توضیحات نمکی درخصوص طرح بسیج سراسری مقابله با بیماری کووید 19/ گیلان و قم به آرامش نسبی رسیدند

وزیر بهداشت اعلام کرد: تعداد آزمایشگاه‌های کشور از ۳ به ۵۰ رسید، در طرح بسیج سراسری برای مقابله با کرونا به هیچ وجه افراد آلوده و مشکوک با هم ارتباطی ندارند.
پنجشنبه، 22 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توضیحات نمکی درخصوص طرح بسیج سراسری مقابله با بیماری کووید 19/ گیلان و قم به آرامش نسبی رسیدند
به گزارش راسخون؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در نشست مشترک با روسای دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهان بسیج درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد،‌اظهار کرد: ضمن قدردانی از صدا و سیما و کادر بهداشتی و درمانی در خط مقدم مقابله با کرونا اظهار کرد: بسیج ملی مبارزه با کرونا با همکاری بسیج و وزارت بهداشت و سازمان های مردم نهاد و نظام پزشکی و پرستاری در حال برگزاری است.

او ادامه داد: ما با بستر پرونده الکترونیک و ارتباط با خانواده ها با بیماریابی رو به نمایندگان سازمان جهانی بهداشت ارائه کردیم و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که در صورت موفقیت بسیج ملی کرونا می توانند از آن به عنوان یک الگوی جهانی استفاده کنند و اصرار داشتند که اگر بیماران را در موارد اولیه تشخیص دهیم و افراد در ارتباط با آنها را شناسایی کنیم زنجیره انتقال را قطع کرده ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعداد آزمایشگاه های تشخیص کرونا گفت: تعداد ازمایشگاه‌ها را از ۳ به ۵۰ رساندیم و در هفته آینده با پیوستن بخش خصوصی تعداد آزمایشگاه را به ۷۰ خواهیم رساند.

نمکی گفت: در روزهای نخست به دلیل همجه ها در فضای مجازی و وحشت مردم شاهد افزایش موارد مراجعه به بیمارستان‌ها بودیم و با اجرای کامل بسیج ملی مقابله با کرونا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم خواهد شد و با شناسایی موارد آلوده موج ابتلا را کنترل خواهیم کرد.

او افزود: بسیج و دانشگاه های علوم پزشکی ارکان اصلی بسی ملی مقابله با کرونا هستند و مقرر شد پس از اجرای آزمایشی این طرح را در کل کشور تعمیم بدهیم و در گیلان و قم در چند روز گذشته موج ورود به خروج منفی شده و موج طوفانی موارد ابتلا نداریم و همکارانم آرامش نسبی کسب کرده اند.

نمکی با اشاره به غربالگری ۳.۵ میلیون نفر در بسیج ملی مقابله با کرونا اظهار کرد:‌ در ۲ روز گذشته این تعداد را ارزیابی کردیم و ۱۲۰۰ نفر مشکوک را شناسایی کردیم و ۲۰۰ نفر بستری و ۲۷۰۰ نفر در ارتباط با مبتلایان ایزوله شدند.

وزیر بهداشت گفت:‌امروز با استانداران نشستی داشتیم و سعی کردیم با ویدئو کنفرانس با همکارانمان در بسیج ارتباط داشتیم و معاون بهداشت وزارت بهداشت اخبار پیشرفت طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را به اطلاع مردم خواهند رساند و خواهشمندیم تا صدا و سیمای استان‌ها با ما همکاری کنند.


منبع: العالم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.