واکنش آیت الله ممدوحی به اظهارات روحانی درباره پیمان‌ پیامبر با کفار

آیت الله ممدوحی به اظهارات روحانی درباره پیمان‌ پیامبر با کفار واکنش نشان داد.
پنجشنبه، 23 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکنش آیت الله ممدوحی به اظهارات روحانی درباره پیمان‌ پیامبر با کفار
آیت الله حسن ممدوحی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «پیامبر با کافران پیمان می‌بست و وقتی آنها پیمان اول را زیر پا می‌گذاشتند، پیمان دوم را می‌بست» اظهار داشت: اول اینکه شرایط فعلی کشور هیچ ارتباط و شباهتی با دوران حیات پیامبر اکرم(ص) ندارد؛ در آن دوران اقتضائات و مسائلی بوده که پیامبر(ص) این پیمان را می‌بستند. در آن دورانی که پیامبر دعوت عمومی را آغاز کردند پیروان ایشان اندک بودند و دشورای‌های فراوانی وجود داشت. این مقایسه غلطی است که وضعیت زمان پیامبر را با وضعیت امروز مقایسه می کنند، امروز همه دنیا با ما هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این دورانی که همه مفاسد را می دانند و همه چیز روشن است، پیمان صلح معنی ندارد کما اینکه تا کنون پیمان های صلحی بسته شد و ضربه های بزرگی به خاطرآن به کشور وارده شده است. هر کسی یک موضوع تجربه شده را دوباره تجربه کند غیر از پیشمانی هیچ چیز بدست نمی آورد. ما این ها را تجربه کردیم و نتیجه را می دانیم. فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و عراقی‌ها هم به این موضوع پی بردند اما باجود اینکه همه چیز مثل روز روشن است مجداد می‌روند و با دشمنان مذاکره می‌کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین درباره سخنانی که رئیس جمهور در گذشته پیرامون مذاکره امام حسین(ع) با عمر سعد و نقد معصومین مطرح کردند، گفت: این سخنان چیزی جز تحریف وقایع و گناه نیست.

آیت الله ممدوحی درباره چگونگی واکنش علما به صحبت‌های روحانی با توجه به اینکه وی به عنوان فردی مجتهد شناخته می‌شود، گفت: رفتار ایشان صحیح نیست، البته مقام معظم رهبری ناظر به کار و صحبت های ایشان هستند و در وقت مناسب با ایشان حرف می زنند. از ایشان در خواست دارم اگر کاری می خواهد انجام دهد یا صحبتی کند پیرامون آن اندکی فکر کند و با فکر درباره آن حرف بزند.
 
وی در پایان بمناسبت ایام باشکوه ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) خاطر نشان کرد: پیام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) به انسان ها، احیای بشریت با زنده نگه داشتن بشر است چراکه حیات بشر به خوردن و خوابیدن نیست، حیات او حیات کرم خاکی و آهوی بیابان و حیات وحوش نیست، حیات انسان، حیات معنوی و فهم فوق العاده از نظام هستی و در مسیر خانه خدا حرکت کردن است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.