کار بوقچی ها زشت بود و جای تاسف دارد

حمید درخشان در گفتگو با راسخون: پرسپولیس نباید در باد برد دربی بخوابد/استقلال دلخواه برانکو بازی کرد

سرمربی سابق پرسپولیس با بیان اینکه شفر استقلال را به دلخواه برانکو در نیمه ی دوم به زمین فرستاد، گفت: بازیکنان یک پیروزی 6 امتیازی از رقیب سنتی خود گرفتند اما برای قهرمان شدن راه درازی در پیش دارند و نباید در باد این برد بخوابند.
دوشنبه، 12 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حمید درخشان در گفتگو با راسخون: پرسپولیس نباید در باد برد دربی بخوابد/استقلال دلخواه برانکو بازی کرد
سرمربی سابق پرسپولیس با بیان اینکه شفر استقلال را به دلخواه برانکو در نیمه ی دوم به زمین فرستاد، گفت: بازیکنان یک پیروزی 6 امتیازی از رقیب سنتی خود گرفتند اما برای قهرمان شدن راه درازی در پیش دارند و نباید در باد این برد بخوابند.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی پرسپولیس در دربی هشتادونهم اظهار داشت: بازی خیلی قشنگ و خوبی بود. دو تیم هم خوب بازی کردند و هم وسط میدان جنگیدند. آنچه مهم بود پرسپولیس به موقع به گل رسید و در ادامه توانست با هوشیاری بالا اندوخته ی خود را حفظ کند. شاگردان برانکو به خوبی در این بازی سخت و حساس که سرنوشت سازهم بود، حریف را کنترل و منطقی تر بازی کردند. اهمیتی که این برد داشت، واقعا در مسیر قهرمانی بالا بود. هم 3 امتیاز را به اندوخته خود اضافه کرد و هم اینکه 3 امتیاز را از رقیب سنتی ای گرفت که در تعقیبش بود. در واقع این بازی ارزش 6 امتیاز واقعی را داشت.
 
وی دلیل تحت فشار قرار گرفتن پرسپولیس در دقایق اول بازی را طبیعی دانست و افزود: استقلال بیشتر از پرسپولیس به برد نیاز داشت چون برای قهرمان شدن و رسیدن به صدر باید این بازی را می بردند. آنها تا پشت محوطه ی پرسپولیس خوب پاس کاری می کردند و می آمدند اما خطری ایجاد نکردند که بگوئیم فشار آوردند و از آن 10 موقعیت گل ساختند. پرسپولیس به استقلال اجازه داد تا مالکیت داشته باشد اما به خواسته و نقشه ای که داشتند، برسند.
 
سرمربی سابق پرسپولیس ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس، حریف را در کنترل داشتند و می دانستند از حریف چه می خواهند. برانکو طوری طراحی کرده بود که استقلالی ها تا یک سوم دفاعی نفوذ کنند و بعد از آن توپ گیری انجام شود و در ضد حمله به حریف ضربه بزنند. پرسپولیس به خصوص در نیمه ی دوم عالی کار کرد. قشنگ اجازه داد تا استقلال رو به بازی مستقیم بیاورد و سپس با نیروهای سرعتی خط جلو به تیم حریف یورش ببرد. خیلی مهم است که مربی، حریف را با اندیشه های خود وادار کند که به دلخواه بازی کند و دقیقا استقلال به دلخواه برانکو بازی کرد چون روی هوا با بودن سید جلال، شجاع و نادری و پشت سرشان بیرانوند خیالش راحت بود. گلی که پرسپولیس به استقلال زد، به موقع بود. دوندگی خط هافبک پرسپولیس زیاد بود. نورالهی، رفیعی و ترابی در هافبک عالی بودند. خط دفاع تیم هم با رهبری حسینی فوق العاده کار کردند و بدون نقص بودند.
 
درخشان در خصوص اعتراض نیمکت استقلال به داور و درگیری لفظی با بازیکنان پرسپولیس، گفت: شک نکنید که نیمکت استقلال می خواست با این شلوغ بازی ها، داور را تحت فشار بگذارد. در بازی های بزرگ همه می خواهند از این شیوه ها سود ببرند ولی به نظرم این نوع نگاه ها و این شکل حرکت کردن، شیوه ی خوبی نیست و باید با مسائل فنی پیش بروند. باید اخلاق فوتبالی را رعایت کنیم چون این بازی را خارج از ایران هم می بینند. در این بازی هم چون کولینا بود، صحیح نبود که این طور معترض شوند.
 
وی با اشاره به هدر رفتن پنالتی استقلال با ضربه ی چیپ فرشید اسماعیلی، تاکید کرد: این بازیکن قابل احترام است و برای استقلال زحمت کشیده است. او در عملکرد مثبت تیم خود تاثیر داشته است. حالا در این بازی اشتباه کرده و ضربه را هدر داده است، نباید تنبیه شود. خودش بیشتر از همه عذاب می کشد. خیلی از فوتبالیست های بزرگ دنیا هم در فینال ها و مسابقات حساس پنالتی هدر دادند. نباید این بازیکن را تخریب کنند که نتوانند از او استفاده کنند. من اگر جای اسماعیلی بودم، چیپ نمی زدم. مگر گابریل در جام حذفی، پنالتی ما را زد و مازیار زارع گرفت، اتفاقی افتاد؟ این طبیعت فوتبال است و اشتباه رقم می خورد. مگر اسماعیلی دوست داشت توپ را بیرون بزند؟ فکر و ذهنش این بود که یک گل قشنگ بزند اما اتفاق نیفتاد.
 
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: استقلال در نیمه ی دوم احساسی و مستقیم بازی کرد. پرسپولیس هم دوست داشت، حریف به بازی بلند رو بیاورد چون راحت از روبه رو سر می زدند. شفر طوری تیمش را در نیمه ی دوم به زمین فرستاد که پرسپولیس می خواست. نادری هم با اینکه اولین دربی را تجربه می کرد، خیلی خوب بازی کرد و اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف را نداد.
 
درخشان گفت: این بازی را باید بازیکنان پرسپولیس فراموش کنند. درست است که 3 امتیاز مهم گرفتیم اما هنوز برای قهرمان شدن راه درازی در پیش است و نباید در باد این برد بخوابیم. به نظرم بازی با پیکان و سایپا جزو اولویت های تیم باید باشد تا برنده شود. تیم های دیگری مثل سپاهان و تراکتور هم شانه به شانه در حرکتند و نباید از آنها غافل شد. برانکو به خوبی می داند که هنوز کار تمام نشده است. باید اول سپاهان و تراکتور را ببریم تا در مورد قهرمانی حرف بزنیم.
 
وی در پایان با اشاره به هجوم بوقچی ها به اتوبوس استقلال و فحاشی نسبت به بازیکنان این تیم، تصریح کرد: این کار زشت و ناپسندی بود که جای تاسف دارد. خیلی بد است که بوقچی ها برای تیم بزرگی مثل استقلال تصمیم بگیرند. رحمتی برای تیمش زحمت کشیده و بارها و بارها با واکنش ها و گرفتن پنالتی این تیم را نجات داده و قهرمانی آورده است. حالا اگر اسماعیلی پنالتی خود را گل می کرد، آنها می آمدند از رحمتی تشکر کنند؟ او در آن لحظه تشخیص داده که اسماعیلی پنالتی را بزند، بهتر است. اصلا کار زشتی است که بوقچی ها در کار تیم و کاپیتان تیم دخالت کنند. مدیران ما باید با این بوقچی ها و لیدرپروری برخورد کنند تا شاهد چنین صحنه های تاسف باری نباشیم.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.