‌گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور

امروز ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه‌های جمعه به بحث تقوا و به قرارداشتن در آستانه چهلمین سال اقامه نماز جمعه در ایران، عدم توجه مردم به شایعات ایجاد شده از سوی دشمنان و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کردند.
شنبه، 5 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
‌گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور

‌می‌خواهید جوان مشهدی را با تار و سنتور شاد کنید؟

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه مشهد شهر امام رضا(ع) است و هویت آن تغییر نمی‌کند، گفت: جریان‌های قدرت و ثروتی به شهر ما آمده‌اند و می‌خواهند این شهر را به مرکز تفریحی، عیاشی و کانون سودجویی‌های خودشان قرار دهند، لذا شادی و نشاط جوانان را بهانه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا- آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع)، اظهار کرد: مسئله حرکت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان توطئه مأمون بود، اما یکی از ویژگی امام هشتم در زندگی سیاسی‌شان این بود که همواره تهدید و خطر را به فرصت مبدل می‌کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس امام رضا(ع) آن حرکت و توطئه را مبدل به هجرت کردند؛ هجرتی که مبدأ توسعه ولایت و امامت در تمام پهنه نظام اسلامی آن روز شد.

علم‌الهدی با اشاره به چرایی توصیه به زیارت امام رضا(ع)، تصریح کرد: این یک پیش‌بینی از سوی ائمه معصومین(ع) نسبت به آینده اسلام بود. پیغمبر اسلام و ائمه پیش‌بینی می‌کردند که مرکزیت اسلام از حجاز و مدینه سلب می‌شود و در آینده و در زمانه‌ای تهاجم جریان‌های کفر و الحاد جهانی به طرف اسلام و پیغمبر(ص) است و مرکزیت اسلام و قبه‌الاسلام در سایه انقلاب مقدس اسلامی در ایران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در آن روز باید همه مسلمانان جهان به این مرکز توجه کنند. لذا برای اینکه مسلمانان جهان که در هر قطری از اقطار عالم هستند را متوجه این مرکز قبه‌الاسلام و مدافع سرسخت دین و صف اول در جبهه دفاع از پیغمبر(ص) و اسلام کنند به زیارت امام رضا(ع) تأکید و توصیه کردند.

امام جمعه مشهد گفت: بارگاه مطهر امام رضا(ع) نقطه ثقل کشور است و تمام اتکای انقلاب اسلامی ایران به امام رضاست و مشهد مورد توجه همه مسلمان جهان است.

وی افزود: مشهد کانون قبةالاسلام است. مشهد مال امام رضاست و هویت این شهر به امام رضا(ع) تعلق دارد. عزیزان ما در مدیریت‌های این شهر باید بدانند که این شهر مال هیچ‌کس نیست و این شهر فقط شهر امام رضاست و هویت این شهر باید به عنوان امام هشتم(ع) محفوظ بداند.

علم‌الهدی تأکید کرد: برادری که مسئولیت مدیریت شهری را در این شهر عهده‌دار شده است باید توجه داشته باشد که حتماً این شهر را به نام هویت امام هشتم حفظ کند، نه این که این شهر را به عنوان شهری که از یک سو گردشگر و از سوی دیگر شهروند دارد، مدیریت کند.

وی ادامه داد: این موضوع که از «زائر» به «گردشگر» و از «مجاور» به «شهروند» تعبیر شود، تعبیری ضد امام رضاست و تعبیر امام رضا ستیزی است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه «این شهر گردشگر ندارد»، گفت: این شهر زائر امام رضا دارد. در دروازه‌های ورودی شهر بایستید و از همه بپرسید کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید برای گردشگری به این شهر آمده‌ام، همه می‌گویند برای زیارت به مشهد آمده‌ایم. در نتیجه ما در این شهر گردشگر نداریم، در این شهر زائر داریم. 

وی با اشاره به دیدار خود با یکی از مدیران شهری مشهد که خود برادر شهید و جانباز است و تأکید وی بر تأمین مطالبات جوانان و شهروندان و ضرورت ایجاد آزادی‌هایی در مشهد به منظور ایجاد نشاط و شادابی در میان مردم شهر، بیان کرد: در پاسخ به ایشان گفتم شما به خانه برو و از مادرت که مادر شهید و جانباز مشهدی است بپرس که تو شهروند مشهدی یا مجاور امام رضا(ع) هستی و هر جور که مادرت جواب داد، همانگونه عمل کن. مادرت چه پاسخی می‎دهد، می‌گوید من مجاور امام رضا(ع) هستم یا می‌گوید من شهروند مشهد هستم؟

علم‌الهدی با بیان اینکه «مطالبه این شهر از امام رضا(ع) بر سایر مطالبات مقدم است»، خاطرنشان کرد: شفاف می‌گویم، جریان‌های قدرت و ثروتی وجود دارند که به شهر ما آمده‌اند و با خود گفته‌اند با توجه به 30 میلیون زائر و 4 میلیون خارجی که در سال از بیرون وارد این شهر می‌شوند، بهترین کار برای این‌جا این است که این شهر را به مرکز تفریحی، مرکز عیاشی و کانون سودجویی‌های خودشان قرار دهند، لذا شادی و نشاط جوانان را بهانه کردند که در این شهر کارهای ناهنجار انجام داده و مراکز منکر غیرشرعی برای درآمد و سودهای نامشروع خود به وجود آوردند و در این مسیر شهروند مشهدی، نشاط و شادی جوان را جلو می‌اندازند.
وی افزود: اگر شما فکر نشاط و شادی جوان هستید، دست یک پسر 22 ساله و دختر 18 ساله را در دستان هم بگذارید و این افراد یک زندگی آرامش‌بخشی را شروع کنند و نشاط و شادابی‌شان به اندازه یک میلیون کنسرت و موسیقی و حرکت‌های ناهنجار بیش‌تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: جوان مشهدی به شما آقایی که خود را مسئول اجرای منافع جریان قدرت و ثروت در این شهر می‌دانی اعلام می‌کند که اگر فکر نشاط و شادی من هستی زندگی، سرمایه، اشتغال و کار من را درست کن. با دو تا، تار و سنتور زدن می‌خواهی من را شاد کنی؟

وی اضافه کرد: نباید با این حرف‌ها هویت امام رضا(ع) را در این شهر از دست دهیم و نباید حرکتی کنیم که هویت این شهر به عنوان امام هشتم(ع) به هم بخورد. مسئولانی که افراد متدین، خانواده شهدا و افراد انقلابی سابقه‌دارد و رزمنده به این واقعیت هویت رضوی این شهر توجه کنند. امام رضا(ع) از این شهر قابل حذف نیست و مردم نمی‌گذارند.


توطئه های ۴۰ ساله دشمنان با برپایی نماز جمعه خنثی شده است‌

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین طی سخنانی ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: کسی که محب امام عصر(عج) است باید آثار این محبت در زبان و جوارح و اعضای آن مشاهده شود باید کاری کنیم که امام زمان(عج) از ما خرسند و خشنود باشد.

محمودی با اشاره به ۵ خرداد سالروز عملیات مرصاد افزود: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، عراق در یک بن بست قرار گرفت و توطئه‌های استکبار نقش بر آب شد و به عناصر ضد انقلاب به ویژه منافقین ضربه شدیدی وارد آمد و در این میان منافقین بیشترین صدمه و لطمه را متحمل شدند و برای خروج از این بن بست توطئه ای را رقم زدند که منافقان مأموریت آن را بر عهده داشتند.

وی بیان کرد: طرح عملیات سریع در خاک ایران با تانک‌های برزیلی با سرعت ۱۲ کیلومتر در ساعت پیش می‌رفت و مصمم بودند خود را به سرعت به تهران برسانند. آنها ۳ مرداد عملیات را آغاز و به اشغال اسلام آباد پرداختند و سپس به سوی کرمانشاه حرکت نمودند تا در کرمانشاه دولت خود را اعلام کنند و در گردنه حسن آباد با مقاومت رزمندگان اسلام مواجه شده و منافقین با نیروهای ۵ هزار نفری عملیات را انجام دادند اما عملیات مرصاد طی چند ساعت طومار منافقین را در هم پیچید و بیش از ۲۵ هزار نفر از آنها به هلاکت رسیدند و بقیه هم فرار کردند و بیش از ۴۰۰ تانک و نفربر منهدم شد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز هم منافقین در زیر پرچم آمریکا، انگلیس و اسرائیل به جنگ علیه ملت ایران مشغول هستند و اگر امروز تصور می‌کنند پس از گذشت ۳ دهه از جنایات منافقین در کنار صدام و حزب بعث عراق ملت ایران خصوصاً جوانان جنایت آنها را فراموش می‌کنند باید بدانند جنایت آنها با آب زمزم هم پاک نخواهد شد و خیانت‌های منافقین در جنگ تحمیلی و ترورها هرگز فراموش نمی‌شود لذا در سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد ضمن درود به ارواح شهدای این عملیات شعار همیشه رسای خود که مرگ بر منافقین مزدور است را تکرار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: در تهران این اجتماع بزرگ به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد و ۳ ماه بعد از آن در آبان ماه در ورامین شاهد برپایی نماز پرشکوه جمعه بودیم و  این نکته را باید همه توجه کنند که ۴۰ سال از برپایی نماز جمعه می‌گذرد ‌و امروز در حدود ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه برپا می‌شود و ‌باید قدرداران این نعمت الهی بود.

محمودی با تاکید بر اینکه همه باید خود را عضو نمازجمعه بدانند، افزود: مسئولان، مردم و تشکل‌ها باید نماز جمعه را برپا دارند و نهاد نماز جمعه ورامین مفتخر است که ۴۰ سالگی خود را پشت سر می‌گذارد و تقدیم ۵ شهید نماز جمعه مدال پر افتخار این نهاد است لذا یاد همه گذشتگان از ستاد نمازگزاران را گرامی داشته و به روحشان صلوات نثار می‌کنیم.

خطیب جمعه ورامین بیان کرد: نماز جمعه حلقه وصل مردم و مسئولان است، باید نمازهای جمعه در مسائل فرهنگی محور باشد چرا که مقام معظم رهبری نماز جمعه را قلب فرهنگی و قرارگاه فرهنگی دانستند. ادارات باید برای نماز جمعه و جذب جوانان به نماز جمعه پیش‌قدم باشند، باید همه مجموعه‌های مرتبط به نظام نماز جمعه را محور فعالیت خود بدانند چرا که نماز جمعه و این اجتماع عظیم هفتگی هیچ جایگزینی ندارد.
محمودی افزود: در این ۴۰ سال بسیاری از توطئه‌های دشمن به وسیله نمازجمعه خنثی شده است ما هم در نهاد مقدس نماز جمعه از نظرات و پیشنهادات مردم و جوانان عزیز استقبال می‌کنیم تا ما را در ایفای این رسالت بزرگ یاری کنند.


ائمه جمعه تبیین کننده حکومت علوی هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان نماز جمعه را از برکات خون شهدا دانست و گفت: نماز جمعه قبل از انقلاب اسلامی تعطیل بود و باید قدردان نظام و حرکت عظیم شهدا و رزمندگان به لحاظ این نعمت پر فیض باشیم.
به گزارش ایسنا،‌حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار کرد: طبق روایات ذکر کثیر خداوند که یکی از مصادیق آن قرائت تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز است، نجات دهنده افراد از عذاب جهنم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نخستین نمازجمعه در سال ۵۸ توسط آیت الله طالقانی برگزار شد، تصریح کرد: در سال ۶۱ در بمب باران نماز جمعه همدان یک صد نفر به شهادت رسیدند.

امام جمعه همدان با اشاره به  توصیه های مقام معظم رهبری بیان کرد: سخنان گهربار ایشان امروزه تنها به ائمه جمعه مربوط نیست و مسئولان را نیز شامل می‌شود که مهمترین آن مردمی بودن مسئولان است؛ گاهی فاصله‌هایی بین مردم و مسئولان اتفاق می‌افتد که این موضوع ارتباطی با حکومت اسلامی ندارد، برهمین اساس مسئولان باید رحمت، لطف و محبت خود را به مردم داشته باشند و با رحمت و محبت با آنان برخورد کنند.
وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه تبیین کننده حکومت علوی هستند، تصریح کرد: نماز جمعه یکی از مصادیق ذکر پروردگار بزرگ است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با مردم گره خورده است، تصریح کرد: طبق احادیث امام علی(ع) در نهج البلاغه مردمی بودن همان عمل کردن به حکومت علوی است چرا که مردم ستون‌های دین هستند و حکومت علوی توجه ویژه ای به مردم دارد، این توجه نه برای گرفتن رأی از مردم و برای رسیدن به پست و مقام است بلکه حکومت علوی توجه واقعی به مردم دارد.

امام جمعه همدان در ادمه با بیان اینکه آن چیزی که می‌تواند دشمن را به عقب براند؛ برخورد مقتدرانه است، افزود: دشمنان امروز به التماس ملت ایران افتاده‌اند و واسطه می‌فرستند و این اتفاق به برکت مقاومت مردم ایران است.

وی خاطرنشان کرد: انگلیس قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از قدرت بسیاری برخوردار بود اما امروز با فرستادن واسطه خواهان گفت و گو با ایران اسلامی است.


آمریکا باید بداند که دوران "بزن در رو" گذشته است‌

امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه دشمن نباید از ما پاسخ مثبت دریافت کند، گفت: آنچه دشمن دریافت می کند باید پیام قدرت باشد چرا که حرکت با روشی غیر از این، دشمن را وادار به تسلیم نخواهد کرد.  
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام کاظم سپاسی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران اظهار کرد: ‌انگلیسی ها فکر نمی کردند ایران توقیف این نفتکش را با توقیف نفتکش آنها پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز اقتدار ایران در حدی است که می تواند هر تهدیدی را با تهدید پاسخ دهد گفت: وقتی پهباد آمریکایی حریم هوایی ایران را می شکند و رعایت قوانین بین المللی را نمی کند باید ساقط شود. البته این اقدام توسط موشک های اس 300 روسی انجام نشد، چراکه سپاه و متخصصان ما تشخیص دادند که باید این پهباد فوق پیشرفته را بوسیله موشک های ایرانی ساقط کنند و اینکار انجام شد تا آمریکا بداند که دوران بزن در رو گذشته و اگر بزنند خواهند خورد.

سپاسی با بیان اینکه نکته مهمی که بدنبال نابود کردن این پهباد قابل توجه است این است که آمریکایی‌ها جرأت پاسخ گویی ندارند. آنها شایع کردند که پهباد ایرانی را ساقط کرده اند اما هیچ سندی در این خصوص نتوانستند ارائه دهند، در حالی که ایران اسناد متقن خود از نابودی پهباد آمریکایی را به نمایش گذاشت و این مهم نشانگر اقتدار ایران و صادر کننده این پیام است که ایران با هیچ کشوری تعارف ندارد.

وی با بیان اینکه استراتژی اخیر ایران با این محور که به موازات عمل نکردن اروپا به تعهدات برجامی، تعهدات مان را در این حوزه کم کنیم‌، بسیار خوب جواب داده است، گفت: باید میان تنش ها موازنه ایجاد کنیم. آمریکایی حریم هوایی ایران را می شکند و رعایت قوانین بین المللی را نمی کند لذا باید ساقط شود، البته بدنبال تنش نیستیم ولی در مقابل تنش زایی ساکت نمی نشینیم.

سپاسی اظهار کرد: در یکسالی که آمریکا از برجام خارج شده هر روز تنش و تهدید را بیشتر کرده اما در این مدت که دولت استراتژی خود را در این حوزه تغییر داده شاهدیم که آمریکا مجبور شده از موضع خود کوتاه بیاید تا جایی که پمپئو اعلام کرده حاضر است در تلویزیون ایران حاضر شده و با مردم ایران سخن بگوید.

وی با بیان اینکه دشمن نباید از ما پاسخ مثبت دریافت کند، گفت: آنچه دشمن دریافت می کند باید پیام قدرت باشد چرا که حرکت با روشی غیر از این، دشمن را وادار به تسلیم نخواهد کرد.  

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، آنرا یک عملیاتی بسیار مهم دانست که در آن بسیاری از سران منافقان نابود شده و بسزای نفاق خود رسیدند.

سپاسی در ادامه به ۵ مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه به برکت انقلاب نماز جمعه امروز به عنوان نماد وحدت در اقصی نقاط کشور برپا می شود گفت: تقویت آگاهی های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم، ایجاد روحیه وحدت و همدلی، طرح مطالبات مردم ، نظام و رهبری از یکدیگر، طرح مسائل داخلی، منطقه ای و جهانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا از آثار مهم این آیین عبادی و سیاسی است .

وی با بیان اینکه مهار فتنه های مختلف باید در نمازهای جمعه اتفاق بیفتد، گفت: فتنه های بسیاری در طول عمر انقلاب در سایه روشنگری امامان جمعه خنثی و نابود شده است‌.

سپاسی ترویج روحیه عدالت طلبی و عدالت خواهی، تاکید بر امکان ایستادگی در برابر زورگویان را از دیگر کارکردهای نماز جمعه دانست و گفت: برای تحقق این اهداف، مردم و ائمه جمعه وظایفی دارند. ائمه جمعه باید ساده زیست بوده و تحت تاثیر جریانات داخلی و خارجی قرار نگیرند، برنامه آنها برنامه اسلام و رهبری باشد و هیچ جریانی نتواند آنان را به نفع خود مصادره کند .

وی در صحنه بودن و بصیرت داشتن، یکدلی و وحدت، حمایت از نظام و رهبری و رصد توطئه‌های دشمنان را از وظایف بسیار مهم مردم دانست و افزود : مردم ایران امتحان خود را در عمر 40 ساله انقلاب به خوبی پس داده اند لذا دشمن از این مردم مایوس شده است.

اشاره به 25 ذیقعده روز دحوالارض و اهمیت آن و اعزام حجاج به بیت الله الحرام از دیگر بخشهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.


دشمنان به شدت از نماز جمعه هراس دارند

امام جمعه کرج گفت: نتایج برخی پژوهش‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا حاکی از فروپاشی اسرائیل تا سال 2025 است.

به گزارش ‌ایسنا، آ یت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم مرداد کرج گفت: اخیراً رسم شده برخی برای دروز زدن قانون، اگر فردی مسأله دارد وی را سرپرست می‌کنند، این درست نیست و کسی که صلاحیت ندارد سرپرست هم نباید باشد.

حسینی همدانی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری هم گفت: گاهی برخی نامزدها در دوره‌های پیشین مسئولیت‌هایی داشته‌اند، استاندار یا فرماندار بوده‌اند یا در مجلس مسئولیتی داشته‌اند وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم تخلفاتی هم انجام داده ‌اند، همین موضوع دلیل مناسبی برای عدم صلاحیت و رأی ندادن به آنها است که ممکن است شورای نگهبان در مقطعی که صلاحیت‌ها را بررسی کرده این قبیل تخلفات را احراز نکرده باشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در دوره فعلی مجلس نیز دیده شده برای فرار از قانون یک قانون دیگری را تصویب می‌کنند گفت: این کار منکر است و باعث تضعیف مجلس و ضرر ملت خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در مرداد ماه اشاره و اعلام کرد: دشمنان به شدت از نماز جمعه هراس دارند، این تریبون نماد مقاومت 40 ساله ماست و ایستادگی ملت ما را نشان می‌دهد.
حسینی همدانی در بخشی از خطبه‌ها هم به زمان بر شدن ساخت مصلی کرج اشاره و تصریح کرد: احداث مصلی اهمیت زیادی دارد اما هنوز تمام نشده است.

امام جمعه کرج در ادامه به مسائل منطقه هم اشاره و اعلام کرد: نتایج برخی پژوهش‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا حاکی از فروپاشی اسرائیل تا سال 2025 است.

وی ادامه داد: ملت ما نیز در جنگ تمام عیار با آمریکا و دشمنان این را درک کرده که با مقاومت می‌تواند بر دشمنان پیروز شود، در نتیجه نباید صحبتی از مذاکره مطرح شود.


برگزاری نماز جمعه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت بجنورد گفت: برگزاری نماز جمعه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

به گزارش ‌ایسنا،‌حجت الاسلام و المسلمین جعفری در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه اسلام دین سیاست است، اضافه کرد: در نماز جمعه کیفیت صحیح و سالم در ارتباط با سایر ملل و رسیدن به مقصد درست برای مردم مشخص شده و روشنگری برای مردم در رابطه با مسائل سیاسی ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: کسی در احکام قضایی و مسائل اجتماعی اندکی تامل کند، متوجه می شود که اسلام دین سیاست است و تاکنون توانسته بسیاری از مسائل روز را به درستی برای مردم تبیین کند.

جعفری با تاکید براینکه نماز جمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است، تصریح کرد: دشمن از اجتماع‌های بزرگ نماز جمعه هراس دارد و از همین جهت نماز جمعه همیشه مورد هجمه دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی قرار گرفته است.

امام جمعه موقت بجنورد در رابطه با روز ترویج فرهنگ فنی و حرفه ای، بیان کرد: با وجود شرایط فعلی در کشور فنی و حرفه ای  بسیار برنامه ای راهبردی است و باید دولت و مجموعه های توانمند برای ارتقاء این مجموعه تلاش کند تا در بهبود شرایط اقتصادی و رفع بیکاری جوانان موفقیت های خوبی به دست آید.

وی با تاکید براینکه آژانس بین الملل هسته ای نقش طرفدارانه ای را در جهان ایفا می کند، اظهار کرد: اساسنامه آژانس بین المللی هسته ای تلاش برای رفاه بیشتر بشریت بوده است،‌ اما عملکرد سازمان ملل متحد تا به حال که شش دهه از عمرش می گذرد، تحقق اهداف صلح جویی کشورهای صاحبان قدرت بوده است‌.

وی ادامه داد: آژانس هسته ای در برابر موضوع هسته ای ایران براساس موازین و اصول اخلاقی عمل کرده است اما از طرفی چانه زنی خود


مردم و مسئولان به زلزله‌زدگان مسجدسلیمان توجه داشته باشند

امام جمعه اهواز گفت: هموطنان در مسجدسلیمان پس از زلزله دچار آسیب شدند و بر عهده مردم و مسئولان است که به آن‌ها توجه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (چهارم مردادماه) اهواز بیان کرد: معراج صرف بیان یک قصه نیست و همانگونه که حضرت پیامبر(ص) سیر زمینی و آسمانی داشتند، مهم است که ما هم در همان مسیر در حد توان خودمان قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه ما هم باید ویژگی‌های وجود مقدس پیامبر را دارا باشیم، ادامه داد: پیامبر خدا دارای اسرا (سیر زمینی از مسجد الاقصی به مسجد الحرام و از آنجا به سدره المنتهی) و معراج (عروج از آسمان به زمین) بودند؛ ما هم باید همین ویژگی‌ها را دارا باشیم. نماز، سوغات پیامبر(ص) است و همانگونه هم نماز باید ما را به معراج برساند.

موسوی فرد در ادامه با بیان اینکه همچنان مناطق سیل‌زده باید مورد توجه باشند، گفت: هموطنان در مسجدسلیمان پس از زلزله دچار آسیب شدند و بر عهده مردم و مسئولان است که به آن‌ها توجه داشته باشند.

امام جمعه اهواز افزود: پنج هزار معلم بلاتکلیف هستند که در صحبتی که با سرپرست وزارت آموزش و پرورش داشتم گفته شد که این موضوع باید از محل شورای اسلامی حل شود. اکنون ۲۰۰ کارگر مترو سرگردان هستند و باید مشکلات آن‌ها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به چهلمین سال از اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، گفت: ارتباط مستحکمی بین نماز جمعه و ولایت است. اولین کار پیامبر در بدو ورودشان به مدینه، پرداختن به اقامه نماز جمعه بود. نماز جمعه، شان ولایت است و فهم معنای ولایت، حلال همه مشکلات است. گرفتاری‌های جهان اسلام به این نکته ارتباط دارد که ما باید برای رهایی از آن‌ها معنای ولایت را خوب بفهمیم.

موسوی فرد افزود: ما گمان می‌کنیم که اگر در شادی ائمه اطهار(ع) شاد باشیم و در غم آن‌ها اشک بریزیم، همان ولایت است. البته این‌ها لازم است اما کافی نیست. اشک ریختن تمام ولایت نیست. از ویژگی‌های جامعه اسلامی این است که در یک نقطه متمرکز که همان ولایت است، متحد شویم. تمام هراس دشمن از همین یک جمله است.


امام‌جمعه زاهدان تلاش برای رفع مشکل اقتصادی مردم را خواستار شد

امام جمعه زاهدان خواستار رفع مشکلات اقتصادی مردم شد و گفت: مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش مجدانه داشته باشند.

به گزارش ایسنا-‌ حجت‌الاسلام مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه زاهدان افزود: حمایت از تولید داخلی و افزایش تولیدات با کیفیت راه حل مشکلات اقتصادی کشور است.

امام جمعه زاهدان گفت: ‌امروز ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور بواسطه اقدامات خصمانه دشمنان است.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان و ائمه جمعه استان این است که با توان بیشتر به فکر خدمتگزاری مردم کنند تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم بدهیم و از شرمندگی مردم استان در بیاییم.

وی گفت: خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان از مسئولین دلسوز برخوردار است اما این دلسوزی باید با همت و تلاش بیشتر باشد تا استان روز به روز پیشرفت بیشتر داشته باشد، هر مسئولی از هر مذهبی و قومی اگر هست باید نگاهشان محدود نباشد بلکه باید فراتر باشد تا تمام توان خود را برای این استان بگذارند.

محامی افزود: یکی از مباحثی که در چند هفته گذشته مطرح شده موضوع کمبود آب است، مسئولان آب و فاضلاب استان توضیحاتی داده اند اما هنوز مردم قانع نشده اند، اگر واقعا مشکلاتی است باید بیشتر و واضح تر به مردم توضیح بدهند چون در بعضی از محلات شهر مردم حتی 20 ساعت در شبانه روز هم با مشکل قطعی آب مواجه بوده اند.

امام جمعه زاهدان در ادامه اظهار کرد: امروز بیست و سوم ذی القعده است و روز زیارتی علی ابن‌ موسی الرضا است، ان‌شاءلله خداوند متعال توفیق زیارت این امام همام را به همه ما عنایت بفرماید، روز یکشنبه بیست و پنجم ذی القعده یکی از برترین روزهای سال است که عبادت کردن و روزه گرفتن در این روز بسیار با ارزش شمرده شده است.

وی گفت: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی و به دستور امام امت بود که امروزه چهل سال از آن روز با شکوه می‌گذرد، نماز جمعه یک تجمع سیاسی و عبادی و اجتماعی است، نماز جمعه میعاد گاه مردم انقلابی است.

وی ادامه داد: ائمه جمعه به طور مستقیم توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می‌شوند و به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان ها هستند تا شبکه ولایت را تشکیل بدهند.

محامی بیان کرد: ائمه جمعه در قرائت خطبه ها باید اسلحه به دست بگیرند تا به دشمنان اسلام نشان دهند که مبارزه با کفر و جهل هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و در برابر دشمن باید همیشه آرایش نظامی داشته باشیم.

وی افزود: نماز جمعه جایگاه ترویج و روحیه عدالت خواهی همچنین جایگاه ترویج فرهنگ و حجاب و عفاف است، جایی که باید امر به معروف و نهی از منکر گسترش پیدا کند.

امام جمعه زاهدان گفت: نماز جمعه جایی است که اگر مردم با سلایق مختلف بیشتر شرکت کنند، نشان دهنده یک پایگاه انقلابی است که نشان می دهد مردم چگونه با رهبر معظم انقلاب و نظام خودشان همراه هستند.

محامی افزود: زمانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنیم آرمان های انقلاب و شهدا را بیشتر درک می‌کنیم، انسان انقلابی در برابر دشمن حساسیت بیشتر به خرج می‌دهد و موضع خودش را در برابر دشمن مشخص می‌کند تا هیچ گاه در تله دشمن قرار نگیرد، پس نماز جمعه پایگاه تقوای سیاسی و عبادی است.

وی اظهار کرد: کسانی که در نماز جمعه و این فریضه و عبادتگاه هفتگی بندگی خود را در برابر خداوند متعال به جا می آوردند؛ در روز قیامت رستاخیز خواهند شد.


مشکل تامین آب شرب، به شکل اصولی و با سرعت حل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: در برخی مناطق استان به ویژه در نوار ساحلی و بخش هایی از شهرستان های دشتستان و دشتی همچنان مشکل تامین آب شرب وجود دارد.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های امروز نماز جمعه شهر بوشهر با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی گفت: نمازجمعه یک عبادت بزرگ دسته جمعی است و باعث تقویت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

وی تاکید کرد: نمازجمعه یک قرارگاه دینی و فرهنگی است و این آیین عبادی-سیاسی در طول چهل سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات شایانی انجام داده است.  

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: با وجود بارندگی های مناسب سال جاری، در برخی مناطق استان به ویژه در نوار ساحلی و بخش هایی از شهرستان های دشتستان و دشتی همچنان مشکل تامین آب شرب وجود دارد. 

آیت الله صفایی بوشهری با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای برطرف سازی بحران آب در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مشکل فعلی بایست به شکل اصولی و با سرعت حل شود.  
وی با اشاره به هفته کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهار کرد: مهارت افزایی امر مهم و ارزشمندی است و فنی و حرفه ای تلاش وافری در راستای مهارت افزایی جوانان داشته است. 

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بوشهر یک استان صنعتی است، به افراد متخصص و مهندسان ماهر نیاز دارد لذا جوانان باید برای آموزش و افزایش مهارت های خود برنامه ریزی دقیقی نمایند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر، گسترش مهارت افزایی و ترویج فرهنگ کارآفرینی می تواند زمینه های حل مشکل بیکاری و افزایش اشتغال را فراهم کند.


باید جامعه را در مقابل شایعات دشمنان واکسینه کنیم‌

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه ما باید جامعه را در مقابل شایعات دشمنان واکسینه کنیم، خاطرنشان کرد: باوجود جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی، مردم با درک و بصیرت خود دشمنان را به انفعال کشانده و پریشان کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: شایعه موضوعی است که بر باورهای عمومی مردم تحمیل می‌شود و از فردی به فرد دیگری دست‌به‌دست می‌شود.

وی با بیان اینکه شایعه را دشمن سفارش می‌کند، عوام‌فریب پخش می‌کند و عامه می‌پذیرند، تصریح کرد: دشمنان با اجیر کردن منافقین و جمع‌کردن آن‌ها در برخی کشورها با سرمایه عربستان سعودی به تولید شایعه می‌پردازند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه ما باید جامعه را در مقابل شایعات دشمنان واکسینه کنیم، خاطرنشان کرد: شایعات در حالی دست‌به‌دست می‌شوند درحالی‌که هیچ سند و دلیلی همراه با خود ندارد و امروزه باوجود فضای مجازی دست‌به‌دست شدن شایعات سرعت بیشتری گرفته است.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: اگر یک نفر شایعه‌ای تولید کند و دیگران همراهی نکنند، شایعه در نطفه خفه می‌شود.

وی با بیان اینکه شایعات در جامعه هدفمند تولید و پخش می‌شود تا باور مردم را به همراه داشته باشد، اضافه کرد: شایعات را می‌توان جنگ روانی تمام‌عیار توسط توطئه گران برای نابودی جامعه اسلامی ذکر کرد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده در خطبه دوم نماز جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه جامعه متقی جامعه‌ای واکسینه و سرعت حرکت خود را می‌تواند در مسیر آرمان‌های توحیدی با سرعت بیشتر دنبال کند، بیان کرد: امیدوارم جامعه ‌ایمانی ما روزبه‌روز بتواند خود را با سپر ایمان، تقوا و الهی مجهز کند و آستین‌های همت را بالا بزند و خود را برای آرمان‌های بلند و بزرگ ملت ایران اسلامی مهیا سازد.

وی با بیان اینکه تمامی همت خود را برای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به کار خواهم بست، تصریح کرد: جوانان محور ، مردم پایه‌های اصلی و مسئولان نوک پیکان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک دستور عمل ولایی برای تک‌تک آحاد اسلامی ماست، افزود: باید این دستور عمل را به‌درستی فراگرفته و اجرا کنیم و جوانان باید این بیانیه را تبدیل به برنامه کنند و براساس اولویت اجرایی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز برنامه‌ریزی کنند و با نشانه‌گذاری بر روی آن پیش بروند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی تکلیف می‌کنم که برنامه‌های خود را براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تنظیم کنند، اظهار کرد: در آستانه چهلمین اقامه نماز جمعه در سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه حج و نماز جمعه دو کنگره بزرگ جهان اسلام هستند، اضافه کرد: خوشبختانه این دو کنگره بزرگ با یکدیگر تداخل زمانی در سالگرد چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور پیداکرده‌اند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه نماز جمعه نشان‌دهنده شوکت جامعه اسلامی، مؤمنین و نظام اسلامی است، افزود: نماز جمعه متصل به ولایت است و نمی‌توان آن را از ولایت جدا کرد؛ نماز جمعه نیازمند اذن ولی و یک نماز حاکمیتی است.

وی با اشاره به ششم مرداد روز کارآفرینی با تأکید بر اینکه نیازمند به بازتعریف اشتغال هستیم، عنوان کرد: اشتغال ایجاد میز توسط دولت نیست بلکه نیازمند به یک بازتعریف در این خصوص هستیم تا مشکل بیکاری و اشتغال را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه مهارت افزایی امری مهم و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در حوزه مهارتی اهتمام بیشتری داشته باشند نه آنکه دانشجو بدون مهارت فارغ‌التحصیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به نهم مرداد روز اهدای خون، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در امورات خیرخواهانه و خداپسندانه کار خود را به‌خوبی بلد هستند.

وی در پایان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همواره با درک و بصیرت درست در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند، افزود: باوجود جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی، مردم با درک و بصیرت خود دشمنان را به انفعال کشانده و پریشان کرده‌اند.


امید به آینده با تقوا کسب می‌شود

امام جمعه شیراز با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع)، مبنی براینکه ایمان درختی است که ریشه و تنه آن یقین، شاخه‌اش تقوا، شکوفه اش حیا و میوه اش بخشندگی است، تاکید کرد که یقین داشتن یعنی توحید افعالی.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه 4 مرداد شیراز در ادامه مباحث طرح شده پیرامون ابعاد معنوی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یکی از این نکات مهم را ایمان دانست و گفت: ایمان یکی از صفات مهم معنویست که باید در هر فردی تقویت شود.

آیت‌الله دژکام یکی از جنبه‌های یقین را این دانست که انسان مطمئن باشد در این عالم کاری انجام نمیشود مگر با اذن و اجازه خداوند و گفت: یقین بسیاری از انسان‌ها حتی در جامعه ایمانی هم ضعیف است، چه رسد به دیگر جوامع.

او شریک قائل شدن برای خداوند را ناشی از ضعف یقین دانست و گفت: معمولا به نظرمان میرسد که دیگران باید کاری را برایمان انجام دهند؛ این یعنی شریک قرار دادن برای خداوند، بسیاری از ما مسلمانان به این شرک مبتلا هستیم، چه رسد به غیرمسلمانان و غیر مومنان.

امام جمعه شیراز گفت: اینکه وقتی گرفتاری برایمان پیش بیاید، قبل از اینکه در خانه خدا برویم در خانه این و آن میرویم، به دنبال این هستیم که یکنفر کارمان را انجام دهد و اعتقاد داریم اگر او بخواهد کار انجام خواهد شد، این شریک قائل شدن برای خداوند است.

‌امام جمعه شیراز با اشاره به پیش رو بودن انتخابات در پایان سال 98، ضرورت توجه به تقوا را مورد تاکید قرار داد و گفت: شکوفه درخت ایمان حیا و میوه‌اش بخشندگی است؛ انسان با ایمان حیا و شرم دارد؛ بی حیایی هم انواع و اقسامی دارد که یکی از ارکان آن بی حیایی در پوشش و لباس است.

او خاطرنشان کرد: بعضی لباسی می‌پوشند که یک نوع بی حیایی در آن وجود دارد، برای اینکه جلوه گری و خودنمایی می‌کند.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به قرارداشتن در آستانه چهلمین سال اقامه نماز جمعه در ایران، ویژگی‌های این آئین و ابعاد اهمیت آن را یادآور شد و تاکید کرد خوف ظالم نسبت به اطلاع امام جمعه از ظلم او، یکی از تاثیرات مهم نماز جمعه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که هر ظالمی در جامعه ما نگران است و می‌ترسد که ظلم او به گوش امام جمعه برسد و در تریبون نماز جمعه آن را گوشزد کرده به ظالم تشر بزند، این یک فایده مهم نماز جمعه برای مردم و جامعه ایران محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه برخی می‌خواهند عظمت نماز جمعه را بشکنند و آن را تضعیف کنند، گفت: باید متوجه این قضیه باشیم که این سنت برپا شده توسط حضرت محمدمصطفی(ص) است و امروز هم به نیابت امام عصر(عج) اقامه می‌شود و آنان اگر هم بخواهند نمی‌توانند عظمت آن را بشکنند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد که چراغ نماز جمعه را خداوند روشن کرده و هیچ فرد و گروهی قادر نیست آن را خاموش کند؛ همه مردم و مسئولان هم باید تلاش کنند و وظیفه خود را در قبال این فریضه انجام دهند.
وی یکی دیگر از تاثیرات نماز جمعه را اثر بر رفع فقر دانست و گفت: اینکه مومنان به شکل هفتگی به مکان اقامه نماز جمعه آمده و در حد وسع خود به فقرا و نیازمندان کمک می‌کنند، در جای خود بر رفع فقر اثرگذار خواهد بود، هرچند اندک.

آیت‌الله دژکام با اشاره به توصیه‌اش به مدیرکل کمیته امداد و مسئول ستاد اقامه نماز شیراز در خصوص ایجاد یک مرکز مددکاری در محل نماز جمعه، بر لزوم ایجاد چنین مرکزی با هدف یاری رساندن به افراد نیازمندی که به شکل موردی برای حل یک مشکل به این مکان می‌آیند، تاکید کرد.

امام جمعه شیراز، تلاش برای رفع فقر را از اثرات این فریضه دانست و خاطرنشان کرد که باید مبارزه با فقر را از محل اقامه نماز جمعه دنبال کرد ولو اینکه اقدامات اندک و کوچک باشد اما اثرگذار خواهد بود.

آیت‌الله دژکام یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نماز جمعه را توصیه مکرر و اکید بر تقوا دانست و با بیان اینکه در قرآن تقوا کلید حل مشکلات ذکر شده است، گفت: نماز جمعه به رشد تقوا در جامعه کمک می‌کند.

او گفت: در تحریم فلج کننده آمریکا، افراد با تقوا گیر نیفتادند، اما دیدیم که نظام‌های کاپتالیسم و کمونیسم و سرمایه‌داری در مقابله با این تحریم‌ها و به دلیل نداشتن تقوا، از بین رفتند؛ اما امروز ما می‌گوئیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند زیرا بر تقوا تکیه داریم.

آیت‌الله دژکام، نماز جمعه را مرکز دعوت و توصیه به تقوا دانست و با بیان اینکه تقوا عامل ایجاد امید به آینده در جامعه است، گفت: اینکه دولت محترم بر لزوم ایجاد امید در جامعه تاکید دارد، با رشد تقوا می‌توان امید در جامعه ایجاد کرد و نماز جمعه تضمین کننده چنین امری است.

امام جمعه شیراز همچنین در خصوص وضعیت صوت محل مصلای این کلانشهر و لزوم همراهی افراد متخصص در رفع اشکالات آن مطالبی را بیان کرد.


برخی از فرمانداران و مدیران استان اردبیل حال کار کردن ندارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد شدید از وضعیت به هم ریختگی گردشگری در استان اردبیل گفت: برخی فرمانداران و مدیران ما آنقدر ضعیف و ناتوان هستند که حتی از توسعه فضای سبز عاجزند و نگهداشتن چنین مدیران و فرمانداران ظلم به مردم استان اردبیل است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به حضور گسترده گردشگران و مسافران در شهرهای گردشگری استان در این ایام تعطیلات تابستانی اظهار کرد: آنچه که در حوزه گردشگری و جذب توریسم مغفول مانده عدم توسعه یافتگی فضای سبز و احداث سرویس‌های بهداشتی و مراکز ارائه خدمات به مسافران است در حالی که اردبیل به بام و ییلاق ایران مشهور شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از برخی مناطق اسکان مسافران داشتیم شاهد کمبود سرویس‌های بهداشتی، فضای سبز و اتراقگاه‌های مناسب بودیم که زیبنده ییلاق ایران نیست که میانگین فضای سبز آن پائین‌تر از استاندارد کشوری باشد.

امام جمعه اردبیل خطاب به استاندار اردبیل گفت: برخی از فرمانداران ما حال کار کردن در این حوزه را ندارند و تعجب‌آور است که چگونه استاندار اردبیل چنین افرادی را حفظ کرده و نگهداشته است در حالی که تعدادی از این مدیران و فرمانداران اصلا اعتقادی به توسعه فضای سبز، کاشت درخت و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ندارند که بنده به صراحت اعلام می‌کنم که نگهداشتن چنین مدیران و فرماندارانی ظلم به مردم استان است.
عاملی افزود: نبود رغبت در فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به توسعه فضای سبز و ایجاد امکانات گردشگری نشان می‌دهد که چنین مدیرانی در سایر عرصه‌ها نیز اعم از صنعت و کشاورزی موفق نیستند و باید نسبت به تغییر آنها استاندار اردبیل اهتمام جدی داشته باشد.

وی شام‌اسبی را نقطه حساس گردشگری و توریستی اردبیل اعلام کرد و گفت: متاسفانه این منطقه حساس توریستی به حال خود رها شده و حیرت‌آورتر از آن اینکه در ورودی اردبیل از سمت آستارا نخاله‌های ساختمانی به حال خود رها شده‌اند.

‌خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: این هفته دو حرکت ضد اخلاقی بر علیه توریست‌ها در استان ما صورت گرفت و دو نزاع بسیار زشت درست شد که در هر دو مورد هم مقصر اصلی از استان ما بود که کافی است چند مورد از این گونه بداخلاقی‌ها صورت بگیرد، دیگر فاتحه جریان توریسم خوانده می‌شود و ضروری است در چنین مواردی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بسیار بیرحمانه عمل کنند تا بازدارندگی خوبی صورت بگیرد تا کسی جرات جسارت و تعرض به مهمانان را نداشته باشد.

عاملی افزود: ما از حیث توسعه صنعت توریسم یک اشتباه هم داریم و آن تمرکز بر سبلان و دامنه سبلان و آب‌های معدنی آن است در حالی که جنوب استان از گنج‌های پنهان توریستی کشور است و آنجا هرچقدر سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: صنعت توریسم استان نباید متمرکز در محدوده سبلان و آبگرم‌ها شود بلکه ‌جنوب و شمال استان در حوزه گردشگری توجهی جدی نیاز دارد که با تکمیل بزرگراه کلور – درام به شکل ایمن می‌توان در جذب گردشگر بسیار موفق عمل کرد.

عاملی در ادامه به روزگار ذلت‌بار ترامپ اشاره و اظهار کرد: برخلاف جامعه عرب کشور ما امروز مقتدرانه در برابر رفتارهای غیرعقلانی آمریکایی‌ها ایستاده در حالی که ترامپ ملتمسانه از ما می‌خواهند پای میز مذاکره بنشینیم اما خود او می‌داند که هزینه خروج از برجام برای او سخت‌ و دشوار شده است.
وی با بیان اینکه دوره برده‌داری تمام شده و ما درصدد جبران عقب‌ماندگی‌های علمی، صنعتی و تکنولوژی خود هستیم، خاطرنشان کرد: ما با غرور تمام در برابر دزدی آشکار انگلیسی‌ها در دریا ایستادیم و نشان دادیم که از عظمت و اقتدار خاص برخورداریم.

خطیب جمعه اردبیل با قدردانی از تلاش وزارت اطلاعات در شناسایی و دستگیری 17 جاسوس آمریکایی در کشورمان تصریح کرد: این حرکت بزرگترین ضربه را به دستگاه اطلاعاتی آمریکایی‌ها زد و نشان داد ما برتری حرفه‌ای در حوزه اطلاعاتی و امنیتی داریم.

عاملی در خطبه اول نماز نیز به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جمعه از جایگاه بی‌نظیر و آثار پرخیر و برکت سیاسی، بصیرتی، اجتماعی و تقوا برخوردار است. این فریضه در بیش از 900 نقطه کشور نماز عبادی – سیاسی جمعه برپا شده و مردم ما از ثمرات مفید آن بهره‌مند می‌شوند.


«صداوسیما» وسیله عدالت‌خواهی و حمایت از مظلومان است

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: صداوسیما باید مطالبه گر حق مظلومان باشد، صداوسیما باید در این فضا کمک کند و مردم و مسئولان را در مسیر حمایت از حق سوق دهد؛ همچنین در مسیر رسوایی ظالمان و تعدی‌گران به بیت‌المال قدم بردارد زیرا صداوسیما فقط یک وسیله سرگرمی نیست.
 
به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به ۴۰ سالگی برگزاری نماز جمعه اظهار کرد: اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی و با حکم امام راحل بود؛ اولین نماز جمعه در تهران باشکوه و عظمت خاص و فراموش‌نشدنی برگزار شد؛ نماز جمعه امروز ۴۰ ساله شد یعنی ۴۰ سال است که در بیش از ۹۰۰ شهر نماز جمعه برگزار می‌شود.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: ۹۰۰ اجتماع و ۹۰۰ سخنرانی در فضایی به نام نماز جمعه طی ۴۰ سال گذشته برگزار شده است، فضایی که آیات قرآن کریم قرائت و تفسیر می‌شود و مؤمنان دورهم جمع شده و از حال هم باخبر می‌شوند، دارای ارزش و نعمت بزرگی است که خدای متعال شامل حال ما کرده است.
 
وی ادامه داد: وظیفه همه مؤمنان است که برای حفظ عظمت نماز جمعه و مساجد و نمازهای جماعت بسیج شوند، نمازهای جماعت شبیه چشمه‌هایی هستند که در هر مسجد و محله‌ای می‌جوشند و زمانی که آن‌ها خوب بجوشند جاری‌شده و رود بزرگ نماز جمعه را پرخروش می‌کنند. بنابراین علما و روحانیت و حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعت و همه اقشار مردم و رسانه‌ها و دولت و مدیران وظیفه سنگینی در این حوزه دارند و باید در باشکوه‌تر شدن نمازهای جماعت در مساجد بکوشند.
 
آیت‌الله عابدینی گفت: زمانی که با همت همه نمازهای جمعه ما با جوشش و خروش جمعی برگزار شود فضای معنوی بر استان حاکم می‌شود و خداوند وعده خود را که فرموده است برکات خود را از آسمان و زمین بر بندگانش که اهل تقوا و ایمان باشند نازل می‌کند، محقق خواهد کرد و شاهد گشایش برکات خواهیم بود.
 
‌نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت صداوسیما بیان کرد: مطالباتی از سوی جامعه دینی و اقشار مختلف از صداوسیما وجود دارد. مهم‌ترین رسالت صداوسیما این است که صدای عدالت مردم باشد و مردم احساس کنند که با مشاهده هر فیلم و سریال و خبر و برنامه‌ای درحال احقاق حق آن‌ها و تضعیف ظالمان است.
 
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: صداوسیما باید مطالبه گر حق مظلومان باشد، صداوسیما باید در این فضا کمک کند و مردم و مسئولان را در مسیر حمایت از حق سوق دهد؛ همچنین در مسیر رسوایی ظالمان و تعدی گران به بیت‌المال قدم بردارد زیرا صداوسیما فقط یک وسیله سرگرمی نیست.
 
وی با بیان اینکه صداوسیما وسیله عدالت‌خواهی و حمایت از مظلومان است، خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر دینی رسالت دیگر صداوسیماست و در این راستا مردم انتظار دارند صداوسیما همان چیزهایی را دنبال کند که قرآن، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از ما انتظار دارند.
 
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: ارائه الگوی اسلامی یکی دیگر از وظایف صداوسیماست، اگر خانواده‌ای در فیلم و سریال نشان داده می‌شوند برای خانواده‌ها الگو می‌شود و باید از الگوسازی‌هایی که برخلاف معیارهای دینی است، پرهیز شود.
 
خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: اعتقاد داریم صداوسیما کارهای ارزشمندی را انجام می‌دهد و بسیاری از رسالت‌ها را به‌خوبی انجام داده است. کارکنان صداوسیما در تعطیلات و شرایط سخت پای‌کار ایمانی خود بوده‌اند و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.


حضور مردم پایه اصلی حکومت دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: حضور مردم پایه اصلی حکومت دینی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهارکرد: مردم با حضور در نماز جمعه پایبندی خود به خون شهدا اسلام و ‌انقلاب را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه هم خدمتگزار در خدمت آحاد جامعه باشیم. ائمه جمعه نیز می‌توانند مسائل را به گوش مسئولان برسانند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: در همین راستا سعی می‌کنیم در دسترس مردم باشیم. باید پذیرفت که شأنیت امام جمعه خدمت  و امیدآفرینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع فعلی منطقه و جهان، گفت: این انقلاب به دست صاحب اصلی خود یعنی امام زمان(عج) خواهد رسید و باید با قدرت از آرمان‌های انقلاب حفاظت کرد.

آیت‌الله خاتمی همچنین به موضوع فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: آمریکا و کشورهای جهان تصمیم گرفته‌اند با معامله  قرن مساله فلسطین را پاک کنند تا ‌قدس یهودی‌سازی شود. آنها قصد دارند اراضی که شهرک‌سازی شده را مصادره و ‌بین مردم رعب و وحشت ایجاد کنند. هرچند ‌وعده الهی عملی است و روزی قدس آزاد خواهد شد.


اجازه خدشه‌دار کردن امنیت منطقه خلیج فارس را به بیگانگان نمی‎‌دهیم

امام جمعه تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران به بیگانگان اجازه نمی‌دهد تا امنیت منطقه خلیج فارس را با رفتارهای نامتعارف خود، خدشه دار کنند.

به گزارش ایسنا، ‌حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: یک نفتکش انگلیسی بعد از ظهر روز جمعه هفته گذشته، به هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین بین المللی دریایی توسط یگان شناوردریایی نیروی دریایی سپاه، توقیف شد.

امام جمعه تبریز ضمن حمایت ازاین اقدام قانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: به بیگانگان نسبت به عدم تمکین به مقررات بین المللی هشدار داده و جمهوری اسلامی ایران در اجرای قوانین بین المللی و حاکمیت ملی در قلمروهای دریایی کشور قاطعانه عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در خصوص رفع مسائل اقتصادی کشور باید برنامه هایی اندیشه کرده و این اندیشه ها در طول سال به ثمر نشینند تا مردم آثار آن را احساس کنند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: نامزدهایی که برای تبلیغات انتخاباتی هزینه های میلیاردی کنند، باید بدانند برای خدمت به مردم به این هزینه‌ها نیازی ندارند.

امام جمعه تبریز افزود: این اتفاق تاکنون در استان ما اتفاق نیافته و نخواهد افتاد اما مردم باید دقت کرده و به افرادی که به طور غیر معمول تبلیغ می کنند، رای ندهند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سالروز حضور مقام معظم رهبری در تبریز، بیان کرد: ایشان در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۷۲ وارد تبریز شده و ۲۶ سال از این رویداد می گذرد؛ از مقام معظم رهبری خواستار حضور مجدد در تبریزهستیم.

وی با اشاره به مسئله کمبود و افت فشار آب در روزهای اخیر، گفت: مردم باید در صرفه جویی آب و مسئولان نیز باید برای برطرف کردن این مشکل تلاش کنند.

امام جمعه تبریز در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی دست فروشان، اظهار کرد: شهرداری تبریز محل هایی جهت دست فروشان تعیین کرده و امیدواریم با همکاری دست فروشان این اقدام به نتیجه مثبتی برسد.


حضور پرشور در نماز جمعه پاسداری از ارزش‌های انقلاب است

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت شرکت در نماز جمعه، گفت: حضور پرشور در نماز جمعه در حقیقت پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش ایسنا، آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته چهارم مردادماه نماز جمعه یزد با اشاره به فضائل شرکت در نماز جمعه، اظهار کرد: روایات زیادی در وصف نماز جمعه وجود دارد که افزایش روزی، نشاط اجتماعی و سیاسی از جمله آنهاست.

وی تقویت روحیه انقلابی و پایبندی به ارزش‌های اسلام ناب محمدی را از دیگر ویژگی‌های شرکت در نماز جمعه دانست و افزود: نماز جمعه علاوه بر تقویت ایمان نقش مهمی در افزایش بصیرت سیاسی و دینی ایفا می‌کند.
ناصری یزدی با بیان این‌که دشمنان با تمام قوای خود به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های انقلابی و اسلامی ملت ایران هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تربیت نیروهای متعهد و انقلابی، تقویت همدلی و انسجام وحدت ملی از دیگر ویژگی‌های نماز جمعه در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان یز تحکیم بنیادن خانواده و نهادینه شدن فرهنگ زندگی اسلامی را از جمله مهمترین دستاوردهای شرکت در نماز جمعه دانست و بیان کرد: نماز جمعه در سراسر کشور نمایش قدرت ایمان و وحدت ملت ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت وحدت برای ایستادگی مقابل استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: ماجرای نفتکش انگلیسی و گرفتاری آنها در دست مرزبانان غیور ایران اسلامی نماد بارز خدایی بودن انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه یزد با بیان این‌که استکبار جهانی هیچگاه نمی‌تواند در برابر ایمان سربازان انقلاب اسلامی قد علم کند، گفت: انقلاب اسلامی ایران هیمنه و قدرت پوشالی مستکبران جهان را از بین برده و چهره واقعی آنها را به جهان نمایان کرده است.

ناصری یزدی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت وحدت و همدلی بین مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی، تأکید کرد: مسئولان می‌توانند با تدوین برنامه منسجم و همچنین حمایت از نخبگان بومی ظرفیت‌های دانش‌بنیان را تقویت کرده و مسیر توسعه بیش از پیش کشور را هموار کنند.


امروزه دشمنان در برابر اقتدار ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نماز جمعه نماد اقتدار، عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی  انقلاب اسلامی، نمازجمعه را نماد اقتدار، عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به برپایی نماز جمعه ارومیه به امامت مرحوم حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: مرحوم حسنی سالیان متمادی محور معنویت و وحدت در استان بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بااشاره به دستگیری ۱۷جاسوس آمریکایی توسط نیروهای اطلاعات خاطرنشان کرد: امروزه شاهد این هستیم که دشمنان ملت ایران در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران اسلامی سرتعظیم فرود آورده و خوار و ذلیل شده اند.

وی باتاکید بر اینکه هدایت های عزتمندانه مقام معظم رهبری باعث شکوه و قدرت ایران شده است اظهار کرد: ملت ایران اکنون درجایگاه قدرت قرار دارند و با مقاومت و پایداری می‌توانیم درتمام زمینه ها به پیروزی برسیم.
امام جمعه ارومیه یاد آورشد: مساله آموزش و پرورش قاعده واساس نظام است و باید فردی لایق ومناسب بر راس این وزارتخانه قرار گیرد.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: قابلیت و ظرفیت عظیمی برای نمایندگی لازم است و این نیازمند دقت مردم به مبانی انتخاب نماینده و اهمیت انتخاب فرد شایسته است و اهمیت مجلس را با انتخاب شایسته ترین واعلم ترین نمایندگان باید اثبات کنیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به غرق شدن عده ای در دریاچه ارومیه  گفت: این مشکل باید توسط مسئولان مربوطه ساماندهی شود تا شاهد حوادث ناگوار نبوده و از نظر ایمنی وموضوعات اخلاقی ودینی قابل قبول باشد.
نمایان شدن نشانه‌های وعده حذف اسرائیل

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: امروز 900 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می‌شود و نقش این آئین عبادی سیاسی در تجمع هدف دار و وحدت آفرین مردم و حفظ گفتمان انقلاب اسلامی شایان توجه است.

به گزارش ایسنار، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امروز 4 مردادماه در خطبه‌های نماز وحدت بخش عبادی سیاسی جمعه در سخنانی‌ اظهار کرد: ‌انسان های متعددی از اولین تا آخرین روز در این دنیا زندگی کرده اند؛ انسان های صاحب قدرت و ثروت و مقام که بر منطقه جغرافیای وسیعی حکومت می کردند و عمرشان به پایان رسید و دفن شدند و افرادی که در شدت فقر زندگی کردند و از این دنیا رفتند و به هر دلیل دورانی و نسل‌هایی گذشت تاریخ هایی به وجود آمد و انقراص هایی شد اما همه انسان ها به گفته قرآن در آن دنیا حاضر خواهند شد.

 وی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه زمین بار خودش را بیرون خواهد ریخت؛ سه احتمال در این باره را شامل «گنج های دفن شده در درون زمین» «مواد مذاب درون زمین» و «انسان های دفن شده در درون زمین» دانست و افزود: ویژگی دیگر که در آن دنیا شاهدیم این است که هیچ چیز مخفی نخواهد ماند تمام پرده ها کنار می رود و انسان ها با تمام وجود و هستی و واقعیت خود حاضر خواهند شد و واقعیت هر کسی برملا خواهد شد.
 
 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: هر آدمی در این دنیا بخشی خصوصی دارد که بر ملا نمی کند که یا از سر خوبی و اخلاص بوده و آدم های خوب آن را انجام داده اند یا آدم های بد که دچار نکبت هستند بخشی از واقعیت خود را برای اینکه نگاه مردم به آنان عوض می شود را برملا نمیکنند اما در صحنه رستاخیز همه واقعیات خود را نشان می دهند.‌
 
 وی در ادامه به وقوع حادثه خونین مکه و شهادت شهدای مظلوم و مخلصی که در سفر حج و در سرزمین امن الهی جان خود را اهدا کردند، اشاره کرد و گفت: اگر در آن روز دست حاکمان سعودی رو نشده بود، امروز جهان اسلام رو شدن دست حاکمان سعودی را به روشنی می بیند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: آنچه حاکمان سعودی در همکاری با رژیم اشغالگر قدس انجام داده اند و می دهند، آنچه در قتل عام مردم یمن انجام داده اند و آنچه وحشیانه در شرق عربستان اجرا کرده‌اند، خون آشامی، نکبت، ظلم و جنایات این خاندان و ‌حاکمان سعودی را بر ملا کرده است و جا دارد به مقام شامخ شهدای مکه خونین با تمام وجود احترام بگذاریم.

وی همچنین سالروز رحلت آیت الله مشکینی را تسلیت گفت و از ایشان به عنوان انسانی فقیه، مخلص، مجاهد که در مکتب امام(ره) از اولین روزهای مبارزه حضور داشت و سختی های فراوان متحمل شد؛ یاد کرد و گفت: این شخصیت در تمام صحنه ها در خدمت نظام و انقلاب بودند و یکی از این سمت هایی که خدمت ایشان را به مردم نشان می دهد، امامت جمعه ای ایشان بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 سال از اقامه نخستین نماز جمعه در کشور می گذرد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه خنثی کننده فتنه ها و انحرافات در طول تاریخ پس از انقلاب بوده و  این خدمت بزرگی به نظام مقدس اسلامی است.

وی ادامه داد: حفظ گفتمان انقلاب از دیگر دستاوردهای نمازجمعه و حضور در این فریضه است، گفتمان انقلاب اجازه نداد جریان های دیگر در کشور جریان غالب شود زیرا رویکرد و گفتمان نمازجمعه انقلابی است و کسی که در نمازجمعه حاضر می شود شخصیت انقلابی دارد و مراقب و مواظب است تا گفتمان رهبری آسیب نبیند و حافظ آن نمازجمعه است.
 
امام جمعه کرمان رسالت دیگر نماز جمعه را ایجاد ارتباط بیشتر بین مردم و مسئولان دانشت و گفت: خطیب جمعه مسئولیت دارد این ارتباط را هر چه بهتر محقق کرده و برای دفاع از حقوق مردم پیگیری های لازم را انجام دهد، همچنین حضور مسئولان نظام در نماز جمعه به صورت هفتگی ارتباط بین مردم و مسئولان را محقق می کند.
 
وی اظهار کرد:‌ آنها که وعده های خام شکست این نظام را داده بودند اما از این انقلاب دارند سیلی می خورند و این قدرت نظام و نیروها و جوانان ایثارگر است، لذا شما دیدید که هواپیمای آنها را هدف قرار دادیم، از طرف دیگر انگلیسی ها که هر غلطی می خواستند انجام می دادند، ‌نفتکش آنها را توقیف کردیم.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: اینها همان هایی هستند که جنگ تحمیلی را علیه ما ایجاد کردند و تحریم های ظالمانه ای علیه ما را طراحی کردند؛ لذا دنیا بداند اینکه رهبری فرمودند در فلان تاریخ اسرائیل حذف می شود، نشانه های آن مشاهده می‌کنید.


استانداری گیلان مانند شهرداری رشت بلاتکلیف نماند

امام جمعه رشت‌ از وزیر کشور خواست انتخاب استاندار گیلان را به تاخیر نیندازد و گفت: امیدواریم استانداری گیلان مانند شهرداری رشت بلاتکلیف نماند و هرچه سریع‌تر یک استانداری مومن، انقلابی و با اراده برای گیلان انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت، نماز جمعه را پایگاه مردم‌ دردمند دانست و اظهار کرد:‌ با توجه به گذشت چهل سال از اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب، مصلی‌ها هنوز پایگاه ایمان هستند و صفوف نماز جمعه از حضور مردم خالی نشده است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای بی‌رونق نشان دادن نماز جمعه، افزود:‌ امروز نماز جمعه نشان‌دهنده صلابت امت اسلامی است و خطبه‌های نماز جمعه همانند خار در چشم دشمنان فرو می‌رود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دوران افول خود را آغاز کرده است، گفت‌:‌ آینده به نفع فلسطین خواهد بود و جوانان فلسطینی به مقاومت خود تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهند داد.

‌وی مقوله عفاف و حجاب را یکی از محورهای فرهنگ عمومی جامعه دانست و متذکر شد:‌ از آحاد مردم می‌خواهیم در کنار دستگاه‌های متولی فرهنگ عمومی باشند تا شاهد رشد حجاب بانوان و افزایش غیرت مردان باشیم.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نباید سواحل گیلان به بهانه طرح‌های سالم‌سازی دریا کاملا به سرمایه‌گذاران واگذار شود، تصریح کرد:‌ علاوه بر اینکه باید از سواحل در مقابل فساد و ناهنجاری جلوگیری کنیم، باید مانع از تصرف اراضی ملی شویم لذا مسئولان امر در این زمینه تصمیم‌گیری درست و بجا داشته باشند تا پشیمانی حاصل نشود.

وی انقلاب و نظام را متعلق به شهدا و خانواده‌های معظم آنان دانست و گفت:‌ شهدا ‌فداکاری و از خودگذشتگی کردند تا این کشور مصون بماند، اما امروز عده‌ای از مسئولان به واسطه ناکارآمدی موجب رانت و فساد اقتصادی می‌شوند لذا این همه شهید ندادیم تا کشور جولانگاه مفسدان شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاکید روایات بر روزه گرفتن در روز دحوالارض و بهره‌مندی از ثواب فراوان آن، خاطرنشان کرد: دحوالارض عظمت خلفت و قدرت خداوند را نشان می‌دهد.

امام جمعه رشت تربیت فرزند را یکی از تاکیدات اسلام دانست و اضافه کرد:‌ فرزندان در وهله نخست والدین را الگوی رفتار و گفتار خود قرار می‌دهتد و لذا پدر و مادر باید خودشان از تربیت دینی و اسلامی برخوردار باشند و براساس عقل و منطق و تدبیر عمل کنند.

وی با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود در طول تاریخ علیه مسلمانان، یادآور شد:‌ امروز مقاومت یمن دست انتقام خدا از آل‌سعود که همانا آل‌جهود هستند، شده‌ و به زودی شاهد نابودی آنان خواهیم بود.


وظیفه امام جمعه برطرف کردن ابهامات جامعه است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نماز جمعه از احکام مهم اسلام است، تصریح کرد: امام جمعه دارای وظایفی بوده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حرف زدن برای رضای خداوند است، بنابراین وظیفه امام جمعه برطرف کردن ابهامات جامعه و ترسیم طراحی‌های دشمن است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام چهارم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به پنجم مردادماه اقامه اولین نماز جمعه به طور رسمی در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه از احکام خداوند است که به دستور پیامبر(ص) اقامه شد و بعد از اسلام شکل گرفت‌.

وی افزود: این زمینه در جمهوری اسلامی فراهم شد گرچه قبل از نظام به دلایلی نماز جمعه در کشور رنگ باخته بود.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی این بود که بسیاری از احکام اسلام احیا شد و به اسلام جان بخشید.

وی گفت: نماز جمعه به عنوان کنگره هفتگی و علامت مومن بوده و 11 آیه و سوره قرآن کریم منوط بر نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: یکی از ارکان نماز جمعه مردم و رکن دیگر برگزار کنندگان آن هستند که به گونه‌ای زمینه شکل‌گیری نماز جمعه را فراهم می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای دو جنبه عمومی و مردمی و جنبه حکومتی و تشکیلاتی است، گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر در هر دو عرصه فعال باشد، بنابراین باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های حکومتی‌، اجرایی، قضایی و ... به نوعی در این مساله نقش دارند، باید حکومت در تمامی عرصه‌ها مروج و زمینه‌ساز باشد، به طوری که جامعه و فضاهای جامعه را با امر به معروف و نهی از منکر اصلاح کنند.

وی در ادامه اشاره به عملیات پیروزمندانه مرصاد در سال67، بیان کرد: عملیاتی حساب شده که علیه منافقان کوردل و دشمنان صورت گرفت که با بسیج مردمی به یک باره خنثی شد و بار دیگر رسوایی از آن منافقان شد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها از جمله توقیف نفتکش انگلیسی خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: زیرا زمان بزن در رو گذشته است و رسوایی دشمنان از سوی خدا نشان داده شد و با اقتدار نظام، نفتکش انگلیسی توقیف گردید.


نماز جمعه موجب همبستگی بین مسلمانان می شود

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه دشمن از نمازجمعه باشکوه در هراس است، گفت: نمازجمعه موجب ایجاد همبستگی و انسجام بین مسلمین و نمازگزاران می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: راه رستگاری، سعادت و خوشبختی در تقوا است؛ انسان باتقوا تمام توجهش به این است که در مسیر رضایت پروردگار عالم حرکت کند.

وی با اشاره به چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و اثرات فراوانی دارد، در قرآن کریم خداوند متعال سفارش به برپایی نماز جمعه کرده است. هیچ کاری انسان مؤمن را از نماز جمعه باز نمی‌دارد.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه نشاط روحی و معنوی دستاورد نماز جمعه است و نماز جمعه به عنوان یک عبادت دسته جمعی اثر بسیار مهم و یک نشاط روحی برای فرد است، تصریح کرد: مسائل سیاسی، اجتماعی، معرفتی و دینی در نماز جمعه مطرح می‌شود و بصیرت افزایی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام شمسی فر با تاکید بر اینکه نماز جمعه موجب ایجاد همبستگی و انسجام بین مسلمین و مؤمنین و نمازگزاران می‌شود، افزود: زمانی که مؤمنین در نماز جمعه شرکت می‌کنند یک نوع وحدت و همبستگی ایجاد می‌شود؛ یک نوع مشورت برای حل مشکلات اجتماعی حاصل می‌شود که در رشد و تعالی جامعه مؤثر است .

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه یک عبادت دسته جمعی با ثواب فراوان است، گفت: نماز جمعه باعث نزدیکی بین مردم و مسئولان است، در نماز جمعه خرم آباد مسئولان دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح شمیم خدمت در میان مردم حضور می‌یابند و پاسخگوی مشکلات مردم هستند .

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه نماز جمعه حرکت آفرین و تحرک بخش جامعه در مسیر رشد و بالندگی است، تصریح کرد: نماز جمعه فرصت مناسبی را برای شنیدن حرف مردم توسط مسئولان برای حل مشکلات فراهم می‌کند.

حجت الاسلام شمسی فر با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاهی برای برملا کردن نقشه‌های دشمن است، افزود: دشمن از نمازجمعه باشکوه در هراس است، هرچه نماز جمعه ما باشکوه‌تر برگزار شود دشمن ناامید تر می‌شود. سعی کنیم هیچ کار و بهانه‌ای ما را از حضور در نماز جمعه باز ندارد.

وی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد هم اظهارکرد: منافقین و دشمنان ما دستشان به خون عزیزان کشور آلوده است، آن زمان خیانت‌هایی که نسبت به جامعه ما کردندو نقشه کشیدند و حمله کردند، اما لطف خدا بود که مکر آنها را برملا کرد.

امام جمعه موقت خرم آباد به ۶ مرداد و دحوالارض اشاره کرد و گفت: این روز روز استجابت دعا است و از روزه گرفتن و ذکر خدا در این روز غافل نشویم‌.

‌وی در مورد روز شیر مادر نیز گفت: شیر مادر برای سلامتی فرزند بسیار مهم است، شیر مادر تدبیر پروردگار عالم برای رشد فرزند است، فرزندان خود را از این نعمت محروم نکنید؛ رشد جسمی فرزند وابسته به تغذیه مناسب است و کودکی که از شیر مادر تغذیه می‌کند از سلامت برخوردار است.


انگلیسی‌ها بدانند کشتی گرفتن، کشتی توقیف شدن هم دارد

امام جمعه اصفهان گفت: انگلیسی‌ها بدانند که کشتی گرفتن، کشتی توقیف شدن هم دارد و خوشبختانه دشمنان ما روز به ‌روز به ذلت خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه اصفهان، با اشاره به قرار گرفتن در چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه در ایران گفت:‌ پنجم مرداد سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) اولین نماز جمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد. 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه درباره نماز جمعه روایت‌های بسیاری وجود دارد، گفت: در برخی از روایت‌ها نماز جمعه از تمام اعیاد بالاتر است. دعا از زمان تمام شدن خطبه تا شروع نماز جمعه توسط امام، مستجاب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکشنبه هفت مرداد، روز پیدا شدن زمین است، افزود: اولین جایی که زمین پیدا شده، محل فعلی خانه خدا است. این روز بسیار مناسب برای دعا کردن است. 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس گفت: انگلیسی‌ها بدانند که کشتی گرفتن، کشتی توقیف شدن هم دارد و خوشبختانه دشمنان ما روز به  روز به ذلت خواهند رفت. 

وی افزود: دشمنان راهنمای دینی ندارند و کسانی که راهنما نداشته باشند، کارهای غلط شان زیاد می‌شود. اگر خداوند هدایتش را بردارد، ‌همانند ترامپ دیوانه می‌شود. 

امام جمعه اصفهان گفت: انگلیس هم نخست وزیری آورده است و سخنان او را شنیدم که همانند ترامپ است و با یکدیگر برادرند.


ملت ایران به آمریکا اعتماد ندارد

امام جمعه ایلام گفت: ملت ایران به آمریکا اعتماد ندارد و در برابر خواسته‌هایش هم تسلیم نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین«الله نور کریمی تبار» در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: ملت ایران هیچگاه خباثت‌های رژیم آمریکا علیه کشورمان را فراموش نمی‌کند و تحت هیچ شرایطی به آمریکا اعتماد ندارند.

وی با اشاره به ساقط شدن پهپاد آمریکایی  و توقیف نفتکش انگلیسی، گفت: این اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان است که خار چشمان دشمن شده و با همه تحریم های سنگین علیه ملت ایران، پس از اتحاد مردم و تبعیت از فرمایشات رهبری فهمیدند که نمی‌توانند علیه ایران کاری کنند، امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت آمریکا رو به‌ زوال است و هیچگاه تسلیم آمریکا نمی‌شویم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: آمریکا در هیچ بخشی توان ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد و آمریکا و اروپا تحت هیچ شرایطی برای مردم ایران قابل‌ اعتماد نیستند.

کریمی‌تبار در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت حجاب به عنوان یک ارزش والای اسلامی تاکید و تصریح کرد: پاکی و احترام به عفت و پاکدامنی نیاز جامعه است و خداوند متعال، پاک بودن و پاک زیستن را در سرشت و نهاد انسان ها به ودیعه گذاشته و حجاب بیانگر آن است که حضور زن ‌در جامعه ارزشمند و تاثیرگذار، سازنده و عملی شایسته نزد خدای متعال است‌.

کریمی تبار با اشاره به ‌سالگرد حماسه کوشک ایوان، گفت: دشمن بعث با کمک آمریکا و دیگر کشورهای غربی در هشت سال جنگ تحمیلی سعی داشت کشور را یک هفته ای تصرف کند، اما طی هشت سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب خاک از کشورمان را نتوانست تصرف کند.

وی بیان کرد: مردم ایلام در هشت سال حنگ تحمیلی رشادت های فراوانی در مقاطع مختلف از جمله تنگ کوشک ایوان از خود نشان دادند تا از حضور دشمن در مناطق دیگر کشور جلوگیری کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.