واکنش سعید نمکی به جمع‌آوری داروی «لوزارتان»

وزیر بهداشت گفت: امروز در بازار هیچ دارویی که بخواهد مشکلی برای مردم ایجاد کند، نداریم و قرص‌های والزارتان و لوزارتان موجود در بازار عاری از هرگونه خطری هستند.
پنجشنبه، 20 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکنش سعید نمکی به جمع‌آوری داروی «لوزارتان»
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در خصوص سرطان‌زا بودن قرص لوزارتان توضیح داد: امروز در بازار هیچ دارویی که بخواهد مشکلی برای مردم ایجاد کند، نداریم و قرص‌های والزارتان و لوزارتان موجود در بازار عاری از هرگونه خطری هستند.
 
طی روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها با انتشار گزارش‌های مدعی سرطان‌زا بودن داروی لوزارتان شده بودند که این موضوع با واکنش‌های زیادی همراه بود.

شهرام شعیبی سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه لوزارتان تولیدی کشور در ۸ کارخانه داخلی از مواد اولیه وارداتی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: تنها داروی شرکت اکتوورکو از منبع هندی ریکال شده بوده که این کارخانه به علت نداشتن ظرفیت کافی برای تولید این دارو فقط در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تولید ناچیزی داشته و تمامی مواد اولیه خریداری‌شده را مصرف نکرده است.

وی افزود: سهم کارخانه مذکور از بازار داخلی این دارو تنها یک درصد بوده است که در حال حاضر نیز داروی لوزارتان تولیدی آن، در بازار وجود ندارد. داروی تولید شده با مواد اولیه دیگر شرکت‌ها کاملا سالم بود و بر اساس توصیه‌های بین‌المللی، بیماران می بایست تا انجام بررسی‌های کامل، داروی مصرفی خود را قطع نکنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.