حجت الاسلام سهرابی:

تعداد 10830 رقبه به رقبات موقوفات مازندران افزوده شده است

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران از افزایش 10830 رقبه موقوفات استان خبر داد.
سه‌شنبه، 15 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعداد 10830 رقبه به رقبات موقوفات مازندران افزوده شده است

ویرایش عکس آذرماه 98

راسخون: مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران از افزایش 10830 رقبه موقوفات استان خبر داد.


به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران سیف اله سهرابی با اشاره به اهمیت موقوفات و رقبات استان از افزایش ده هزار و هشتصد و سی رقبه از رقبات موقوفات استان خبر داد.
 

وی افزود : مازندران در سال گذشته 132050 رقبه بوده است  و در حال حاضر دارای 142880 رقبه می باشد که  نسبت به سال گذشته تعداد 10830 رقبه به رقبات موقوفات استان افزوده شده است .
 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به حفظ موقوفات و رقبات استان تصریح کرد: موقوفات استان مازندران که از سوی واقفین خیراندیش از گذشته و در زمان حال صورت گرفته و می گیرد دارای اهمیت بسیار زیادی اند و همه این موقوفات از نیات پاک و خالص واقفان سرچشمه می گیرد و این از زحمات و دست رنج این بزرگان می باشد که در راه خداوند متعال و برای حفظ مقدسات و احکام و ارزشهای اسلامی و دینی وقف کرده اند.
 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه اظهار داشت : وقف تضمین پایداری و بقاع همیشگی خیرات و حسنات انجام شده می باشد و در تعابیری چون باقیات الصالحات و صدقه جاریه معرفی شده است و اسلام به این سنت حسنه اهمیت خاصی در تأمین زندگی دنیوی و تضمین حیات اخروی  قایل است.


وی در خصوص رقبات موقوفات استان گفت: هر موقوفه که دارای جزء و یا اجزایی می باشند که بعنوان رقبه شناخته می شوند و کلیه متولیانی که بعنوان چرخاننده موقوفات غیرمتصرفی هستند باید برای حفظ و احیاء موقوفات تلاش نمایند و بخشی از هزینه های مشخص شده را برای حفظ و نگهداری و افزایش رقبات موقوفات هزینه نمایند تا طبق نیات واقفین ، موقوفات حیات داشته باشند و به فراموشی سپرده نشوند.
 

سهرابی در پایان با اشاره به پرداخت حقوق موقوفات استان اشاره و تصریح کرد: حق و حقوق موقوفه طبق فتوای ولی فقیه بر همگان لازم و واجب است و کسانی که در زمین موقوفه و یا به هر نحوی واحدهای تجاری - مسکونی - زراعی - صنعتی - ادارای و ... اوقافی را در اختیار دارند باید نسبت به پرداخت اجاره بهاء طبق موازین و قوانین موجود در اوقاف اقدام نمایند تا از نظر شرعی و عرفی و اخلاقی، دیون اوقافی بر گردن آنان نباشد.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

901

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط