تحلیلی بر اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران

لفاظی توییتری ترامپ علیه ایران، تحلیل گران زیادی را به واکنش وا داشته است که در ذیل یادداشتی از تحلیل گر معروف جورج گالوی را در این باره می‌خوانید.
سه‌شنبه، 31 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
تحلیلی بر اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ جورج گالوی نوشت: غرور و تکبر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نه تنها برای خود آمریکا ناخوشایند است، بلکه نشان از گستاخی او در سطح جهانی دارد.

در میان جنگ لفظی که بین تهران و واشنگتن وجود دارد، ترامپ اخیرا ایران را تهدید کرده است و گفته اگر جنگ واقعی بین دو کشور روی دهد، پایان کار ایران خواهد بود!

او روز یکشنبه در توییتر هشدار داد: «اگر ایران می‌خواهد مبارزه کند، این پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز آمریکا را تهدید نکنید.»

توییت این چنینی علیه یک کشور مهم اسلامی موجب بی‌ثباتی در سطح جهانی خواهد شد.

از منظر این تحلیل‌گر این گونه ادبیات که ایران از روی زمین محو خواهم کرد هیچ معنایی ندارد.

به نظر می‌رسد او (ترامپ) این را نمی‌داند که این نوع جنگ، هیچ محدودیتی برای کسی قائل نمی‌شود و منجر به درگیر شدن متحدان وی در همسایگی خلیج فارس و همچنین همسایگان ایران خواهد شد. نویسنده در ادامه می‌نویسد این نوع جنگ، نه فقط ایران بلکه تمام جهانیان را تهدید به جنگ خواهد کرد و به منطقه خاصی محدود نمی‌شود.

ادبیات این توییت ترامپ دعوت مستقیمی از ایران برای اقدام متقابل است که از منظر این نویسنده می‌تواند دامن همسایگان و بازار و عرضه جهانی نفت را بگیرد.

همچنین این امر خطری روشن برای امنیت نزدیک‌ترین متحد آمریکا، اسرائیل خواهد بود.

بر اساس نوشته این تحلیل‌گر یکی از آرمان‌های ایران مبارزه با «شیطان بزرگ» بوده و هست.  

محمدجواد ظریف در واکنش به این لفاظی ترامپ گفت: «ایرانیان هزاران سال است که در مقابل متجاوزان ایستاده‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی نسل‌کشی "پایان کار ایران" را رقم نمی‌زند.»

در بخش دیگری از تحلیل این نویسنده آمده است این توییت ترامپ یکی از هشدارآمیزترین توییت تاریخ توییتر بوده است - و مطمئنا ادبیات این توییت خارج از مقررات توییتر است!

این تحلیل گر در ادامه می‌نویسد همچنین نباید ریسک حملات و عملیات پرچم دروغین (به عملیاتهایی گفته می‌شود که توسط نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیاتها را انجام داده‌اند) علیه آمریکا و دوستان منطقه‌ای‌اش را فراموش کنیم، چراکه ممکن است از جانب خود آمریکا این کار صورت گرفته باشد و یا از جانب بازیگران منطقه‌ای و یا حتی غیرمنطقه‌ای که در باطن خواستار جنگ آمریکا علیه ایران هستند صورت گرفته باشد.

نباید فراموش کرد هیتلر با توجه به اطلاعات فیک نیوز (اخبار جعلی) مدعی این موضوع شد که لهستان به آلمان حمله کرده است.

در انتها این تحلیل گر نوشت وقت آن رسیده است که رئیس جمهور دست از این همه لفاظی بردارد و اکانت توییتر خود را غیرفعال کند قبل از اینکه توییترش تبدیل به سلاحی علیه جهان شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.