هم‌صدایی «صدا» با جان بولتون / هفته نامه خاطی توقیف شد

در اوج جنگ سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای آمریکا علیه ملت ایران، یک نشریه ایرانی عملیات رسانه‌ای دشمن را در داخل تکمیل کرد. در حالی که ترامپ و بولتون تلاش دارند با یک عملیات روانی، ایران را به پای میز مذاکره بکشنانند و امتیازات گزاف بگیرند، هفته نامه "صدا" پیشنهاد داد که اگر تهدیدات جدی شد، مذاکره کنیم. عصر دیروز (شنبه، ۲۱ اردیبهشت) طی تماسی با مدیران هفته‌نامه صدا از شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه، توقیف این هفته‌نامه اصلاح‌طلب ابلاغ شد.
يکشنبه، 22 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هم‌صدایی «صدا» با جان بولتون / هفته نامه خاطی توقیف شد
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، «عبدالمطهر محمدخانی» فعال رسانه‌ای با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود، با انتقاد شدید از همنوایی نشریه «صدا» متعلق به اصلاح‌طلبان با دشمنان در پروژه جنگ هراسی، نوشت:

‌صفحه اول هفته‌نامه صدا. با یک تصویر لانگ شات از یک دریای آزاد که در دور دست آن یک ناو هواپیمابر و چندین ناوچه نظامی بر روی آب، در حالی که آسمان بالای سرشان هم با انواع هواپیماهای جنگنده پر شده، به سمت دوربین(شما، یا در واقع ملت ایران) در حال حرکتند.‌
 
هم‌صدایی «صدا» با جان بولتون / هفته نامه خاطی توقیف شد

گویی همین چند ساعت دیگر قرار است این لشگر اعداء به ما برسند و همه هست و نیست ما را به آتش بکشند. تصویر فقط یک مارش نظامی کم دارد که آن هم به خاطر محدودیت نشریه کاغذی است.
‌شبیه فیلم‌های هالیوودی وقتی ارتش ایالات متحده را در چشم مخاطب پر هیبت و پر ساز و برگ تصویر می‌کنند. شبیه نبرد نرماندی در فیلم نجات سرباز رایان یا حمله نیروی دریایی آمریکا به اوکیناوا در فیلم سه تیغ هکسا. همان‌قدر پرصلابت و باشکوه اما در قالب عکس.

وسط تصویر هم با قلم درشت نوشته شده دوراهی جنگ و صلح کلمه جنگ را هم قرمز نوشته‌اند تا مبادا از حداکثر میزان اثرگذاری و وحشت آفرینی بر مخاطب ایرانی غفلتی صورت گرفته باشد.

زیر آن تیتر بزرگ هم از «تلاش میانه‌روها برای نجات ایران» نوشته‌اند. نجات از جنگ با استفاده از مذاکره. پیام‌ها اینقدر شفاف و صریح است که جای هیچ ابهامی باقی نمی‌گذارد.

این صفحه در تاریخ مطبوعات ایران و بلکه به عنوان یکی از نشانه‌ها در تاریخ سیاسی این دهه خواهد ماند. اینکه چطور در اوج جنگ سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای آمریکا علیه ملت ایران، یک نشریه ایرانی عملیات رسانه‌ای دشمن را در داخل تکمیل می‌کند. جنگی که حتی جناب روحانی، رئیس‌جمهور به قول این نشریه، میانه‌روی کشورمان هم به آن تصریح کرده است.

منتقدان پرزیدنت ترامپ در آمریکا می‌گویند او در قبال ایران نه توان آغاز جنگ دارد و نه تمایلی به آن. اما از تاکتیک همیشگی خود یعنی حداکثری کردن تهدیدات برای کشاندن طرف مقابل به میز مذاکره و دریافت بیشترین امتیازات استفاده می‌کند. هرچه وحشت بیشتر، امتیاز بیشتر. مهمترین ابزار این تاکتیک هم جنگ روانی با استفاده از رسانه‌هاست. بیشتر از این چه می‌توان گفت؟

راستی به دو تیتر دیگر همین صفحه، کمی پایین‌تر از تصویر آن ناو آمریکایی دقت کنید: «بستن تنگه هرمز منجر به جنگی گسترده می‌شود» و «راه‌های تعامل تهران-واشنگتن باید در سطوح عالی گشوده شود». این آخری که از بیخ یادداشت یک آمریکایی است! مشاور جو بایدن کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا.

چه می‌توان گفت غیر از این جمله که: هفته‌نامه صدا، ارگان رسمی کاخ سفید، به صاحب‌امتیازی دونالد ترامپ و مدیرمسئولی جان بولتون منتشر شد.


هفته‌نامه «صدا» توقیف شد

شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف هفته‌نامه صدا را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، عصر دیروز (شنبه، ۲۱ اردیبهشت) طی تماسی با مدیران هفته‌نامه صدا از شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه، توقیف این هفته‌نامه اصلاح‌طلب ابلاغ شد.

هفته‌نامه صدا در دور جدید به سردبیری محمدجواد روح منتشر می‌شد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.