مجوز آزادی شیخ زکزاکی و همسرش برای مداوا در خارج از کشور صادر شد

دادگاهی در نیجریه مجوز آزادی شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور و همچنین همسر ایشان را برای درمان در خارج از کشور صادر کرد.
سه‌شنبه، 15 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مجوز آزادی شیخ زکزاکی و همسرش برای مداوا در خارج از کشور صادر شد
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، دادگاهی در نیجریه مجوز آزادی شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور و همچنین همسر ایشان برای درمان در خارج از کشور را صادر کرد.

جنبش اسلامی نیجریه در همین ارتباط در حساب توئیتری خود نوشته است، دادگاه مجوزی برای سفر وی و همسرش به هند برای پیگیری روند درمان صادر کرده است.

بنابر اعلام جنبش اسلامی نیجریه، قاضی دادگاه حکم داده است که باید به شیخ زکزاکی و همسرش برای دریافت خدمات درمانی مجوز داده شود چرا که به دلیل وخامت شرایط جسمانی، جان وی در خطر است. 

براساس گزارشها این حکم از سوی دادگاه عالی کادونا، یکی از ایالتهای نیجریه، صادر شده است.
 

تشریح آخرین وضعیت شیخ زکزاکی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم موسی» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه روز دوشنبه در مصاحبه کوتاهی با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد مشاور حقوقی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه درخواست اعزام وی به بیمارستانی در دهلی‌نو را به دادگاه ارائه کرده است.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت جسمی شیخ زکزاکی گفت: «او از سکته خفیف، مسمومیت با سرب و گلوکوم (آب‌سیاه چشم) رنج می‌برد و برای پذیرش او در بیمارستانی در دهلی هند، درخواست قضائی به دادگاه ارائه شده است».

وی در خصوص اینکه با توجه به اتفاقات اخیر آیا ممکن است اعزام شیخ زکزاکی به هند توطئه‌ای برای تبعید او باشد نیز اظهار داشت: «کسی که درخواست کرده است به شیخ زکزاکی اجازه داده شود که برای درمان به دهلی برود، مشاور [حقوقی] اوست و به همین دلیل من فکر نمی‌کنم که توطئه‌ای در کار باشد».

ابراهیم موسی درباره چشم‌انداز آینده جنبش اسلامی نیجریه افزود: «ما معتقدیم که در حال حاضر مهمترین مسئله این است که شیخ سلامتی خود را دوباره به دست بیاورد. بعد از آن هرچیزی ممکن است پیش بیاید».

ساعاتی پیش منابع خبری گزارش دادند دادگاه عالی ایالت کادونای نیجریه مجوزی برای سفر شیخ زکزاکی و همسرش به هند برای پیگیری روند درمان صادر کرده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.