پیکر طلبه همدانی با حضور جمع کثیری از مردم تشییع شد

پیکر طلبه همدانی حجت الاسلام مصطفی قاسمی صبح امروز /دوشنبه/ با حضور جمع کثیری از مردم مومن همدان و مسئولان در میدان مرکزی شهر همدان تشییع شد.
دوشنبه، 9 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیکر طلبه همدانی با حضور جمع کثیری از مردم تشییع شد
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «مصطفی قاسمی» 46 ساله ظهر شنبه مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدا به ضرب 2 گلوله به قتل رسید.

وی امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت الله «دامغانی» بود.

پس از قتل این روحانی ابتدا چهار تن از همدستان و دوستان نزدیک قاتل دستگیر شدند سپس ساعت 4 و 25 دقیقه روز گذشته پس از 20 دقیقه درگیری مسلحانه قاتل به هلاکت رسید.

روز گذشته هیاتی از سوی حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی و لطف الله صافی گلپایگانی در منزل روحانی همدانی که روز گذشته به قتل رسید ، حضور یافتند.

در گزارش دفتر آیت الله حسین نوری همدانی آمده است: در پی شهادت مظلومانه حجت الاسلام قاسمی هیاتی از طرف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با خانواده این طلبه شهید دیدار و مراتب تسلیت معظم له را ابلاغ کردند.

در گزارش این دفتر عنوان شده است: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ضمن تبریک و تسلیت شهادت حجت الاسلام قاسمی، روحانی خدمتگزار و ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم از مردم شریف و متدین و انقلابی همدان برای شرکت باشکوه در تشییع جنازه دعوت کرد، معظم له شهادت را افتخاری بزرگ دانسته و گفت: علمای بزرگ ما همه آرزوی شهادت داشته اند.

این مرجع تقلید تسریع در رسیدگی پرونده عاملان این جریان را خواستار شد.

همچنین دفتر این مرجع تقلید نیز اعلام کرد: در پی شهادت مظلومانه حجت الاسلام قاسمی یکی از فضلای روحانی همدان، حجت‌الاسلام جناب آقای فاضلیان به همراه جمعی از علمای همدان از طرف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، به منظور دلجویی و عرض تبریک و تسلیت به منزل این روحانی شهید رفتند.

این هیات با ابلاغ سلام و ابراز تاسف معظّم له از این حادثه دلخراش، شهادت این روحانی را به حوزه‌ علمیه همدان و مردم شریف و متدین آن دیار، تبریک و تسلیت گفته و همگان را به شرکت در تشییع جنازه با شکوه این روحانی شهید دعوت کردند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.