درخواست پلیس فتا از دستگاه قضایی: رضا رشیدپور احضار شود/ سرهنگ کظامی: حساب‌های بانکی صحت ندارد

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با توجه به توئیت رضا رشیدپور مبنی بر حمله هکری به حساب‌های بانکی و تشویش اذهان عمومی، از دستگاه قضایی درخواست کردیم که با احضار این فرد به پلیس فتا موافقت کند؛ منتظر جواب هستیم.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
درخواست پلیس فتا از دستگاه قضایی: رضا رشیدپور احضار شود/ سرهنگ کظامی: حساب‌های بانکی صحت ندارد
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس؛ سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: رضا رشیدپور توئیتی با مضمون حمله هکری به حساب‌های بانکی منتشر کرده و با این توئیت باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد:‌ پلیس فتا تهران با توجه به این اقدام، در گزارشی با اعلام این موارد به مرجع قضایی اعلام می‌کند که خواستار احضار و پاسخگویی این فرد است؛ تا این لحظه مرجع قضایی جواب نامه را نداده است اما به محض موافقت دستگاه قضایی این فرد احضار شده و باید در خصوص مطلبی که توئیت کرده پاسخگو باشد.

گفتنی است، رضا رشیدپور در توئیتی اعلام کرده بود که مورد حمله هکری قرار گرفته و از حسابش برداشت غیرمجاز شده است.


هک حساب‌های بانکی صحت دارد؟

رییس پلیس فتای تهران خبر منتشر شده تحت عنوان هک حساب‌های بانکی را تکذیب کرد و گفت: ادعای هک و نفوذ به سیستم بانکی صحت ندارد و دلیل برداشت غیر مجاز از حساب برخی شهروندان، کلاهبرداری فیشینگ بوده است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سرهنگ تورج کاظمی در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به انتشار اخباری با عنوان هک حساب‌های بانکی گفت: مطلبی تحت عنوان هک حساب‌های بانکی در روزهای اخیر به صورت وسیع در فضای مجازی منتشر شده بود که توسط پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت که در همین راستا از مراجع قضایی استعلامات لازم انجام شد و در نهایت مشخص شد که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و به صورت کذب منتشر شده که پیگیر برخورد قانونی با انتشار دهندگان این دسته از اخبار هستیم.

وی ادامه داد: برخی افراد مدعی کسر از حسابشان هستند و دلیل را این خبر عنوان می‌کنند، اما شهروندان باید بدانند که بحث هک و نفود به سیستم بانکی مطرح نبوده و متاسفانه برداشت غیرمجاز از طریق روش فیشینگ و استفاده از درگاه‌های پرداخت جعلی انجام شده که دلیل کسر از حساب آنها نیز سرقت اطلاعات کارت بانکی با فیشینگ بوده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.