جریمه 10 میلیونی برای آتش زدن مزارع کشاورزی

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک گفت: جریمه 10 میلیون تومانی در انتظار کشاورزانی است که پس از برداشت اقدام به آتش زدن زمین و باقیمانده محصولات می‌کنند.
چهارشنبه، 12 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جریمه 10 میلیونی برای آتش زدن مزارع کشاورزی
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمدطاهر ظاهری رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک با اشاره به کشاورزانی که اقدام به آتش زدن مزارع خود می‌کنند، اظهار داشت: این روزها با توجه به رسیدن به فصل برداشت، برخی از کشاورزان پس از برداشت محصول اقدام به آتش زدن زمین و باقیمانده محصولات می‌کنند که این عمل موجب بالا رفتن شاخص آلودگی هوا و تهدید مستقیم علیه سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

وی گفت: به‌موجب ماده 16 قانون مدیریت پسماند، آتش زدن زمین‌های کشاورزی می‌تواند با جریمه 10 میلیون تومانی کشاورز همراه شود.

ظاهری بیان کرد: دلیل اصلی روی آوردن کشاورزان به آتش زدن کاه و کلش گندم و جو کنترل آفات و علف‌های هرز، پاک شدن سریع زمین از بقایای گیاه قبلی است، اما این کار مضرات بسیاری هم برای کشاورز و هم برای شهروندان خواهد داشت.

رئیس محیط‌زیست شهرستان قرچک تأکید کرد: آتش زدن اراضی کشاورزی ضمن تولید مقادیر زیادی دی‌اکسید کربن و آزادسازی گازهای گلخانه موجب گرم‌تر شدن اتمسفر می‌شود و باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی بعدی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سوزاندن زمین کشاورزی علاوه بر اینکه باعث تخریب شدید مواد مغذی در سطح خاک شده، موجب افت کیفیت محصولات زمین در سال‌های آینده می‌شود.

ظاهری در پایان با اشاره به اینکه عدم تأمین علوفه و خوراک موردنیاز دام‌ها یکی دیگر از مضرات سوزاندن بقایای گیاهی است، خاطرنشان کرد: آتش زدن اراضی زراعی ممکن است‌ به جهت مجاورت با جاده‌ها باعث تصادفات رانندگی و یا باعث تخریب پست‌های برق و مخابرات و سایر اموال عمومی شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.