جنگ تجاری فقط در سال 2018 برای آمریکا 7.8 میلیارد دلار هزینه داشته است

مطالعات جدید نشان می‌دهد جنگ تجاری که ترامپ به راه انداخته است، فقط در سال 2018 برای آمریکا بیش از 7.8 میلیارد دلار هزینه داشته است.
شنبه، 25 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
جنگ تجاری فقط در سال 2018 برای آمریکا 7.8 میلیارد دلار هزینه داشته است
مطالعات جدید نشان می‌دهد جنگ تجاری که ترامپ به راه انداخته است، فقط در سال 2018  برای آمریکا بیش از 7.8 میلیارد دلار هزینه داشته است.
 
به گزارش راسخون به نقل از رویترز، بر اساس مطالعه‌ای که درباره تاثیر کوتاه مدت اقدامات تجاری ترامپ بر اقتصاد انجام گرفته است، نشان می‌دهد واردات فقط از یک سری از کشورهای مشخص توسط آمریکا، 31.5 درصد کاهش یافته است؛ و این درحالی است که صادرات به کشورهای مشخص نیز با کاهش 11 درصدی مواجهه شده است. این مطالعه همچنین برآورد کرده است که خسارت ناشی از این اتفاق برای مصرف‌کننده و تولیدکننده سالانه بیش از 68.8 میلیارد دلار خواهد بود.

محققان گفتند: «پس از وضع تعرفه بالاتر بر محصولات واردشده و هم‌چنین تحویل آن به تولیدکننده داخلی با قیمتی بالاتر، مجموع زیان‌های مالی 7.8 میلیارد دلار شد.»
 
این مطالعه از سوی یک تیم اقتصاددان از دانشگاه برکلی، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل و دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس صورت گرفت که در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شد.

پس از آنکه ترامپ خود را «مرد تعرفه» نام نهاد، وی هم در رقابت‌های انتخاباتی و هم در جایگاه ریاست جمهوری به مردم قول داد تا کسری تجاری را با توقف واردات غیرضرور و بازنگری دوباره در معاملات آزاد تجاری کاهش دهد.
 
مدت‌هاست دو کشور چین و آمریکا در جنگ تجاری به سر می‌برند و این جنگ از زمانی آغاز شد که در ماه ژوئن آمریکا بر واردات ۵۰ میلیارد دلار کالا از چین تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرد تا بتواند بخشی از کسری کسری تجاری خود با پکن را جبران کند. از آن زمان به بعد دو طرف اقدام به وضع تعرفه‌های بیشتر بر واردات کالا از یکدیگر کرده‌اند.

از اوایل ماه دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در بوینوس آیرس آرژانتین با یکدیگر دیدار کرده و توافق کردند به مدت ۹۰ روز جنگ تجاری را تشدید نکنند
 

لازم به ذکر است رئیس‌‌جمهوری آمریکا به‌تازگی با تاکید بر اینکه «هند یک کشور با تعرفه‌های بالا است» می‌گوید که بنا دارد «مالیات متقابل» را در برابر تعرفه‌های سنگین هند بر واردات کالاهای آمریکایی به این کشور قرار دهد.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.