیده‌اند.

تصمیم آمریکا مبنی بر خروج این کشور از سوریه موجب ایجاد موجی از تردید و شک درباره 8 سال حضور این کشور در سوریه به همراه داشته است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود که حفاظت از متحدان کرد واشنگنتن، پیش شرط خروج این کشور از سوریه است.

وزیر امورخارجه آمریکا، مایک پامپئو، که این هفته به خاورمیانه سفر کرده است تا به متحدان آمریکا این اطمینان را بدهد که ایالات متحده همچنان متعهد به امنیت منطقه است.




 

مطالب مرتبط
سخنگوی شورای نگهبان: اعداد و ارقام لایحه بودجه «شفافیت» لازم را ندارد
ادامه تعطیلی دولت آمریکا؛ ترامپ: مذاکره با دموکرات‌ها «وقت تلف‌کردن مطلق بود»
مجلس قانونگذاری فلسطین «محمود عباس» را فاقد صلاحیت سیاسی اعلام کرد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما