گزیده اخبار نماز جمعه سراسر کشور در تاریخ 28 تیر 98

امروز ائمه جمعه سراسر کشور به موضوعاتی همچون دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید به عملیاتی شدن آن، توجه موکد به مسائل عفاف و حجاب، توجه به مسائل معنوی و اخلاقی در نماز جمعه از سوی صدا و سیما و همچنین مسائل سیاسی و بین المللی پرداختند.
شنبه، 29 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزیده اخبار نماز جمعه سراسر کشور در تاریخ 28 تیر 98

توجه رسانه به مباحث معنوی طرح شده در نماز جمعه

به گزارش ایسنا، آیت الله دژکام امام جمعه شیراز موکدا خواستار توجه رسانه به مباحث اخلاقی و معنوی طرح شده در خطبه‌های نماز جمعه و پرهیز از نگاه صرف سیاسی به این رویداد شد.

وی در خطبه های نماز جمعه 28 تیرماه شیراز، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه، به رسانه ها توصیه کرد که انعکاس دهنده مباحث طرح شده پیرامون مسائل مهم اخلاقی و معنوی شد.

دژکام با بیان اینکه دانشکده خبر و دانشکده صدا و سیما، باید به این مبحث بپردازند، گفت: تمدن اسلامی که بر مبنای مسجد و معنویت شکل می‌گیرد اگر بخواهد به سیاست و اجتماع بپردازد نگاه و رویکرد دیگری دارد که باید این رویکرد و نگاه در رسانه منعکس شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: خیلی از چیزهایی که امروز جامعه کمبود آنها احساس می‌شود، نظیر امید و نشاط، با پرداختن به مسائل معنوی و ترویج آنها تقویت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد که معنویت محور همه فعالیت‌ها است و باید به آن توجه کرد و رسانه هم در این زمینه وظیفه خطیری دارد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد که در این بیانیه تاکید ویژه‌ای به معنویت و وظیفه حاکمیت برای ارتقاء و بسط و توسعه مسائلی نظیر اخلاق، اخلاص، ایمان و ... شده است.

امام جمعه شیراز گفت: انتظار از رسانه اینست که تنها به انعکاس مسائل سیاسی و بین المللی مطرح شده در نماز جمعه نپردازد بلکه مسائل معنوی و اخلاقی را هم مد نظر داشته باشد.


جوانان انقلابی در پیچ و خم حوادث به فراموشی سپرده نشوند

نماینده جدید ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه بنده فرزند هرمزگان هستم و تمامی کسانی که با هر قوم و مذهبی در این سرزمین زندگی می کنند را هرمزگانی می دانم، بیان کرد: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری با روی گشاده و دست مهربان تمامی ظرفیت های استان هرمزگان را برای توسعه کشور به کار خواهم بست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: از مقام معظم رهبری، دیده بان روشن و ناخدای کشتی انقلاب اسلامی در میان امواج سهمگین توطئه های دشمنان اسلام و قرآن کریم به واسطه اعتماد به بنده در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان تشکر و قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه خط مشی انقلاب اسلامی و نقشه راه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تببین شد، عنوان کرد:هدف غایی این بیانیه، رساندن جامعه اسلامی به سبک زندگی اسلامی است.

نماینده جدید ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: فراموش نمی کنم روزهای آغازین دهه دوم انقلاب اسلامی، یکی از تئوریسین های فرانسوی اعلام کرد که غول تمدن اسلامی در حال بیدار شدن است.

عبادی‌زاده اظهار کرد: این تئوریسین فرانسوی وقوع انقلاب اسلامی را نشانه های احیای تمدن بزرگ اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه باید سبک اسلامی را در تمامی ابعاد زندگی مان وارد کنیم، تصریح کرد: آسیب هایی که در جامعه وجود دارد باید در گام دوم انقلاب اسلامی زدوده شود.


علم‌الهدی: آمریکا، استکبار و صهیونیست، سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) هستند

امام جمعه مشهد گفت: ما انقلاب کردیم سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) را جمع کنیم، حضرت تشریف بیاورند، این اصل انقلاب ما بود. سنگلاخ سر راه امام زمان(عج)، آمریکا، استکبار و صهیونیست بوده، پس وظیفه ما استکبارستیزی است.

به گزارش ایسناآیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‎های عبادی-‎سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در هفته‎‌ای که گذشت همایش با اهمیت ائمه جمعه سراسر کشور در مرکز تشکیل شد و محور این همایش و در راس برنامه‌های آن این بود که ائمه جمعه کشور به زیارت و دیدار مقتدای حکیم خود نائل شدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار رهنمودهایی عنایت فرمودند که علاوه بر همه امتیازات و خصوصیاتی که رهنمودهایایشان در این دیدار داشت که در همه دیدارها و سخنان حکیمانه ایشان وجود دارد، در این فرمایشات و رهنمودهای خود، نکات جامعی را بیان فرمودند. رهنمودهای جامعی که در واقع وظیفه و تکلیف ائمه جمعه کشور را در مواضع و رفتارهای سیاسی، مسائل فنی خاص خطابه و بیان مطالب و نوع گفتار در خطبه‌ها و رفتارهای اجتماعی و تعاملات مردمی مشخص می‌کند.

علم‌الهدی بیان کرد: امتیاز فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود ایشان در مطالبی که فرمودند تنها رهنمود نبود، راهکار هم در کنار رهنمودها ارائه دادند که اجرای این نظریات و فرامین مقدسه مقام معظم رهبری با چه راهکاری صورت بگیرد. بسیار جلسه پربار، باعظمت و آموزنده‌ای بود. از جمله مطالبی که تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی لازم خود ائمه جمعه و ترویج این رفتار در جامعه دینی ما به وسیله ائمه جمعه بیان فرمودند، مساله انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مقام معظم رهبری با تاکید بر اتخاذ مواضع انقلابی فرمودند که کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است، با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه تنها به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود. مساله انقلابی بودن یک مساله است، مساله‌ای که فرد در مواضع سیاسی از مبانی انقلاب و از انقلابی بودن کوتاه بیاید و بخواهد موقعیت‌های زمانی، رضایت برخی جریان‌ها و خوشایند برخی عناصر و افراد را به دست آورد و از مواضع انقلابی خود تنزل کند، فرمودند این تنزل و کوتاه آمدن از مواضع انقلابی تنها به ضرر انقلاب نیست، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: مردم ما خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفتند، سوار قطاری شدند که می‌رود، توقف و ترمز جلوی این رفت و پیشرفت را می‌گیرد، یعنی در حقیقت رهنمود مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور بلکه به همه مردم و مسئولان بود. در هیچ بعدی از ابعاد کشور ما از مواضع انقلابی نباید کوتاه بیایم و عقب‌گرد کنیم، مخصوصا مسئولان کشور.

علم‌الهدی بیان کرد: ما انقلاب کردیم سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) را جمع کنیم، حضرت تشریف بیاورند، این اصل انقلاب ما بود. مردم ما بچه، خون و جوان دادند، این مردم در مقابل جان دادن و خون دادن قیام کردند تا سنگلاخ را از سر راه امام زمان(عج) بردارند، آقا تشریف بیاورند. سنگلاخ سر راه امام زمان(عج)، آمریکا، استکبار و صهیونیست بوده، پس وظیفه ما استکبارستیزی است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: استکبارستیزی تنها با مرگ بر آمریکا گفتن تمام نمی‌شود، مرگ بر آمریکا شعار ما در استکبارستیزی است. استکبارستیزی به این است که غرب‌زده نباشیم، به رنگ غرب درنیاییم، زندگی خود را بر اساس سبک زندگی مستکبرین و غربی‌ها در نیاوریم، مسلمان زندگی کنیم و سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی-‌ایرانی باشد، این‎‌ها شرایط استکبارستیزی است.


امام جمعه ارومیه: مذاکره با آمریکای پیمان شکن هیچ گاه ثمره بخش نخواهد بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین کشور از القای این ذهنیت در جامعه که اعتماد دوباره به مذاکره با غرب می تواند برای کشور نفع داشته باشد برحذر باشند و بدانند که مذاکره با آمریکای پیمان شکن هیچ گاه ثمره بخش نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه مسئولین ذی ربط امکانات زیرساختی و تفریحی لازم برای استفاده عموم مردم از بستر دریاچه ارومیه را فراهم سازند، خاطرنشان کرد: نهاد های متولی نظیر میراث فرهنگی با لحاظ پیوست های فرهنگی و اسلامی بستر استفاده عموم مردم از سواحل دریاچه ارومیه به دور از معصیت و گناه را فراهم سازند.

حجت الاسلام قریشی در خصوص اهمیت پرداخت زکات در جامعه نیز یادآور شد: زکات به عنوان یکی از واجبات الهی مطرح است و لذا همه مردم به ویژه کشاورزان باید در پرداخت زکات اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که بی توجهی به آن موجب برچیده شدن برکت از زندگی ها می شود.

وی با اشاره بر لزوم عبرت اندوزی از وقایع گذشته، بزرگترین دستاورد برجام را عیان شدن چهره حقیقی آمریکا و هم پیمانانش دانست و بیان کرد: مسئولین کشور از القای این ذهنیت در جامعه که اعتماد دوباره به مذاکره با غرب می تواند برای کشور نفع داشته باشد برحذر باشند و بدانند که مذاکره با آمریکای پیمان شکن هیچ گاه ثمره بخش نخواهد بود.


نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان: نسبت به گرانی‌ها نظارت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به وجود گرانی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد داشته مردم به اجاره بها اختصاص یافته و از سفره مردم خارج می شود که باید در این زمینه نظارت انجام شود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به دیدار پر برکت ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این دیوار مقام معظم رهبری رهنمودهای بسیار خوبی در آستانه چهل سالگی برپایی نمازهای جمعه پس از انقلاب داشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز جمعه روز پر برکتی است، که جایگاه ویژه‌ای در بین روزهای دیگر هفته دارد، افزود: سید ماه‌ها ماه مبارک رمضان و سید روزها هم روز جمعه است.

وی در ادامه با اشاره به قبول قطعنامه توسط کشورمان، گفت: ملت ایران با ایستادگی در مقابل دشمنان اجازه نداد آنها به خواسته خود برسند و دشمن مجبور به قبول قطعنامه شد و ایران هم آنرا پذیرفت تا جنگ به پایان برسد.

خاتمی به فرا رسیدن ۳۱ تیر سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: فشارهای زیادی به صدام وارد شد تا قطعنامه را بپذیرد اما در این هنگام صدام با یورش به کشورمان تلاش دارد تا در میز مذاکره دست برتر را داشته باشد اما با ذلت و زبونی حاضر به قبول قطعنامه شد.


امام جمعه قم: سیاست تهدید و فشار دربرابر ملت ایران نتیجه عکس دارد

امام جمعه قم با بیان اینکه تجربه نشان داده که سیاست تهدید و فشار در برابر ملت ایران نتیجه معکوس داشته و ملت ایران را قوی‌تر خواهدکرد، گفت: انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی کشور با تدوام کاهش تدریجی تعهدات، عزت و عظمت مردم ایران را به رخ بیگانگان بکشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که ظهر امروز در مصلی قدس برگزار شد، گفت: تقوا همان خویشتن‌داری در برابر هوس‌ها است و با همین خویشتن‌داری است که انسان به حقایق نزدیک گشته و معیت خداوند را به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: به‌طور قطع آینده روشن ملت ایران در حرکت در مسیر رشد و پیشرفت  با اجرایی نمودن گفتمان رهبری در میان مسئولان و توجه عموم ملت ایران به آن به‌عنوان فرهنگ عمومی است، در این میان در مسائل خارجی تاکید بر دیپلماسی مقاومت نیاز امروز ما است.

امام جمعه قم در توضیح شاخصه‌های دیپلماسی مقاومت عنوان کرد: دیپلماسی مقاومت مشکلات پیشروی ملت تیران حل کرده و پیشرفت همه جانبه ملت ایران را تضمین می‌کند، دیپلماسی مقاومت فعال، با ابتکار، برخوردار از شجاعت و روحیه انقلابی است، یکی از شاخصه‌های دیپلماسی مقاومت مبارزه با توطئه دشمن است، این دیپلماسی بر منطق ولایت و پشتوانه عظیم ملت تکیه دارد.

سعیدی در بیان آثار دیپلماسی مقاومت گفت: با دیپلماسی مقاومت نه جنگ رخ می‌دهد و نه ملت ایران تن به ذلت خواهد داد، با این دیپلماسی دست بیگانگان از منافع ملت ایران قطع می‌گردد، بسترهای پیشرفت با اتکا به توان‌مندی داخلی تهیه شده و از تحریم‌ها عبور می‌کنیم، در این دیپلماسی، اقتدار ملت ایران برای بیگانگان محسوس‌تر خواهدبود و تجربه نشان داده که سیاست تهدید و فشار در برابر ملت ایران نتیجه معکوس داشته و ملت ایران را قوی‌تر خواهدکرد.

وی ادامه داد: نحوه مواجهه مقام معظم رهبری با نخست‌وزیر ژاپن و نحوه برخورد با تعرض انگلیس با نفتکش ایرانی می‌تواند نمونه‌هایی از دیپلماسی مقاومت باشد،  بدون شک اگر شرایط 9 گانه رهبری درباره برجام رعایت شده بود امروز به عوارض ناشی نقض عهد آمریکا روبرو نمی‌شدیم و انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی کشور با تدوام کاهش تدریجی تعهدات، با شجاعت و قاطعیت و اقدام متقابل، عزت و عظمت مردم ایران را به رخ بیگانگان بکشد.


امام جمعه زاهدان: از جناح بازی و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی پرهیز کنیم

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: باید از جناح بازی و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی پرهیز کنیم و فضای استان را سیاسی نکنیم و مسئولان فارس و بلوچ باید برای حل مشکلات شهر و استان تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: مدیران باید حرکت‌هایی کنند که مردم به آن‌ها دلگرم شوند و ببینند که آن‌ها کارشان را درست انجام می‌دهند، چراکه نمی‌توان همه بار را بر دوش ملت گذاشت.

وی اظهار کرد: در این برهه حساس همه مردم از ناعدالتی و فساد ناراحت هستند و باید مسئولان بابیان حقیقیت و صداقت مسائل و مشکلات رابطور شفاف بامردم درمیان بگذارند.

محامی در ادامه بیان کرد: در چهلمین سال تاسیس سالگرد نماز جمعه به دستور امام خمینی (ره) قرار داریم .

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه بیان کرد: نماز جمعه یکی از اصلی ترین برکت های پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است و تریبون نماز جمعه نیز به عنوان یک پایگاه بزرگ فرهنگی توانسته است در راه حفظ و اقتدار جمهوری اسلامی در مسیر ایجاد یک نهضت روشنگری، نقش فعالی ایفا کند.

محامی تاکید کرد: اتحاد مسلمانان در صف های نماز جمعه به رخ دشمنان کشیده می شود.

امام جمعه زاهدان گفت: همدلی و همزبانی دو کلیدواژه ای است که می توان با تکیه بر آنها بر مشکلات و معضلاتی که دشمنان برای مردم رقم زدهاند فائق آمد که امیدواریم این مهم به بهترین شکل ممکن رقم بخورد و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی مردم باشیم.


خطیب جمعه اراک: نماز جمعه سند افتخار ملت ایران است

امام جمعه اراک گفت:  نمازجمعه سند افتخار ملت ایران و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و هم اکنون در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اراک اظهار کرد: پنجم مرداد ماه سالروز تاسیس نمازجمعه در جمهوری اسلامی است که در تهران به امامت مرحوم طالقانی باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

وی اظهار کرد: نماز جمعه بهترین هدیه انقلاب و تاثیرگزارترین و پرشورترین تجمع دینی است که زمینه آگاهی بخشی، تقویت تقوی و وحدت جامعه را فراهم کرده است.

وی افزود: نماز جمعه پیش آن نیز به صورت کمرنگ برگزار می‌شده و تقریبا پس از دوران صفویه نماز جمعه در جامعه رنگ باخته بود. یکی از آثار گرانسنگ پیروزی انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران است .

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز در بیش از ۹۰۰ نقطعه شیعه نشین نماز جمعه برگزار می‌شود، تصریح کرد: بیست و چهارمین همایش ائمه جمعه در هفته گذشته برگزار شد.

دری نجف آبادی بیان کرد: نماز جمعه حج فقرا، مایه عزت و شرف و سربلندی امت اسلامی، کلاس بیعت با امام زمان( عج)، سند عزت و افتخار و یک سرمایه عظیم سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و .... است.

وی ادامه داد: نماز جمعه در اراک و استان مرکزی باید با حضور آگاهانه هرچه بیشتر مردم به ویژه جوانان به عنوان شاخص و تراز در کشور برگزار شود چراکه استان مرکزی استان امام راحل، استان عزت و شرف و ۶۲۰۰ شهید گلگون کفن است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: فرهنگ ما فرهنگ فاطمی است و نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی به آن وارد شود و آن را تحت تاثیر قرار دهد. دنیای غرب دنیای بی بندو باری است و تاکید مقام معظم رهبری مقابله با تهاجم فرهنگی در راستای دوری از فرهنگ غرب است تا دین و عفاف و حیا و عزت دینی حفظ شود.

دری نجف آبادی اضافه کرد: اروپایی‌ها در برجام ۱۱ تعهد داشتند که هیچکدام عملیاتی نشد  در نتیجه نباید فریب آنها را بخوریم بلکه باید هوشیارانه ایستادگی کرده و منافع ملی را حفظ کنیم. ما نباید در برابر اروپایی‌ها ملایمت و ملاطفت داشته باشیم بلکه باید قاطعانه و شجاعانه ایستادگی کنیم زیرا ما امین مردم و شهدا هستیم.
 

امام جمعه موقت تبریز: راهی جز تکیه بر جوانان انقلابی پرشور برای پیشرفت همه جانبه کشور نداریم

امام جمعه موقت تبریز گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر زمان که کار به دست جوانان انقلابی پرشور سپرده شده، امورات بهتر انجام شده است، از این‌رو راهی جز تکیه بر جوانان انقلابی پرشور برای پیشرفت همه جانبه کشور نداریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در پی سرنگونی پهباد جاسوسی توسط ایران، آمریکایی‌ها نتوانستند کاری کنند و حتی بابت هدف قرار ندادن هواپیمایی دارای سرنشین تشکر هم کردند، از این‌رو انگلیس که شاهد ترک مذبوحانه صحنه توسط برادران آمریکایی خود بود، خواست تا با توقیف نفتکش ایرانی، تحرکی نشان دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند که در هر زمان و مکان نیروهای مومن جواب آنان را خواهند داد؛ این جمله روزگارشان را سیاه کرد و اکنون نه شب دارند و نه روز.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه‌ سراسر کشور، اظهار کرد: ایشان در این دیدار مطالب مهمی فرمودند و تاکید داشتند که باید به همه جریان‌هایی که به نفع کشور کار می‌کنند، روی خوش نشان داد اما جهت گیری باید به سوی نیروهای انقلابی باشد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنانش به صحبت‌های سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با المنار اشاره کرد و افزود: سید حسن نصرالله در این گفت‌وگو تاکید کردند که نه تنها فرزندانمان بلکه خودمان در بیت‌المقدس نماز خواهیم خواند و چند سال طول نمی‌کشد تا شاهد نابودی اسراییل باشیم، این مواضع، الهام گرفته از منویات مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه به صحبت‌های سیدحسن نصرالله در مورد عواقب وقوع جنگ بین آمریکا و ایران اشاره کرد و افزود: عربستان به این نکته توجه کند که اگر می‌خواهد گور خود را بکند هر قدر می‌تواند آمریکا را علیه ایران تحریک کند، اما آگاه باشند که اگر جنگی رخ دهد، یک قطره نفت از خلیج فارس خارج نخواهد شد، از این‌رو خصومت‌ با ایران را کنار گذاشته و نفع خود را درنظر بگیرد.
 

امام جمعه موقت اصفهان: روند کاهش تعهدات به برجام را با روحیه انقلابی ادامه می‌دهیم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر در صداقت اروپایی‌ها شک داشته باشیم، در عجز و ناتوانی آنها شک نداریم، بنابراین کسی که عاجز است، در گفتارش صادق باشد یا نباشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد. لذا روند کاهش تعهدات را با همان روحیه انقلابی انجام می‌دهیم تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر و استقلال زیادتر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: دو خطبه نمازجمعه، به منزله دو رکعت نماز محسوب می‌شود و کسی نباید در این حین به صحبت و حتی نماز اقدام کند و کسانی که رو به قبله نشسته‌اند، تا اتمام دو خطبه، باید به سمت امام جمعه متمایل شوند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با ائمه جمعه داشتند، مطالب مهمی را بیان کردند که سه قسمت مهم آن را یادآور می‌شوم، اولین بحث مهم مفاد نماز جمعه بود که باید تامین کننده نیاز اجتماعی، همدلی و اتحاد در فضای نماز جمعه باشد و همچنین گفتمان‌های بصیرت زا و امید دهنده باشد.

مهدوی گفت: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، حمایت از جریانات انقلابی بود، که لازمه آن این است که مسئولانی که در بخش اجرای دولت مشغول هستند، حمایت خود را نشان دهند، لازم است تا استاندار و وزیر کشور نامه‌ای به ارگان‌ها و ادارات بزنند که از جریانات انقلابی حمایت کنند.

خطیب نماز جمعه اصفهان ادامه داد: نکته دیگری که در سخنان مقام معظم رهبری از اهمیت زیادی برخوردار بود در خصوص اروپائیان بود. اروپائیان که به هیچ یک از ۱۱ بند تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، اکنون که ایران در فکر کاهش تعهدات خود به برجام است، با حالت طلبکارانه از ایران می‌خواهند که به تعهدات خود یک طرفه عمل کند.

وی افزود: اگر در صداقت اروپایی‌ها شک داشته باشیم، در عجز و ناتوانی آنها شک نداریم، بنابراین کسی که عاجز است، در گفتارش صادق باشد یا نباشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد. لذا روند کاهش تعهدات را با همان روحیه انقلابی انجام می‌دهیم تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر و استقلال زیادتر باشیم.

مهدوی گفت: با تدابیر حکیمانه رهبر معظم و استقامت ملت، روز به روز عزت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و دنیا بیشتر شده و آمریکا که زمانی حالت تهاجمی به ما داشت از مرکز داخل کشورش به آن نهیب می‌زنند. اسرائیل که ایجاد رعب و وحشت در منطقه می‌کرد، نگران هستی یا نیستی خودش است.
 

امام جمعه ایلام: نماز جمعه کانون فرهنگی و قرارگاه اخلاق است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ اله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه به دستور امام خمینی‌(ره) ، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن نماز جمعه ذکر خداست و با ذکر خداوند است که دل‌ها در تشتت وگرفتاری‌های فکری  آرام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلام است، تصریح کرد: نماز جمعه کانون فرهنگی و محل اتصال انسان به خداست و در طول 8 سال دفاع مقدس این سنگر ، محل پشتیبانی نیروی انسانی بود و بی‌دلیل نیست که نخبگان مسیحیت آرزو می‌کنند یکشنبه‌ی آنها به جمعه تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام اظهار کرد: مقام معظم رهبری از نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق یاد کرده و معظم‌له در دیدار هفته‌ی گذشته نیز نقش نماز جمعه ، وظایف ائمه‌ی جمعه در رفتار، گفتار و رعایت شئون متناسب با این جایگاه را عالمانه تبیین کردند.

امام جمعه ایلام، در ادامه به تحرکات تروریستی در شمال غرب کشور بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی اشاره کرد و گفت: عکس‌العمل مدافعان حریم امنیت ایران اسلامی عالی بود و مرکز آموزش این گروهک را مورد هدف قرار داد.

کریمی‌تبار توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس را اسائه ادب انگلیس به کشورمان دانست  گفت: این کشور ماجرای تفنگ‌داران خود را در سال 1386 فراموش کرده است؟

وی در ادامه به صحبت‌های اخیر سیدحسن نصرالله درباره وضعیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته‌اند ایمان من هر روز به این حرف که قدرت اسراییل از خانه عنکبوت سست‌تر است بیشتر شده است که این به برکت قدرت انقلاب اسلامی و خون شهدا است که در بیرون از مرزهای جغرافیایی جلوه پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان، تاکید کرد: هر جا توکل ما بر خدا بوده پیروز شده‌ایم و هر جا که چشم ما معطوف به بیگانگان بوده مشکلات ما بیشتر شده است.
 

خطیب جمعه شهرکرد: ایران با تحریم فرسوده نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: درست است که تحریم و مقاومت تداوم دارد اما آنکه فرسوده می‌شود غرب است و ایران با این تحریم‌ها فرسوده نمی‌شود. 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز حال و هوای استان رنگ و بوی دیگر پیدا کرده است، به ملاقات با خانواده شهید قربانعلی امیدی مدافع امنیت وطن در روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نشانه‌های نصیب شدن شهادت، این است که او انسانی مومن و دغدغمند برای دین باشد که این شهید نیز همین گونه بود و برای حراست و امنیت کشور عجله داشت و از آنجایی که عمل و نیتش خالص بود مدال افتخار آفرین نصیبش شد. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهید در حالی برگشت که سراسر استان از مردم و مسئولان، همه را به خط کرد تا یادآوری کند که همگی در مکتب شهدا تلمذ می‌کنیم. این تجدید پیمان سبب می‌شود تا همگی در مسیر حراست از کشور و دین ثابت‌ قدم‌تر حرکت کنیم. 

نکونام با بیان اینکه آمدن این شهید عزیز پیامی را با خود داشت، تصریح کرد: پیام شهید چیزی جزء مقاومت نبود او از خانه و خانواده‌اش دست شست تا بگوید دل به زندگی ذلت‌بار دنیا نسپارید، امروز مقاومتی که از شهدا آموختیم نتیجه داد. 

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مقاومت در چند بخش از جمله امید، نشاط، انگیزه و... اثر گذاشته و ما را در برابر مشکلات قوی‌تر کرده است، گفت: آنچه امروز پیشرفت کرده و موفق شده است، انقلاب اسلامی است و آنچه ضعیف می‌شود غرب است و این پیشرفت امروز ایران نشانه مقاومت است. درست است که تحریم و مقاومت تداوم دارد اما آنکه فرسوده می‌شود غرب است و ایران با این تحریم‌ها فرسوده نمی‌شود.
 

امام جمعه موقت بجنورد: امنیت خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد دزدی آشکار انگلیسی ها هستیم، اضافه کرد: توقیف نفت کش جمهوری اسلامی ایران توسط انگلیسی ها خلاف قوانین بین المللی است و این دزدی انگلیس تنها خوش خدمتی برای آمریکایی ها است.

وی با تاکید براینکه انگلیسی ها نباید راه اشتباه آمریکا را ادامه دهند، تصریح کرد: این اقدام انگلیس در مقابل هدف گیری پهباد آمریکایی ها در محدوده جغرافیایی ایران است که باید بدانند اگر اشتباه آمریکا را تکرار کنند پاسخ کوبنده ای از نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند گرفت و باید آن را در تاریخ انگلیس ثبت کنند.

امام جمعه موقت بجنورد تاکید کرد: اروپا به قصد فشار اقتصادی به ایران 14 ماه است که به تعهدات خود عمل نکرده است و می خواهند با عمل نکردن به تعهدات خود جشن شکست نظام اسلامی را با آمریکا بگیرند اما باید بدانند ملت ایران با مقاومت فعال، آنان را به مجلس عزا می نشانند و دشمنان وحشی نظام اسلامی به طور قطع در مقابل ملت ایران زانو خواهند زد.

وی در رابطه با به شهادت رساندن چندتن از پاسداران نظام اسلامی در اقلیم کردستان، تصریح کرد: مورد هدف قرار دادن گروه های تروریستی توسط غیور مردان ایرانی به دنیا نشان داد که برای حفظ امنیت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت و با متجاوزان برخورد خواهیم کرد.

مهدوی پور با اشاره به قطعنامه 598، بیان کرد: دنیا می داند که جایگاه امام خمینی(ره) در دل امت اسلامی است و رژیم صدام نیز به فراموشی سپرده است و به آنان نشان داده شد که عاقبت ظلم و ستم به مسلمانان این چنین است.

وی در رابطه با چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مسلمانان باید با نشاط و تلاش بیشتری در نماز جمعه شرکت کنند و برای کوری چشم دشمنان نظام اسلامی، صف های نماز جمعه باید طولانی تر شود.


امام جمعه موقت ورامین: ترامپ می‌خواهد با خبرسازی، سرنگونی پهباد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا را جبران کند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین طی سخنانی با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم و انداختن ایشان در آتش و تبدیل شدن آتش به گلستان اظهار کرد: گلستان شدن آتش تنها به اراده خداوند صورت گرفته است و همه انسان‌ها بدانند که برای خواستن هر چیزی باید به خداوند متوسل شوند.

محمودی افزود: باید تحت امر مطلق الهی باشند و این موضوع به عدم اختیار انسان ربطی ندارد و خدا در چارچوب عقل و دین به انسان اختیار داده است چرا که قائل به جبر نیستیم و صاحب اختیار مطلق نیز نیستیم و انسان موجودی میانه این ۲ مسئله است و انسان با عقل و دین راه و مسیر درست را انتخاب می‌کند.

خطیب جمعه شهرستان ورامین با اشاره به موضوع مهم فصل تابستان یعنی صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز بیان کرد: در این خصوص نیازمند مساعدت مردم هستیم تا به مشکل برخورد نکنیم چرا که برخی مردم در برخی نقاط دچار مشکل هستند و باید دست در دست یکدیگر بدهیم تا از این دوره عبور کنیم.

وی در خصوص وظیفه شورای نگهبان در انتخابات نیز عنوان کرد: امروز بزرگترین مانع بر سر دشمنان شورای نگهبان است چرا که مشکل معاندان اسلامیت نظام است و می‌خواهند مسئولین را رو در روی یکدیگر قرار دهند و در تاریخ آمده است که چه بر سر روحانیت در نظام اسلامی و این کشور آمده است و چه بر سر شیخ فضل الله آوردند، آنها در زمان مشروطه شیخ فضل الله نوری را شهید کردند و امروز نیز به دنبال کنار زدن روحانیت و اسلامی نبودن جامعه هستند، لذا شورای نگهبان با انتخاب‌های درست به دنبال حفظ اسلامیت باشد.

محمودی در ادامه به وضعیت رهبر نیجریه شیخ زکزاکی نیز اشاره کرد و بیان کرد: این رهبر بزرگ مسلمین نیجریه همچنان مورد بی توجهی است و اولاً باید برای سلامتی ایشان دعا کنیم و مورد بعدی نیز این است که حقوقدانان در جوامع اسلامی تلاش کنند تا برای معالجه به خارج از کشور نیجریه برده شود.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین به دیدار ائمه جماعت کشور با رهبری که به مناسبت ۴۰ سالگی نهاد نماز جمعه برگزار شد نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در این دیدار پربرکت رهبر عزیز به چند نکته توصیه کردند که اولین نکته در خصوص عنوان مسئله دعوت به تقوا بود و ایشان فرمودند که باید مصادیق تقوا در نماز جمعه به‌خوبی بیان شود و یکی از موارد، تقوا در فضای مجازی است.

حجت الاسلام محمودی گفت: دروغ و شایعه در فضای مجازی از موارد امروز ما شده است و بارها عنوان کرده اینکه این فضا نیاز به مدیریت صحیح دارد و باید به آن سمت و سوی دیگری داده شود و متأسفانه علی رغم همه تذکرات تا کنون در خصوص هدایت فضای مجازی توسط مسئولین هیچ اثر و اقدام عملی ندیده‌ایم ولی باید آنقدر بگوییم تا کار جدی صورت بگیرد چرا که معتقدیم تمام این کج رفتاری‌ها و بی اخلاقی‌ها در فضای مجازی به واسطه رها بودن این فضا است.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولین خود را به خواب زده‌اند افزود: متن مردم و خانواده‌ها باید هوشیار شوند چرا که فضای مجازی شمشیر ۲ لبه است، مثل سیم برق و چاقو می‌ماند که نباید به دست کودک سپرده شود لذا هم مردم و هم مسئولین بدانند اگر توجه نکنیم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم چرا که با برخی خبرهای دروغ آبروی کشور و منطقه و مؤمنی می‌رود و این فضا باید هدایت شده و درست استفاده شود.

خطیب جمعه ورامین در رابطه با قدرت نمایی پوچ جدید ترامپ نیز یادآور شد: ترامپ با قدرت نمایی و خوشحالی خبری داده است که پهباد ایرانی را در تنگه هرمز مورد هدف و نابودی قرار داده‌اند آمریکای مستکبر بداند که آنقدر توسط انقلاب اسلامی حقیر شده است که رئیس جمهور مدعی ابرقدرتی این گونه با دستپاچگی این خبر را اعلام می‌کند.

محمودی افزود: مقامات ایران و وزارت امور خارجه و سخنگوی نیروهای مسلح اعلام کرده‌اند که این خبر صحت ندارد و پهبادهایایران پس از انجام عملیات خود سالم بازگشته‌اند و یکی از مقامات وزارت خارجه نیز اعلام کرده است که شاید ناو آمریکایی پهباد خود را هدف قرار داده است لذا ترامپ می‌خواهد با این کار سرنگونی پهباد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا را جبران کند و آنها باید بدانند که این حقارت هرگز جبران شدنی نیست.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا پس از سرنگونی پهباد رئیس جمهور آمریکا فرمان حمله صادر می‌کند ولی چند ساعت بعد فرمان را لغو می‌کند یعنی آنان به حقارت افتاده‌اند لذا آمریکا از هر زمان دیگر حقیر است و دوران فروپاشی نزدیک است و تا آن روز که ملت شاهد افول خواهند بود.
 

خطیب جمعه اهواز: مسئولان کشوری به یاری مسئولان استانی بیایند

امام جمعه اهواز گفت: مطالبات مردم خوزستان زیاد و توان مسئولان استانی محدود است، بنابراین مسئولین کشوری به یاری مسئولان استانی بیایند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه های نماز جمعه امروز (28 تیرماه) اهواز، اظهار کرد: سفارش به تقوای الهی وظیفه ائمه جمعه است. وقتی به تقوای الهی توصیه می شود، باید به پرداختن به قرآن کریم و فرا گرفتن معارف دینی توجه شود. با توجه به آیات قرآن کریم در سوره مبارکه اسراء که به دو سیر زمینی و آسمانی خاتم الانبیا اشاره دارد، طبق آن پیامبر(ص) یک سیر زمینی از مسجدالحرام تا مسجد الاقصی و یک سیر آسمانی را دارد. معراج یکی از بحث های بسیار مهم و بسیار وسیع است که می توان به آن پرداخت.

امام جمعه اهواز افزود: پرداختن به بحث معراج گذشته از اینکه آثار معنوی دارد، آثار علمی نیز دارد. پیامبر در معراج با تعداد زیادی از انبیای الهی ملاقات کردند و هم صحبت شدند. در سیر آسمانی نمازهای پنج گانه وضع شدند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مناطق سیل زده نباید فراموش شوند، عنوان کرد: تا زمانی که آرامش به این مناطق برگردد، باید به این مناطق توجه شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: برخی مناطق اهواز همچنان درگیر مشکلات آب هستند و در برخی مناطق و حاشیه شهر اهواز، با قطعی آب پنج روزه، دو هفته، یک ماه و حتی سه ماه به مدت ۲۰ ساعت در روز مواجه‌اند و برخی مناطق در روز تنها دو ساعت آب شرب دارند. البته در این زمینه شاهد تلاش زیاد مسئولین استانی نیز هستیم.

موسوی‌فرد بیان کرد: مطالبات مردم خوزستان زیاد و توان مسئولین استانی محدود است و با اعتبارات استانی نمی توان مشکلات استان را حل کرد. منطقه اسلام آباد کارون با مشکلات جدی روبرو است. نیاز است برای برطرف کردن مشکلات استان، مسئولین کشوری به یاری مسئولان استانی بیایند.

امام جمعه اهواز در ادامه گفت: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم، نکات ارزشمندی بیان کردند. ایشان به ائمه جمعه توصیه کردند که خطبه های نماز جمعه کوتاه تر بیان شوند.
 

امام‌جمعه قزوین: آمریکایی‌ها اقتداری برای حمله به جمهوری اسلامی ایران ندارند

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: صهیونیست‌ها به آمریکایی‌ها گفته‌اند که شما ایرانی‌ها را موردحمله قرار ندهید؛ زیرا آن‌ها با هر اقدام شما ما را مورد هجمه و حمله قرار می‌دهند؛ یکی از اشکالات اساسی سخن صهیونیست‌ها این است که آن‌ها هنوز آمریکایی‌ها را هم خوب نشناخته‌اند، در این برهه زمانی آمریکایی‌ها اقتداری برای حمله به کسی ندارند بلکه دوره ضربه خوردن و نابودی آن‌هاست.
 
به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های نمازهای جمعه خاموش کردن آتش فتنه‌گری‌هاست اظهار کرد: نمازهای جمعه وظیفه دارد فتنه کسانی که پیمان خود را با امام راحل، رهبری، شهدا، دین و مردم شکستند و به اجانب روی آوردند را در هم بشکند و مردم را بیدار نگه دارد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به اجرای طرح «ناظر یک» توسط نیروی انتظامی اجرا می‌شود عنوان کرد: در این طرح افراد معتمدی که از قبل شناسایی شده‌اند از طریق سامانه‌ای با نیروی انتظامی در ارتباط بوده و افرادی را که در اتومبیل کشف حجاب می‌کنند به پلیس معرفی می‌کنند.
 
وی افزود: با اطلاع‌رسانی صورت گرفته به پلیس، نیروی انتظامی به مالک خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌کند تا خود را به پلیس معرفی کند اگر مالک خودرو مراجعه نکند طبق قانون خودروی وی توقیف خواهد شد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اجرای طرح «ناظر یک» توسط نیروی انتظامی تاکنون در مقابله با این ناهنجاری‌ها که از سوی دشمن هدایت می‌شود مؤثر واقع شده است؛ البته برخی از روی ناآگاهی این اقدام را انجام می‌دهند اما همه باید بدانیم که دشمن از راه بی‌عفتی به دنبال نابودی انقلاب ماست.
 
وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد از طریق بی‌عفتی جامعه ما را به نابودی بکشاند، اظهار کرد: این کاری است که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و زنی که حجاب و شرفش را زیر پا گذاشته است را به ملاقات وزیر آمریکا می‌برند تا تشویق شود و به راه خودش ادامه دهد و ما نیز باید در مقابل سرمایه‌گذاری‌های دشمن مراقب باشیم و جدی به میدان بیاییم.
 

امام جمعه رشت: دولت موظف به ایجاد مسکن ارزان‌قیمت برای مردم است

امام جمعه رشت وضعیت مسکن را بسیار نابسامان دانست و تصریح کرد:‌ با حقوق‌های کم کارمندی و کارگری حتی تا 50 سال دیگر هم نمی‌توان صاحب خانه شد لذا دولت موظف است مسکن ارزان‌قیمت برای مردم ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد:‌ امیدوار کردن مردم و توجه به دردها و رنج‌های آنان اصلی‌ترین توصیه رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه بود.

وی با اشاره به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بر امیدآفرینی، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب با ایجاد یاس و ناامیدی از طریق دوستان نادان داخلی می‌خواهند مردم را نسبت به نظام اسلامی دلسرد کنند، اما نقشه‌های دشمنان راه به جایی نمی‌برد و روز به روز شاهد رویش جوانان انقلابی هستیم و مایه افتخار ماست.

نماینده ولی فقیه در گیلان وضعیت مسکن را بسیار نابسامان دانست و تصریح کرد:‌ با حقوق‌های کم کارمندی و کارگری حتی تا 50 سال دیگر هم نمی‌توان صاحب خانه شد لذا دولت موظف است مسکن ارزان‌قیمت برای مردم ایجاد کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نیازمند رونق تولید در بخش‌های مسکن و ساختمان به ویژه در زمینه صادرات محصولات فنی سازمانی هستیم، عنوان کرد:‌ دولت باید برنامه ویژه‌ای برای انبوه‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد تا از این طریق بخشی از مشکل مسکن را حل کند.
 

نماینده ولی‎فقیه در لرستان: قبول طرح انجماد در برابر انجماد ننگ است

به گزارش ایسنا، آیت‎الله سید احمد میرعمادی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه خرم‎آباد، اظهار کرد:  آمریکا از برجام خارج شد، اروپا می‌گوید پایبندیم اما بعد از ۱۴ ماه از خروج آمریکا اروپایی‌ها هیچ کاری انجام ندادند، ۱۱ تعهد برجامی دارد اروپا اما یکی را عملی نکرد، در مقابل ما همه را عمل کردیم بلکه بالاتر هم عمل کردیم.

وی تصریح کرد: اروپا با تکبر و خودخواهی از ایران می‌خواهد پایبند به برجام باشد؛ اروپا دارد زمان می‎خرد، دنبال این است فشارهای آمریکا روز به روز بیشتر شود و مردم بیایند در برابر نظام بایستند اما کور خوانده‌اند.
امام جمعه خرم‎آباد خاطرنشان کرد: مسئولان کاهش تعهدات برجامی را ادامه دهند و در برابر اروپای متکبر محکم بایستند.

آیت‎الله میرعمادی اضافه کرد: چند روز است رئیس جمهور فرانسه طرحی را به ایران داده تحت عنوان انجماد در برابر انجماد، یعنی آتش بس، یعنی اینکه ایران به تعهداتش در برجام ادامه دهد و آمریکا اقدامی علیه ایران انجام ندهد بعد بنشینیم دوباره مذاکره کنیم.

وی بیان کرد: این طرح برای این است که آمریکا تا می‌تواند فشار آورد، اما ایران همچنان به تعهد خود عمل کند و بعد بیاییم مذاکره کنیم، یعنی ایران دوباره به آمریکا باج بدهد و زیر بار تعهدات جدید برود، این واقعاً ننگ نیست؟

نماینده ولی‎فقیه در لرستان ادامه داد: مسئولان منافع کشور را در نظر بگیرند، منافع کشور در مقاومت است.
 

امام جمعه یزد: رضایت دادن به وضع موجود اقتصادی عقب راندن کشور است

امام جمعه یزد با بیان این‌که تولید فکر و پرورش نیروی انسانی دو عنصر تمدن ساز هستند، گفت: رضایت دادن به وضع موجود کشور را به عقب می‌راند.

به گزارش ایسنا،آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته 28 تیرماه نماز جمعه یزد با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار کرد: تمدن‌سازی، اسلام سازی و جامعه پذیری از جمله مسائلی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به آنها تذکر داده است.

وی تولید فکر و پرورش انسان‌های مومن را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی دانست و افزود: برای ایجاد تمدن اسلامی دو عنصر تولید فکر و پرورش حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر هستند.

امام جمعه یزد با بیان این‌که تولید فکر متناسب با هر زمان یکی از رموز پیشرفت و توسعه پایدار است، گفت: متأسفانه امروز آن طور که باید و شاید به بحث تولید فکر در نظام آموزش کشور از ابتدایی تا دانشگاه توجه نشده است.

ناصری‌یزدی وابستگی خارجی را ناشی از عدم توجه به تولید فکر در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: این که امروز همه تلاش ما بر این است که تکنولوژی و ایده‌های خارجی‌ها را آموخته و تقلید کنیم ضعف آموزشی است.

این مسئول با بیان این‌که خلاقیت و ابتکار عمل باید ملاک اجرایی نظام آموزشی قرار گیرد، تصریح کرد: تلاش برای استقلال علمی، اجرایی و اقتصادی از مسیر  نهادینه شدن فرهنگ تولید فکر می‌گذرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: ما می‌توانیم با تفکر بن بست شکنی مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشیف اقتصادی و فرهنگی را هموار کنیم.

وی رضایت دادن به وضعیت موجود را در حقیقت عقب راندن کشور دانست و خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی تنها راه حل ایجاد زمینه توسعه کشور از مسیر تولید تفکر است.

امام جمعه یزد در پایان با بیان این‌که تمام صاحبان قلم باید قلمفرسایی خود را در راستای تولید فکر بکار گیرند، گفت: تقویت روح انسانی مهمترین رسالت مسئولان در جامعه است.
 

امام جمعه اردبیل: افزایش سرسام آور قیمت مسکن با دلالی و سودجوئی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ترامپ از زمان ریاست جمهوری خود تاکنون بیش از 10 هزار دروغ بر زبان رانده به طوری که به شکل میانگین روزانه 23 دروغ گفته است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: ایران قدرت خروج از برجام را داشته است هر چند که ترامپ تلاش می‌کند برای موفقیت خود در انتخابات به هر شکل ممکن با ایران مذاکره کرده و ایران را به پای این مذاکرات بکشاند.

وی با بیان اینکه ایران امروز متفاوت از دوران مصدق بوده و انگلیس نمی‌تواند خیانت‌های گذشته خود را تکرار کند، خاطرنشان کرد: ماجرای نفتکش‌ انگلیس از آنجائی شروع شد که غربی‌ها می‌خواهند ایران را تست کنند تا عکس‌العمل کشورمان را در ورود محدود به عرصه آب‌های آزاد مشاهده کنند در حالی که چنین تجربه‌ای را انگلیسی‌ها زمان مصدق تجربه کردند ولی بهتر است بدانند ایران امروز با دوران مصدق تفاوت فاحشی دارد چرا که با تهدید و ارعاب نمی‌توانند ایران را مجاب به کاری بکنند.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خانه به دوشی و مستاجری عده‌ای در کشور و ناتوانی آنها در خرید مسکن و سرپناه بیان کرد: متاسفانه با ورود عده‌ای دلال و سودجو بازار مسکن و اجاره به شدت ملتهب شده به طوری که ورود پول‌های کثیف به این عرصه و تبلیغاتی که برخی کانال‌ها نظیر دیوار و شیپور به راه انداخته و وجود دست‌های پنهان سبب شده تا قیمت خانه و اجاره مسکن به صورت تصنعی بالا برود و یک واحدی که 120 میلیون تومان ارزش داشته امروز به نرخ 350 میلیون تومان معامله می‌شود.

وی با قدردانی از دستور مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت 100 هزار واحد مسکن برای محرومان و نیمندان تصریح کرد: سهم استان اردبیل از این رقم 500 واحد است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در دولت گذشته بخش عظیمی از منابع این کشور و درآمد نفت صرف ساخت مسکن مهر و انبوه‌سازی در این زمینه شد، گفت: امروز که اقساط این واحدهای مسکونی برمی‌گردد بهتر است این منابع دوباره در اختیار مسئولان برای ساخت مسکن قرار گیرد تا مبادا عزت و شان رعیت شکسته شود.
 

امام جمعه همدان: دولت گام‌های خوبی در زمینه برجام برداشته است

به گزارش ایسنا،منطقه همدان، حجت الاسلام سیدهاشم موسوی امروز در نمازجمعه شهر همدان، با اشاره به بدعهدی دولت های طرف برجام اظهار کرد: آمریکا و اروپا به هیچ یک از ۱۱ تعهد خود عمل نکرده و دولت ایران نیز با نظر به این بد عهدی به تعهدات خود نباید عمل کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به حدیثی از امام علی(ع) از این پس باید قبل از تصمیمگیری دشمن برای خود برای دشمن تصمیم بگیریم و اجازه تجاوز بیش از پیش به دشمن ندهیم.

امام جمعه موقت همدان وجود تحریم ها و فشار بر مردم شریف ایران را بسیار ظالمانه دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی زندگی برای مردم بسیار دشوار شده و این ملت صبور ایران هستند که با وجود تحریم ها و سختی ها همچنان صبورانه زندگی می‌کنند.

وی از مسئولان خواست تا با رسیدگی به مشکلاتی که به تحریم ها ربطی ندارد زندگی را برای مردم سهل کرده و بدانند اگر ملت در میدان باشند هیچ قدرت و تهدیدی توان مقابله با کشور را ندارد.
 

امام جمعه موقت بیرجند: جهت‌گیری انقلابی، ایران را سرآمد منطقه کرده است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ایران سرآمد گسترش خدمات اجتماعی و انگیزه‌های جهادی و ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر میان جوانان در دوران ۴۰ سال گذشته بوده که همه این عوامل نتیجه جهت‌گیری انقلابی و جهادی است.

به کزارش ایسنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز ۲۸ تیرماه، در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور به مساله مهم روحیه انقلابی اشاره کردند و فرمودند کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه تنها به ضرر انقلاب که به ضرر ملت، نظام و آینده ایران خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تفکرغیرانقلابی مانع حرکت است، اظهار کرد: امروزه گروه‌های تروریستی در شمال غرب کشور حضور دارند که اشراف اطلاعاتی بر آنان نیز وجود دارد، اما فرهنگ دین ماست تا دشمن شروع نکرده ما اقدام نکنیم.

نوفرستی ادامه داد: با حجاب شخصیت زن و مرد مسلمان اهمیت پیدا می‌کند و در صورت بی‌حجابی در درجه نخست امنیت از زنان سلب می‌شود.

وی یاداور شد: یکی از مبانی که دشمنان امروز نظام نیز تعقیب می‌کنند، مساله بدحجابی و اگر بتوانند، بی‌حجابی است؛ بنابراین باید جامعه هوشیار باشد.
 

امام جمعه موقت بوشهر: ایران به روند کاهش تعهدات برجامی ادامه می دهد

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با توجه به عملی نشدن هیچ یک از تعهدات برجام از سوی کشورهای امضاکننده، جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ عزت و اقتدار نظام، به روند کاهش تعهدات برجامی ادامه خواهد داد.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه های نمازجمعه امروز بوشهر عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد در حالی که دیگر کشورهای عضو به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط اروپاییان با روحیه متکبرانه خود همواره از جمهوری اسلامی ایران توقع دارند که به برجام متعهد باشد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حمایت ائمه جمعه از جهت گیری های انقلاب در جامعه افزود: امام جمعه پدر معنوی جامعه است و بر همین اساس باید همه مسائل را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: وظیفه ائمه جمعه کمک به همه تشکل های انقلابی و جریان‌هایی است که در مسیر منویات و خواست نظام، امام راحل و رهبر معظم انقلاب گام برمی دارند.

وی یادآور شد: اظهارات و انتقادان ائمه جمعه در خطبه های نماز تنها با با هدف اصلاح امور، استحکام نظام و برطرف کردن گرفتاری های مردم است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: جامعه امروز به رعایت تقوا نیاز دارد و ائمه جمعه باید مصادیق این اصل مهم را در خطبه های نماز جمعه برای مردم تبیین و تشریح نمایند.

هاشمی اظهار کرد: رواج دروغ، تهمت و افترا در فضای مجازی از گرفتاری ها و مشکلاتی می باشد که امروز جامعه با آن درگیر شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.