ماجرای حمله به توله خرس 2 ساله در سوادکوه مازندران/ دستگیری یکی از ضاربان

به دنبال اتلاف یک قلاده توله خرس ۲ ساله در منطقه کوهستانی سوادکوه مازندران یک‌نفر دستگیر شد.
سه‌شنبه، 28 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماجرای حمله به توله خرس 2 ساله در سوادکوه مازندران/ دستگیری یکی از ضاربان
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، حیوانات به مثابه دیگر موجودات عالم هستتی حق حیات دارند و وجود بعضی از این گونه های حیات وحش و حتی گیاهان به صورت مستقیم باعث سلامت روح انسان می‌شود و وجود حیات وحش می‌تواند باعث سلامت روان و آسیب به آن می تواند موجب از بین رفتن سلامتی روحی و ناامنی شود.

متاسفانه امروزه بسیاری از انسان‌ها فراموش کرده اند که پیش از تکامل و حضور در زندگی شهرنشینی، تمام چرخه اکوسیستم و طبیعت را مدیون حضور حیوانات بودند و از سوی دیگر وجود حیوانات و حیات آنها آنقدر در ادیان الهی به ویژه در کتاب آسمانی قرآن کریم مهم برشمرده شده که در تفسیر کاشف نیز در ذیل آیه 3 سوره انعام آمده است: خداوند با تحریم انواع مردار، بشر را برانگیخته است تا در حفظ و نگهداری و تغذیه و بهداشت دام بکوشد و از تلف شدن، خفه شدن، کتک خوردن و پرت شدن از بلندی و ایجاد جنگ و درگیری میان حیوانات و نیز حمله حیوانات درنده به آن ها جلوگیری به عمل آورد و همچنین افراد شرور و قسی القلب، آن ها را برای تفریح و سرگرمی به جان یکدیگر نیاندازند.

متاسفانه در طول سالهای اخیر شاهد ناملایمات رفتاری زیادی از سوی بشر در نابودی و انقراض گونه‌های بسیاری از حیوانات بوده‌ایم که تاثر همگان را برانگیخته و موجب آزرده خاطر شدن حامیان محیط زیست و حتی مراجع قانونی شده و در این ارتباط قوانین پیشگیرانه و نیز مجازات قانونی برای متخلفین در نظر گرفته شده است.

اما گویا تمام آنچه که پیشگیرانه و مجازات گونه بوده کافی نیست و برخی انسان‌های متمدن امروزی بدون احترام به حق حیاتی که خداوند متعال به تمام جنبندگان عنایت فرموده، دست به حیوان‌آزاری و کشتار وحشیانه آن می‌زنند که در نوع خود حیرت انگیز است.


مرگ توله خرس 2 ساله در مازندران

به طور مثال همین شنبه 25 خرداد ماه امسال بود که خبری از حیوان آزاری و تلف شدن یک توله خرس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که در آن عده ای مشغول سنگ اندازی به سوی یک توله خرس در منطقه کوهستانی دراسله از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران بودند که از کوه سقوط کرده بود و به جای کمک به آن شروع به سنگ اندازی کرده بودند.

خبری که موجب واکنش مقامات قضایی،حامیان و فعالان محیط زیست و مردم شد و ابراهیم فلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه در اولین واکنش در این باره اظهار داشت: روز شنبه گزارش مردمی مبنی بر پرت شدن یک قلاده توله خرس در منطقه کوهستانی دراسله دریافت کردیم اما پس از انتقال آن به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری و انجام مداوی اولیه، به دلیل شدت جراحات تلف شد.

وی با اشاره به انتشار فیلم ضرب و شتم توله خرس در شبکه‌های اجتماعی گفت: احتمال ضربه به سر او بابت سقوط از کوه هم وجود دارد و هنوز فیلمی به دست من نرسید و اگر ضرب و شتم خرس قهوه‌ای ثابت شود، فرد یا افراد ضارب به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

پس از آن حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به این خبر واکنش جدی نشان داد و اظهار داشت: پرتاب سنگ به توله خرس مصدوم توسط افراد خاطی، غیراخلاقی و غیرانسانی بوده و این حرکت را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با دادستان شهرستان سوادکوه برای دستگیری افرادی که اقدام به ضرب و شتم خرس قهوه‌ای کردند، انجام شد.

کارنامی با بیان اینکه بدون تردید یکی از عواملی که باعث تلف‌شدن خرس قهوه‌ای در سوادکوه شد، عامل ضرب و شتم انسانی بود، تصریح کرد: به‌دلیل کار غیر‌اخلاقی ضرب و شتم خرس قهوه‌ای، اشد مجازات را برای عاملان آن به دستگاه قضایی پیشنهاد می‌کنیم.


دستگیری متهم به اتلاف یک قلاده خرس در سوادکوه

صبح روز دوشنبه از سوی دفتر خبرگزاری تسنیم پیگیر موضوع از مراجع قضایی استان شدیم که متوجه شدیم یکی از متهمان اتلاف توله خرس بازداشت شد.

رسول محمدی دادستان عمومی و انقلاب سوادکوه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: روز گذشته خبری درباره اتلاف یک قلاده توله خرس دو ساله در سوادکوه در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد که به سرعت پرونده قضایی برای ضاربان این توله خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه تشکیل شد.

وی افزود: با پیگیری عوامل انتظامی یکی از متهمان شناسایی و دستگیر شده و پرونده متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در یکی از شعبات دادسرای عمومی و انقلاب سوادکوه در حال رسیدگی است.

آنچه بیش از هرچیز دیگری مهم و حائز اهمیت بوده جلوگیری از اقداماتی از این دست بوده که باید به صورت یک فرهنگ در میان آحاد مردم نهادینه شود.

گزارش از هومن رمضانیان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.