شیطنت «گوگل مپ» در خصوص راه‌بندان در پایتخت!

در حالیکه از صبح امروز تقریبا تمامی مسیرهای اصلی و فرعی تهران کاملا باز و شاهد ترافیک بسیار روانی است، نرم‌افزار Google maps را مرور کردیم که در نهایت تعجب با نقشه بسیار عجیب و قابل‌تاملی مواجه شدیم!
يکشنبه، 26 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شیطنت «گوگل مپ» در خصوص راه‌بندان در پایتخت!
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ شب گذشته به دلیل برخی اعتراضات مردمی در شهر تهران برخی از معابر شهر به صورت محدود یا دچار ترافیک سنگین یا مسدود شده بودند و همین موضوع عبور و مرور خودروها را با مشکل مواجه کرده بود اما وقتی برای مرور این مسیرهای مسدود شده به Google maps مراجعه می‌کردیم، مسیرهای مسدود بسیار بیشتر از واقع نشان داده می‌شد!

برای پی‌گیری این موضوع و در حالیکه از صبح امروز تقریبا تمامی مسیرهای اصلی و فرعی تهران کاملا باز و شاهد ترافیک بسیار روانی است، دقایقی قبل مجدداً نرم‌افزار Google maps را مرور کردیم که در نهایت تعجب با نقشه زیر مواجه شدیم:

شیطنت «گوگل مپ» در خصوص راه‌بندان در پایتخت!

اگر امروز از خانه خود به محل کارتان آمده باشید یا ترددی در مسیرهایی که Google maps مدعی مسدود بودن آنهاست، داشته باشید کاملاً متوجه شیطنت بسیار ناشیانه و البته قابل تامل Google maps خواهید شد!

در حالی Google maps مدعی مسدود بودن بسیاری از معابر تهران است که صبح امروز نه‌تنها هیچ یک از معابر پایتخت مسدود نیست بلکه حتی تمامی معابر شهر بسیار خلوت‌تر از روزهای معمول گذشته است و حتی هیچ اثری از ترافیک نیمه سنگین نیز در شهر نیست!

البته پیش از این نیز در برخی اغتشاشات و اعتراضات شهری شاهد چنین رویه‌ای از سوی این نرم‌افزارهای غیربومی در راستای تشدید هرچه بیشتر اعتراضات و ترافیک سطح شهر بوده‌ایم.

کارکردهای کاملاً غیرحرفه‌ای، جهت‌دار و سیاسی یک نرم‌افزار کاربردی مانند Google maps، ضرورت راه‌اندازی سامانه‌های ناوبری برخط بومی در کشورمان را گوشزد می‌کند؛ پیش از این هم چند نهاد با همکاری سازمان فضایی اقدام به تولید و راه‌اندازی این‌گونه نرم‌افزارها کرده‌اند اما متاسفانه هنوز نسخه نهایی و قابل اتکای آن روانه بازار نشده‌ است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.