حمله پهپادی به فرودگاه نجران برای دومین روز متوالی| واکنش رهبر انصارالله به ادعای سعودی‌ها مبنی بر حمله یمنی‌ها به مکه مکرمه

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بامداد امروز در پاسخ به حملات مستمر ائتلاف متجاوز سعودی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف این کشور، فرودگاه نجران در جنوب عربستان را با پهپاد «قاصف K۲» هدف قرار دادند. همچنین رهبر جنبش «انصارالله» یمن در پاسخ به ادعاهای اخیر رژیم سعودی مبنی بر تهدید یمنی‌ها برای هدف قرار دادن مکه مکرمه، متذکر شد کسانی‌که علیه مسجدالاقصی توطئه می‌کنند ممکن است علیه مسجدالحرام هم توطئه کنند.
چهارشنبه، 1 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حمله پهپادی به فرودگاه نجران برای دومین روز متوالی| واکنش رهبر انصارالله به ادعای سعودی‌ها مبنی بر حمله یمنی‌ها به مکه مکرمه
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروی هوایی ارتش یمن، بامداد امروز- چهارشنبه- برای دومین بار متوالی طی 24 ساعت گذشته، با پهپاد «قاصف K2»، فرودگاه منطقه‌ای نجران در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی یمنی در این‌باره تصریح کرد، عملیات هجومی یگان پهپادی محل نگهداری جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی در فرودگاه نجران واقع در جنوب غرب عربستان را هدف گرفت.

این منبع بر موفقیت‌آمیز بودن این حمله نظامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت، جنگنده‌های هدف گرفته شده در فرودگاه برای انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان بی‌‌گناه یمن استفاده می‌شدند.

نیروی هوایی ارتش یمن، روز گذشته نیز انبار تسلیحاتی فرودگاه نجران عربستان را هدف حمله پهپادی قرار داده بود که آتش‌سوزی گسترده‌ای را در این انبار به دنبال داشت.

این حمله، در پاسخ به حملات خونین پنجشنبه گذشته ائتلاف متجاوز به منطقه مسکونی «الرباط» در صنعا صورت می‌گیرد که در جریان آن 6 عضو یک خانواده از جمله چهار کودک کشته و 71 تن دیگر نیز زخمی شدند.
این در حالی‌ است که رژیم سعودی برای سرپوش گذاشتن به جنایات گسترده خود علیه یمنی‌ها، طی چند روز اخیر مدعی می‌شود که انصارالله موشک‌های بالستیکی را به سمت الطائف و جده در منطقه مکه مکرمه شلیک کرده است.
 

کسانی‌که علیه مسجدالاقصی توطئه می‌کنند ممکن است علیه مسجدالحرام هم توطئه کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، شب گذشته طی سخنانی اظهار داشت: «آنچه رژیم سعودی درباره هدف قرار گرفتن مکه مکرمه ادعا می‌کنند، دروغ و افترایی بزرگ و ادعایی نفرت‌انگیز است. ادعاها مبنی بر هدف قرار گرفتن مکه مکرمه، از سوی رژیم سعودی که بر دروغ‌گویی و ادعاهای غیرواقعی تکیه دارد، بی‌سابقه نیست.»

وی افزود: «معروف است که رژیم جنایتکار سعودی ابتدا ادعاهای دروغی مطرح می‌کند و سپس درباره حقایقی اعتراف می‌کند که پیش از آن، آنها را کتمان می‌کرد. قطعا، منبع خطر اماکن مقدس از دو سمت است؛ یکی از سوی آمریکا، اسرائیل و طرفدارانشان و از سوی دیگر داعشی‌ها و تکفیری‌ها که همه آنها مقدسات اسلامی را شرک می‌دانند و اعتقادادت، مواضع و فتواهای‌شان در این‌باره واضح است.»

الحوثی تصریح کرد: «هر دو سمت، که تهدیدی عملی برای مکه مکرمه و مدینه منوره به شمار می‌آیند مشخصا با رژیم سعودی مرتبط هستند و رژیم سعودی یکی از بارزترین طرفداران آمریکا است و با اسرائیل وارد روند عادی‌سازی رابطه شده و همچنین از داعشی‌ها و تکفیری‌ها حمایت می‌کند.»

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: «رژیم سعودی از اماکن مقدس، همچون مغازه و بقالی که برای تجارت و استفاده ملی است، برای اهداف سیاسی سوءاستفاده می‌کند و ثابت کرده است که امین هیچ یک از مقدسات اسلامی نیست.»

وی متذکر شد: «کسانی که علیه مسجدالاقصی و ملت فلسطین توطئه می‌کنند و در معامله ترامپ( رئیس‌جمهوری آمریکا) نقش اساسی دارند همان طرف‌هایی هستند که برای مقدسات مسلمانان در مکه و مدینه امین نیستند.»

سید عبدالملک در پایان اضافه کرد: «حملات ارتش و کمیته‌های مردمی، که آنها را یکی یکی و با شجاعت و وضوح اعلام می‌کنیم، همواره در چارچوب اصول اخلاقی و مشروع ملت یمن انجام می‌شود.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.