روش جدید ناسا برای پیش بینی دقیق آب و هوا چگونه است؟

ناسا با استفاده از یکی از ماهواره های مستقر خود در مدار زمین ، اطلاعات مربوط به رطوبت خاک را جمع آوری و از آن به منظور پیش بینی دقیق آب و هوا بهره می گیرد.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش جدید ناسا برای پیش بینی دقیق آب و هوا چگونه است؟
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ناسا اطلاعات رطوبت خاک زمین را که با ماهواره خود جمع آوری می کند در اختیار هواشناسی نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار می دهد تا از این طریق پیش بینی وضعیت آب و هوا به شیوه ای دقیق تر صورت بگیرد.

اطلاعات یادشده به صورت آنی و لحظه به لحظه از طریق ماهواره SMAP جمع آوری شده و برای مرکز هواشناسی 557 نیروی هوایی ارتش آمریکا فرستاده می شود تا دقت پیش بینی های صورت گرفته در این زمینه افزایش یابد.
 
پیش بینی عادی هواشناسی معمولا تنها وضعیت آب و هوا در نواحی شهری را در برمی گیرد و لذا اطلاعات آن برای روستائیان، مسافران، کشاورزان و غیره که در محیط های دورافتاده و غیرشهری زندگی می کنند چندان کاربرد ندارد. این سیستم جدید پیش بینی آب و هوا مبتنی بر رطوبت خاک می تواند پیش بینی دقیق آب و هوا را برای مناطق مختلف ممکن کند.

اطلاع از میزان دقیق رطوبت خاک هر منطقه از آن جهت مهم است که نشانه ای از نحوه شکل گیری ابرها و وضعیت آنها محسوب می شود و از این طریق می توان به شرایط تبخیر و شدت تراکم ابرها پی برد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.