گاردین: سخنان ایلهان عمر درباره لابی اسرائیلی درست است

نیاز است بدانید که چه بحث و اتفاقاتی درباره ایلهان عمر است؛ کسی که ترامپ به علت توئیت‌های ضداسرائیلی‌اش خواستار استعفایش شده است.
پنجشنبه، 25 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
گاردین: سخنان ایلهان عمر درباره لابی اسرائیلی درست است
نیاز است بدانید که چه بحث و اتفاقاتی درباره ایلهان عمر است؛ کسی که ترامپ به علت توئیت‌های ضداسرائیلی‌اش خواستار استعفایش شده است.

به گزارش راسخون، گاردین نوشت: هم‌چنین لازم به ذکر است برای اولین بار در طول تاریخ آمریکا دو زن مسلمان وارد کنگره شدند؛ ایلهان عمر، نمانیده سومالی‌تبار و راشیدا طالیب یک فلسطینی آمریکایی – که شجاعانه از دولت اسرائیل به علت رفتار بی‌رحمانه این رژیم نسبت به فلسطین انتقاد کرده‌اند.
 
تایید این سیستم آپارتاید از سوی مقامات رسمی آمریکایی امری خطرناک است. به عنوان مثال در سال 2016، زمانی که نامزد ریاست جمهوری، برنی سندرز، گفت: «ما باید با مردم فلسطین با احترام و کرامت صحبت کنیم»، (این سخنان) هجوم رسانه‌ای بسیار بزرگی را به همراه داشت.

عمر و طالیب هر دو از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل موسوم به BDS حمایت کرده‌اند. این در حالی است که مخالفان این جنبش را ضد یهودی می‌دانند.

بنابراین با حمایت این دو از این جنبش عدالت‌طلبانه، خود را در معرض حمله‌ لیبرال، میانه‌روها و راستی‌ها قرار داده‌اند. رهبر اقلیت مجلس، کوین مک کارتی، یگ گام بیشتر در جهت حمله به این نمایندگان برداشته و تهدید کرده است اگر رهبران دموکرات اقدام به مجازات این دو نماینده نکنند، او این کار را انجام می‌دهد.

یک‌شنبه شب، عمر در توییتی پاسخ تهدید مک کارتی را با نقل قولی از عنوان آهنگ معروف داد : «همه چیز به بنجامین مربوط است.»
 
آن زمان به بعد بود که سونامی واقعی حمله به عمر شروع شد. سریع برچسب ضدیهودی به او زده شد. بعدازظهر روز دوشنبه یکی از رهبران دموکرات از او خواست که از این موضع‌ای که گرفته است عذرخواهی کند، که عمر نیز به صورت تلویحی این کار را انجام داد.
 
توییت بحث‌برانگیز عمر دو واقعیت مهم را یادوآور می‌کند. اول اینکه، پول یک مسئله بزرگ و در عین حال یک محرک در واشنگتن است. دوم اینکه، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به Aipac (یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در آمریکا) یک گروه قدرتمند است که از پول برای تاثیر بر تصمیمات سیاسی اعضای کنگره و سیاسیون استفاده می‌شود.
 
به نوشته گاردین این گروه قدرمتند نقش بسیار مهمی در تشکیل گروه‌های طرفدار اسرائیل ایفا می‌کند و آنها را به اهدا پول به کاندیدهای مورد نظرشان به مدت دهه‌ها تشویق می‌کند و بیشتر از هر گروه طرفدار اسرائیلی برای لابی در دولت پول خرج می‌کند. این طور که برآورد شده است از سال 2000 تا کنون این گروه قدرتمند در آمریکا تقریبا 16 میلیون دلار پول صرف کرده است تا گروه‌های نمایندگان کنگره به به اسرائیل بفرستند تا اطلاعات بیشتری درباره رابطه بین این دو کشور کسب کنند.
 
 



 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.