عقد موقت دختر ۱۰ساله با پسر ۲۲ساله اهل بهمئی باطل شد

عقد موقت دختر ۱۱ ساله با پسری ۲۲ ساله اگرچه در نهایت باطل شد اما زخم های انتشار تصاویر و مشخصات این دختر بر روح لطیف او خواهد ماند.
چهارشنبه، 13 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عقد موقت دختر ۱۰ساله با پسر ۲۲ساله اهل بهمئی باطل شد
به گزراش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر؛ روز گذشته بود که انتشار ویدئویی از ازدواج دختری ۱۱ ساله با پسر ۲۲ ساله در کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد و واکنش‌های مختلفی در پی داشت.

خبر از قلب کهگیلویه و بویراحمد تا آن سوی مرزها مخابره شد. تصاویر کودک ۱۱ ساله نیز دست به دست می‌چرخید و جولان نظرات در زیر هر مطلبی با این محتوا دیده می‌شد.

با گردش اطلاعات مربوط به این ویدئو، سرانجام موضوع به مراجع قضائی کشیده شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتشار ویدئویی از عقد دختری ۱۱ ساله با پسری ۲۲ ساله از پیگیری بلافاصله این موضوع خبر داد.

حسن نگین تاجی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته و حضور طرفین، شفاف سازی و بیان ابعاد این عقد توسط طرفین انجام شد که انگیزه خانواده‌ها ایجاد محرمیت، رفت و آمد زوج با خانواده زوجه، شناخت بیشتر و عدم بروز مشکلات شرعی با عقد موقت مطرح شد که پس از شش سال نسبت به عقد رسمی اقدام شود.
 

عقد موقت باطل شد

نگین تاجی تصریح کرد: با توجه به احساس به آگاهی پایین دختر و تشخیص بر عدم صلاحیت عقد موقت، زوجه مهریه مشخص را بذل کرده و زوج مدت باقی مانده عقد (عقد دو ساله) را باید بذل می‌کرد و در این راستا مقر گشت عقد منحل شده و در زمان مناسب و قانونی و با اخذ مجوز دادگاه اقدام به ازدواج رسمی جایز خواهد بود. طرفین این مسئله را پذیرفته و با رضایت طرفین، عقد موقت نیز از بین رفت.

نگین تاجی در بخشی از سخنانش به جرم‌های شکل گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده، اقدام زوج، ولی زوجه و عاقد را جرم شمرده و اعلام جرم از طریق دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی و دادسرای ویژه روحانیت با هدف برخورد قضائی انجام گرفته است.

نگین تاجی با تاکید بر رصد و دفاع از حقوق کودکان به شکل شدید، عنوان داشت: با هرگونه اقدام منافی حقوق کودکان به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابعاد اجتماعی این آسیب نیز نیاز مبرمی به واکاوی دارد و باید به آن پرداخته شود.

استانی با فرهنگ عشیره‌ای و تاریخی کهن محور ماجرایی قرار گرفت که واکنش‌هایی در سطوح مختلف را در بر داشت.

شخصیت سوزی آسیب نهفته در آسیب

به راستی مایی که با تمام توان نسبت به انتشار تصاویر این کودک در فضای مجازی اقدام کرده‌ایم، از تضییع حقوق کودک چه مقدار علم و آگاهی داریم؟.نمایان سازی اتفاقی تلخ بدون در نظر گرفتن ابعاد شخصیت سوزی آن خود دال بر آسیب‌های نهفته در فضایی است که گاهاً روشنفکر مآبانه بر گستره آن عرض اندام می‌کنیم.

انتشار اطلاعات و مشخصات خانواده‌های دو طرف، انتشار تصاویر این کودک و بار منفی و مثبت جولان شبکه‌های اجتماعی خود می‌تواند علاوه بر تحمیل یک ازدواج، پتکی بر پیکره کودکی باشد که آینده اش را در لابه لای نوشته‌های دیگران جستجو خواهد کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.