جزئیاتی درباره چگونگی بررسی پرونده‌های مالیاتی توسط «پلیس مالیاتی»

جانشین فرمانده ناجا درباره نحوه چگونگی بررسی پرونده‌های مالیاتی توسط پلیس در کشور توضیحاتی داد
سه‌شنبه، 23 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جزئیاتی درباره چگونگی بررسی پرونده‌های مالیاتی توسط «پلیس مالیاتی»
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به عدم پرداخت مالیات و به اصطلاح فرار مالیاتی برخی از افراد، به سراغ جانشین فرمانده نیروی انتظامی رفته و درباره کم و کیف نحوه بررسی این پرونده‌ها و جلوگیری از فرار مالیاتی از وی پرس و جو کردیم.

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: از پارسال پلیس امنیت اقتصادی را تشکیل داده ایم و فعالیت این یگان انتظامی در کشور آغاز شده است.

او با بیان اینکه در پلیس امنیت افتصادی به همه مسائل مربوطه در حوزه امنیت اقتصادی کشور پرداخته می‌شود، افزود: پلیس امنیت اقتصادی در حوزه‌های پولی و مالی، مالیاتی، تجاری، واردات و صادرات، توزیع کالا در جامعه و قاچاق‌های جزء و کل، جرایم و‌مفاسد اقتصادی در حال انجام ماموریت‌ است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تمام ذیل‌های پلیس امنیت اقتصادی قابل تعریف هستند، تصریح کرد: یکی از این بخش‌هایی که در حال بررسی و انجام وظایف در پلیس امنیت اقتصادی هست، بحث مالیات، فرار مالیاتی، شناسایی و دستگیری متخلفان این حوزه است.

وی افزود: یکی از همکاری‌ها و هماهنگی‌هایی که با سازمان امور مالیاتی کشور داریم، کمک به شناسایی و برخورد با کسانی است که فرار مالیاتی می‌کنند.

گفتنی است که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در یکی از نشست‌های خبری خود اظهار کرد که بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با پیگیری قوه قضاییه به صندوق بیت المال برگشت.

به گفته وی در سال ۹۷، هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی وصول شده بود و شناسایی فرار مالیاتی در ماههای اخیر ۴ برابر افزایش داشته است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.