آمار نگران‌کننده مصرف سیگار الکترونیکی بین نوجوانان آمریکایی و کانادایی

در نسل جدید سیگارهای الکترونیکی از نیکوتین بیشتری (به میزان سیگارهای سنتی) استفاده می‌شود که همین امر موجب شده است مصرف این نوع سیگار در میان نوجوانان و جوانان آمریکایی و کانادایی به طور نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کند.
يکشنبه، 9 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
آمار نگران‌کننده مصرف سیگار الکترونیکی بین نوجوانان آمریکایی و کانادایی
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ براساس یک مطالعه جدید، نوجوانان آمریکایی و کانادایی نسبت به گذشته بیشتر از ویپ استفاده می‌کنند. محققان دلیل آن را استفاده بیشتر شرکت‌ها از نیکوتین در سیگارهای الکترونیک برشمردند.

تیم‌های تحقیقاتی اطلاعات مربوط به سیگار کشیدن و استفاده از ویپ را در بین جوانان کانادا، انگلیس، و آمریکا مورد بحث و بررسی قرار دادند. آنها متوجه شدند بین سال‌های 2017 و و2018،  مصرف سیگار الکترونیکی در میان نوجوانان و جوانان رده سنی 16 تا 19 سال، به میزان 50 درصد در آمریکا و نزدیک به دو برابر در کانادا افزایش یافته است و در انگلستان نیز تقریبا این آمار ثابت مانده است.

دیودید هاموند از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه واترلو کانادا که سرپرست این تیم تحقیقاتی را بر عهده داشت، گفت: «بسیاری از جوانان فکر می‌کنند که این نوع سیگار مضر نیست و نمی‌دانند که سطح نیکوتین در تولید این نسل از سیگارهای الکترونیکی چقدر است.»

 او در ادامه افزود: «والدین و بچه‌ها باید بدانند که این محصولات باعث ایجاد اعتیاد در افراد می‌شود و ممکن است خطر ابتلا افراد به بیماری‌های مزمن را به علت درگیری ریه‌ها با مواد شیمیایی سیگارهای الکترونیکی افزایش دهد.»

این محقق گفت: «بخارِ نسلِ جدید سیگارهای الکترونیک دارای مواد شیمیایی متفاوتی است که این قابلیت را دارد تا سطح بیشتری از نیکوتین به میزان استفاده آن در سیگارهای معمولی داشته باشند.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.