قیمت نفت تحت فشار سیاست‌های آمریکا به 71 دلار و 9 سنت رسید

قیمت نفت امروز، شنبه، تحت فشار نگرانی‌ها از اختلافات تجاری میان چین و آمریکا قرار گرفت؛ اختلاف تجاری که ممکن است موجب کاهش رشد اقتصاد جهانی شود. و این در حالی است که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران و ونزوئلا باعث بردن بازار به لبه پرتگاه شده است.
سه‌شنبه، 17 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
قیمت نفت تحت فشار سیاست‌های آمریکا به 71 دلار و 9 سنت رسید
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ روز سه‌شنبه قیمت نفت خام برنت به $71.09 در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس آمریکا نیز به  $62.20 در هر بشکه رسید.

تحلیل‌گران بر این باورند چند عامل بر قیمت نفت تاثیرگذار است.

یکی از نگرانی‌ها به این دلیل است که رشد اقتصادی جهان به واسطه تشدید اختلاف تجاری میان ایالات متحده  آمریکا و چین در معرض آسیب قرار خواهد گرفت.

روزهای گذشته زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد بر واردات کالاهای چینی تعرفه جدیدی وضع خواهد کرد، نشان داد که مذاکرات میان این دو کشور بزرگ اقتصادی جهان  در این هفته به در بسته خورده است.

هان تان، یک تحلیل‌‎گر در این حوزه گفت: «تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین یکی از مهمترین دغدغه‌های بازار در این هفته بوده است. کوچکترین اختلاف جزئی در مذاکرات واشنگتن می‌تواند بر بازار و تجار اثر بگذارد.»

کارگزار ایسپورت نیز گفته است: «افزایش تنش تجاری میان واشنگتن و پکن خطر حرکت نزولی فراورده های نفتی را در پی خواهد داشت.»

در بخش عرضه نیز،  بازار نفت همچنان در نقطه بی‌ثباتی قرار دارد، به این دلیل که آمریکا  تحریم‌ها علیه صادارات ایران را شدیدتر کرده است و  روز دوشنبه نیز اعلام کرده است که حضور ارتش خود را در خاورمیانه تقویت خواهد کرد.
 
ایران نیز آمریکا را به «اقدام متقابل» تهدید کرده است؛ این بدین معناست که ایران قصد راه‌اندازی دوباره برخی برنامه‌های هسته‌ای خود است.

به نوشته رویترز، تحریم‌های دو سال اخیر آمریکا علیه ایران، صادرات این کشور را به کمتر از 1 میلیون بشکه در روز کاهش داده است و در نظر دارد با تحریم‌های جدید و لغو معافیت‌های نفتی این میزان را به 500 هزار بکشه در ماه مه کاهش دهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.