افتتاح بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران و کمربند سبز تهران توسط رئیس‌جمهور

بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران با طول ۹ کیلومتر و بخشی از کمربند سبز تهران توسط حجت الاسلام حسن روحانی افتتاح شد. حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری همزمان از سه طرح عمرانی در استان تهران با تبریک ایام اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از افتتاح این سه طرح در تهران، اظهار کرد: خوشحالم که امروز سه پروژه‌ای را افتتاح می‌کنیم که دو مورد آن در وهله نخست مربوط به محیط زیست هستند.
يکشنبه، 18 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افتتاح بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران و  کمربند سبز تهران توسط رئیس‌جمهور
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو شامل سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا می‌شود و ایستگاه میدان شهدا نیز در تقاطع با خط ۴ قرار گرفته است تا امکان سفر میان خطوط ۶ و ۴ وجود داشته باشند.

خط ۶ مترو تهران با طول ۳۲ کیلومتر در ۲۷  ایستگاه طراحی شده است که از دولت آباد شهر ری آغاز می شود و تا سولقان ادامه دارد.

۱۵ کیلومتر دیگر از بخش شمالی خط ۶ نیز با ۶ ایستگاه تا محدوده اشرفی اصفهانی قرار است تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.


بهره‌برداری از کمربند سبز تهران توسط رئیس جمهور

بخشی از کمربند سبز تهران صبح امروز (یکشنبه) توسط حجت الاسلام حسن روحانی افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه یک هزار و 250 هکتار به کمربند سبز تهران افزوده می شود که در حاشیه مناطق 22 و 5 و 4 و 2 واقع شده است.

طرح کمربند سبز پیرامون تهران از سال 1365 از جنوب تهران آغاز شد و تاکنون مساحت آن به 41 هزار و 500 هکتار رسیده است.

مراسم بهره برداری از این پروژه به صورت همزمان با دو طرح دیگر (افتتاح بخش جنوبی مترو خط 6 و نیز نخستین مسکن امید در پایتخت) برگزار شد. 

 

روحانی: آنچه در تهران ساخته شود برای کل کشور سودمند است

رئیس جمهور گفت: آنچه در تهران ساخته می‌شود برای کل کشور سودمند است؛ چرا که تهران پایتخت این کشور است و حومه بزرگی دارد و نیز بسیاری از مردم کشور برای انجام اموری در طول سال قطعاً به این شهر سفر می‌کنند، پس عوائد ساخت هر چیزی در تهران شامل کل کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری همزمان از سه طرح عمرانی در استان تهران با تبریک ایام اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از افتتاح این سه طرح در تهران، اظهار کرد: خوشحالم که امروز سه پروژه‌ای را افتتاح می‌کنیم که دو مورد آن در وهله نخست مربوط به محیط زیست هستند.

وی با اشاره به تاریخچه طرح ایجاد مترو برای شهر تهران اظهار کرد: این طرح در آغاز انقلاب از جمله مباحثی بود که شاید مردم باور نکنند در مورد انجام شدن یا انجام نشدنش اختلافاتی وجود داشت به این شکل که عده‌ای می‌گفتند این طرح از پیش از انقلاب مطرح شده و چون مربوط به شهر تهران است و همه کشور را دربرنمی‌گیرد نباید از بودجه عمومی برای انجام آن استفاده کرد. عده‌ای دیگر هم می‌گفتند این طرح لوکس است و ما باید به جای آن برای مردم وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس را فراهم کنیم. بخش دیگری می‌گفتند اجرای این طرح ما را به سمت وابستگی می‌برد و با خودکفایی و استقلال ما منافات دارد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه افرادی این مسائل را مطرح می‌کردند که معروف به روشنفکری و تحصیل‌کردگی بودند، اظهار کرد: الان فرصت و زمان آن نیست که بگویم چه کسانی با این طرح مخالف بودند، اما این افراد خود را روشنفکر و تحصیل‌کرده می‌دانستند و این طور نبود که بگوییم از این مسائل اطلاعی نداشتند و به همین دلیل در سال‌های نخست پیروزی انقلاب و در مجلس اول موضوع آغاز ساخت مترو تهران با همین حرف‌ها گذشت و حتی مرحوم هاشمی رفسنجانی که بسیار علاقه‌مند بود این پروژه انجام شود نتوانست در مجلس اول این طرح را به نتیجه برساند.



 

مطالب مرتبط
ممانعت آمریکا از ورود کمک‌های بین‌المللی بشر دوستانه به آسیب‌دیدگان سیل اخیر
رهبر معظم انقلاب: کاری کنید که نظامیان آمریکایی هر چه زودتر از عراق خارج شوند
«جلیقه‌زردها» پررنگ‌تر از قبل به میدان آمدند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.