روحانی در گفتگو تلفنی با ماکرون؛

فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، جنگ اقتصادی تمام عیار است + اطلاعیه دفتر ماکرون پس از گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس‌جمهور

رئیس جمهور گفت: فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران حرکتی تروریستی و جنگ اقتصادی تمام عیار است.
يکشنبه، 16 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، جنگ اقتصادی تمام عیار است + اطلاعیه دفتر ماکرون پس از گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس‌جمهور
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان‌، روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" با وی، ضمن اشاره به تاکید همتای فرانسوی خود برای حفظ برجام گفت که ایران طی ۱۴ ماه گذشته و به رغم همه فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا کوشیده است در چارچوب یک صبر راهبردی، این توافق را حفظ کند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در تماس تلفنی با ماکرون رییس جمهور فرانسه گفت: فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران حرکتی تروریستی و جنگ اقتصادی تمام عیار است.

روحانی با بیان اینکه اقدامات اخیر ایران کاملا در چارچوب برجام و برای حفظ آن است؛ گفت:  اتحادیه اروپا به مسوولیت‌های خود در برابر معاهدات بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد عمل کند. توقف کلیه تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و ۱+۵ باشد. 

در ادامه مکرون نیز در این تماس تلفنی اظهار کرد: می‌پذیریم که اقدامات اروپا برای جبران تحریم‌های آمریکا موفق و کارآمد نبوده است؛ اما همه تلاش خود را برای جبران این موضوع و حفظ برجام بکار می‌گیریم.

 رئیس جمهور فرانسه  با بیان اینکه اتحادیه اروپا از ابتدای خروج آمریکا از برجام با این اقدام شدیدا مخالفت کرده است، گفت: اتحادیه اروپا خواهان حفظ برجام است و تمام تلاش خود را در این مسیر بکار گرفته است.

امانوئل مکرون تصریح کرد: می‌پذیریم که اقدامات اروپا برای جبران تحریم‌های آمریکا موفق و کارآمد نبوده است، اما همه تلاش خود را برای جبران این موضوع بکار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه باید اوضاع را تحت کنترل گرفته و برنامه و اقدامات جدیدی برای حفظ برجام انجام داد، گفت: پایان برجام به معنای اقرار به شکست دسته جمعی و اقدامی تاسف بار خواهد بود و بنابر این مسیر دوم را باید انتخاب کرد تا برجام حفظ و به تنش زدایی کمک شود و فرانسه آماده است در این مسیر تلاشهایش را بویژه در مسیر خواست ایران که آتش بس در این جنگ اقتصادی است، دوچندان کند.


اطلاعیه دفتر ماکرون پس از گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهور

در اطلاعیه دفتر ماکرون آمده: «رئیس جمهور با همتای ایرانی خود توافق کرد که تا 15 جولای شرایط برای از سرگیری گفت و گوها میان طرفین را بررسی کنند.»

به گزارش راسخون به نقل از جماران؛ رویترز گزارش داد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص بررسی شرایط لازم برای ادامه گفت و گوهای طرفین درباره مسئله هسته ای ایران تا 15 جولای (24 تیر) به توافق رسیده است.

در اطلاعیه دفتر ماکرون آمده: «رئیس جمهور با همتای ایرانی خود توافق کرد که تا 15 جولای شرایط برای از سرگیری گفت و گوها میان طرفین را بررسی کنند.»

در ادامه این اطلاعیه آمده که ماکرون به گفت و گو با سران ایران و دیگر طرفین ادامه می دهد تا «تنش های مربوط به مسئله هسته ای ایران کاهش یابند.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.