سهمیه‌بندی بنزین از فرداشب/جزئیات قیمت بنزین سهمیه‎ای و آزاد/دولت سهمیه مازاد بنزین را می‌خرد

از فرداشب ساعت 24 سهمیه‌بندی بنزین آغاز می‌شود. بر اساس تصمیم جدید دولت در راستای سهمیه‌بندی بنزین، مقرر شده چنانچه مردم سهمیه اختصاص‌یافته به خود را صرفه‌جویی و آن را ذخیره کنند، دولت آن میزان بنزین را از مردم خریداری کند.
چهارشنبه، 11 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سهمیه‌بندی بنزین از فرداشب/جزئیات قیمت بنزین سهمیه‎ای و آزاد/دولت سهمیه مازاد بنزین را می‌خرد
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، براساس اطلاعات به دست آمده طرح سهمیه‌بندی بنزین به تصویب شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رسیده است و هیأت دولت قصد دارد احتمالاً از روز پنج‌شنبه آن را اجرایی کند. 

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد قیمت بنزین سهمیه‌ای بدون تغییر و هر لیتر هزار تومان عرضه خواهد شد و قیمت بنزین آزاد نیز افزایش خواهد داشت.

بر این اساس به نظر می‌رسد سهمیه هر خودرو ۶۰ لیتر در نظر گرفته شده است.

پیش‌تر خبرگزاری فارس گزارش داده بود دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین و اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین است که قیمت بنزین آزاد و قیمت بنزین سهمیه‌ای تفاوت چندانی نخواهد داشت.

مصرف بنزین از ابتدای امسال به بیش از ۹۱ میلیون لیتر در روز رسیده است که انتظار می‌رود با اجرای طرح سهمیه بندی مصرف بنزین کاهش یابد و قاچاق بنزین نیز کنترل شده و به صفر برسد.


جزئیات قیمت بنزین سهمیه‎ای و آزاد

بنزین با نرخ 1000 تومان با سهمیه 60 لیتر در ماه و بنزین آزاد با قیمت 2500 تومان در هر لیتر عرضه می‌شود.

همچنین دولت برای تاکسی‌های اینترنتی با هماهنگی مجموعه وزارت کشور سهمیه‌ای مجزا در نظر می‌گیرد.

قیمت هر لیتر بنزین سوپر آزاد نیز 3000 تومان در هر لیتر خواهد بود.

همچنین از دومین ماه اجرای سهمیه‌بندی، یعنی در تیرماه، سازوکاری تشویقی برای صرفه‌جویی سوخت با خرید سهمیه مصرف‌نشده بنزین مردم در نظر گرفته شده است.


دولت سهمیه مازاد بنزین را از مردم می‌خرد

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، سهمیه‌بندی بنزین تصمیم جدید دولت است که هنوز زمان آن اعلام نشده و میزان سهمیه‌ها و قیمت بنزین سهمیه‌ای و آزاد هم مشخص و اعلام نشده است.

اما در راستای سیاستهای بنزینی دولت، مقرر شده چنانچه مردم سهمیه اختصاص‌یافته خود را صرفه‌جویی و آن را ذخیره کنند، دولت آن را از مردم خریداری کند.

بنابر این گزارش، هنوز از نحوه و قیمت خرید و فروش بنزین مازاد سهمیه در این طرح که قرار است در ماه دوم اجرای طرح سهمیه‌بندی اعمال شود، اطلاعی در دست نیست.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.