قیمت نفت به 72 دلار نزدیک شد / کاهش غیرمنتظره موجودی نفت آمریکا

قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت. کارشناسان دلیل این افزایش را، فشار و محدودیت در عرضه جهانی نفت را ذکر کرده‌اند که از یک سو، علت آن تحریم‌های آمریکا و از سوی دیگر به علت درگیری‌ها و تنش‌ها در لیبی بیان شده است. هم‌چنین کارشناسان یکی دیگر از علل افزایش نفت را کاهش غیرقابل انتظار موجودی نفت خام آمریکا ذکر کرده‌اند.
چهارشنبه، 28 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
قیمت نفت به 72 دلار نزدیک شد / کاهش غیرمنتظره موجودی نفت آمریکا
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ نفت خام برنت آمریکا با 21 سنت افزایش یا 0.3 درصد، به 71.93 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت اخیرا رکورد پنج ماهه را شکست و از مرز 71.96 گذشت.
هم‌چنین نفت سبک وست تگزاس اینترمیدیت نیز 40 سنت و 0.62 به نسبت نرخ قبلی‌اش افزایش داشته است.

نفت سبک وست تگزاش اینترمیدیت امسال در سال 2019 بیش از 40 درصد و نفت برنت آمریکا نیز بیش از 30 درصد افزایش داشته است. این افزایش قیمت امسال، ناشی از قراردادی است که بین کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه برای محدود کردن تولید نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز از اوایل ژانویه، اتخاذ شده است.

این توافق در ماه دسامبر سال 2018 صورت گرفته است و از اول ژانویه به مدت شش ماه تولید نفت این کشورها کاهش می‌یابد.

در ماه ژوئن قرار است این گروه تولیدکننده و دیگر تولیدکنندگان تصمیم بگیرند آیا این محدودیت در تولید نفت ادامه داشته باشد یا خیر؛ اگرچه به نظر می‌‎رسد نگرانی‌ها درباره تصمیم روسیه مبنی بر توقف کاهش تولید نفت افزایش یافته است.

هم‌چنین کاهش غیرمنتظره موجودی نفت خام ایالات متحده موجب افزایش قیمت نفت شده است.

بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی نفتی آمریکا موسوم به (API) که روز سه‌‎شنبه منتشر کرده است، موجودی نفت خام آمریکا به میزان 3.1 میلیون بشکه در این هفته کاهش داشته است؛ این در حالی است که کارشناسان پیش‌بنی کرده بودند میزان موجودی نفت آمریکا، 1.7 میلیون بشکه افزایش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است چهارشنبه اطلاعات رسمی این آمار را منتشر کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.