جزئیات جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی درباره کرونا

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جزئیاتی از جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر بهداشت، گفت: تاکنون در کل کشور ۴۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده اند.
دوشنبه، 5 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جزئیات جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی درباره کرونا
به گزارش راسخون، آقای اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بعد از جلسه غیر علنی نمایندگان با وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گزارشی از این جلسه ارایه کرد.

آقای عباسی با اشاره به اینکه بسیاری از گزارش‌هایی که درباره بستری شدن اشخاص در بیمارستان‌ها ارایه شده، نشان از ابتلای آن‌ها به ویروس آنفولانزا است، گفت: تقریبا در کل کشور ۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و متاسفانه ۱۲ نفر تاکنون براثر این بیماری فوت کرده اند.

وی ادامه داد: طبق گزارش وزارت بهداشت دو نفر از مبتلایان در تهران بودند که آن‌ها هم از قم به تهران آمده بودند.

آقای عباسی با اشاره به اینکه به هر خانواده قمی یک بسته شامل ماسک و مایع ضد عفونی کننده داده شده است، اظهار داشت: در این شهر عامل ابتلا به این ویروس افرادی بوده اند که از پاکستان، افغانستان و چین وارد کشور شده بودند و برخی از این افراد از مبادی ورودی غیر قانونی وارد کشور شده اند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت از نظر امکانات بهداشتی و پزشکی کمبودی در کشور نیست و شهروندان در این باره نگرانی نداشته باشند؛ فقط توصیه این است که برای پیشگیری افراد از ماسک و مایع ضدعفونی کننده استفاده و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

آقای عباسی با ارایه جزئیات دیگری از جلسه غیر علنی با حضور وزیر بهداشت گفت: طبق گزارش وزیر بهداشت با گرم شدن هوا این ویروس از بین خواهد رفت. درباره وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز براساس شرایط موجود در کشور تصمیم گیری خواهد شد و از طریق رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: افراد در حضور تجمعات ورزشی و اردو‌های دانش آموزی خودداری کنند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور مواردی از کرونا مشاهده شده است، گفت: به این دلیل مبادی ورودی کشور و پرواز‌ها تحت کنترل قراردارد و افرادی که وارد کشور می‌شوند از نظر دمای بدن و علائم کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آقای عباسی گفت:​ بخشی از موارد بررسی شده مربوط به آنفولانزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، مردم باید تلاش کنند، دستورالعمل‌های وزارت بهداشت عمل کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

لازم به ذکر است نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) جلسه غیر علنی خود را با موضوع مقابله شیوع ویروس کرونا برگزار کردند که آقای سعید نمکی وزیر بهداشت در این جلسه حضور داشت.

گفتنی است امروز همچنین قرائت گزارش تفریغ بودجه و بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.