میلیون‌ها میلیونر در جهان!

آکسفام گزارش داد 26 ثروتمند جهان، ثروتی برابر با 50 درصد فقرا (3.8 میلیارد نفر) در جهان را دارا هستند!
پنجشنبه، 2 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
میلیون‌ها میلیونر در جهان!
به گزارش راسخون به نقل از اکونومیست، قبل از موضوع برگزیت، در سال 2014، زمانی که بوریس جانسون شهردار لندن بود، در مصابحه‌ای اعلام کرده بود: «ما اکنون 72 میلیاردر در لندن داریم که از (تعداد میلیاردر در) نیویورک بیشتر است.» اما در سال گذشته به دلیل روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش ارزش پوند، از تعداد میلیونرهای انگلیس کاسته شده است.

در کشورهای دیگر تعداد این افراد رو به افزایش است. 46.8 میلیون میلیونر در سراسر جهان وجود دارد که از اواسط 2018 ، 1.1 درصد به تعدادشان افزوده شده است. حدود 4 میلیون نفر آنها در چین، 3 میلیون نفر در ژاپن و 2 میلیون نفر نیز در آلمان زندگی می‌کنند. هنوز هیچ کشوری بیشتراز آمریکا میلیونر ندارد؛ تعداد میلیونرهای آمریکا بیش از 19 میلیون نفر است و امسال نیز به نظر می‌رسد شمار آنها افزایش داشته باشد.
به میلیونرهای آمریکا علی رغم تنش‌های موجود در بازار، جنگ‌های تجاری و ترس از رکود اقتصادی، امسال 675 هزار نفر افزوده شده است. اکونومیست می‌نویسد، به واقع، بحث ثروت، بحثی گیج‌کننده است، زیرا شمار میلیونرها افزایش یافته است، در حالی که نرخ پایین بهره‌روی پایین است و قیمت‌ها کالاها افزایش یافته است!

با این حال، توزیع نابرابر ثروت در جهان به یک مسئله حاد سیاسی بدل شده است، به ویژه از زمان بحران مالی سال 8-2007  به بعد؛ یعنی از حدود 10 سال پیش تا کنون تعداد میلیاردرهای تقریبا دو برابر شده است.
ثروتمندان امروز ثروت 45 درصد جهان را در اختیار دارند و جالب‌تر آنکه 82 درصد این ثروت در دست فقط 10 درصد این ثروتمندان است! 50 درصد افراد سطح پایین تنها 1 درصد ثروت جهان در دست آنهاست.

اکسفام نیز اخیرا گزارش داده بود 26 ثروتمند جهان، ثروتی برابر با 50 درصد فقرا (3.8 میلیارد نفر) در جهان را دارا هستند.

در گزارش اکسفام آمده است که بسیاری از دولت‌ها با عدم سرمایه‌گذاری در بخش خدمات عمومی، نابربری اقتصادی را بدتر کرده‌اند. روزانه حدود 10 هزار نفر به دلیل کمبود مراقبت‌های بهداشتی جان خود را از دست می‌دهند و 262 میلیون کودک غالبا به این دلیل که والدین آن‌ها قادر به پرداخت هزینه شهریه، لباس یا کتاب درسی نیستند، به مدرسه نمی‌روند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.