جهش 3 درصدی نفت در پی سرنگونی پهپاد آمریکایی

در پی سرنگونی پهپاد آمریکایی، قیمت نفت دوباره در حال افزایش است
پنجشنبه، 30 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
جهش 3 درصدی نفت در پی سرنگونی پهپاد آمریکایی
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ به دنبال تایید مقام آمریکایی مبنی بر سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی پدافند هوایی ایران، قیمت نفت روز پنج شنبه در میان افزاییش تنش‌ها در خاورمیانه به میزان 3 درصد افزایش یافت.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روز پنج شنبه اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی تنگه هرمز توسط یک موشک زمین به هوا ایرانی مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، رسانه‌های ایرانی نیز پیش از این گزارش داده بودند که سپاه پاسداران یک پهپاد آمریکایی را در حوالی استان هرمزگان مورد حمله قرار داده است.

به گزارش راسخون؛ قیمت نفت هنوز از شوک حمله به دو نفتکش در حوالی تنگه هرمز در نیامده است، که این اتفاق دوباره بر قیمت آن افزوده است.

آمریکایی‌ها مدعی آن هستند که ایران به این دو نفتکش حمله کرده است، و انگلیس و آلمان، دو متحد نزدیک آمریکا، این ادعا را تایید کردند. این در صورتی است که مقامات ایرانی این موضوع را رد می کنند و تحلیل گران نیز این اقدام‌های تحریک‌آمیز در منطقه را عملیات پرچم دروغین برمی‌شمرند و این اقدامات را تحرکات متحدان منطقه‌ای آمریکا محسوب می‌کنند.

پیش‌تر نیز قیمت نفت به نسبت روزهای قبل رشد داشته است که تحلیل‌گران این حوزه دلیل آن را افزایش تقاضا در آمریکا  و هم‌چنین توافق میان اوپک و اعضای آن بر سر نشست مشترک اعضای اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید دانسته‌اند. هم‌چنین نشانه‌های مبنی بر ازسرگیری مذاکرات برای حل و فصل جنگ تجاری میان آمریکا و چین بر قیمت نقت بی‌تاثیر نبوده است.

با این حساب، قمیت نفت 3.1 درصد یا به عبارتی 1.93$ دلار رشد کرده است و به 63.75$ دلار رسیده است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.