نماینده آیت الله سیستانی: تظاهرات باید مسالمت‌آمیز باقی بماند/نخست‌وزیر در مدت‌زمان قانونی انتخاب شوند

نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق با تأکید بر لزوم عدم سوء استفاده از نام مرجعیت، تصریح کرد که باید وضعیت عراق، به حالت عادی بازگردد.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماینده آیت الله سیستانی: تظاهرات باید مسالمت‌آمیز باقی بماند/نخست‌وزیر در مدت‌زمان قانونی  انتخاب شوند
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس؛ «عبد المهدی الکربلائی» نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلا، بار دیگر بر لزوم مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات مردم عراق تأکید کرد.

شبکه خبری «الغدیر» به نقل از الکربلائی گزارش داد که تحرکات مردمی اگر گسترش پیدا کند، می‌تواند ابزار کارآمدی برای فشار به کسانی باشد که قدرت در دستشان است تا از این طریق، اصلاحات واقعی صورت گیرد.

وی ضمن هشدار نسبت به دادن بهانه به دست کسانی که خواستار اصلاحات در عراق نیستند، تأکید کرد که تظاهرات باید مسالمت‌آمیز باقی بماند.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینکه به دور ماندن تظاهرات از تخریب، مسئولیتی بر دوش همگان است، خاطرنشان کرد، در جلوگیری از هرج‌ومرج و اخلال در نظم عمومی، به سرویس‌های امنیتی نیاز است.

الکربلائی با تأکید بر اینکه «پشتیبانی، احترام گذاشتن، تقویت روحیه و تشویق نیروهای امنیتی برای انجام وظیفه خود در حفظ امنیت و ثبات، وظیفه همه است»، از نقش عشایر عراق در حمایت از صلح و جلوگیری از هرج‌ومرج و تخریب قدردانی کرد.

وی از همه کسانی که در جریان اعتراضات مردم عراق، متضرر شده‌اند، خواست که برای احقاق حقوق خود، از مسیرهای قانونی استفاده کنند.

نماینده مرجعیت عراق تصریح کرد که وضعیت باید به حالت قبلی خود بازگردد و نیروهای امنیتی نیز به وظایف خود در حفظ امنیت عمل کنند.

الکربلائی با تأکید بر عدم سوء استفاده از نام مرجعیت در شعارهای اصلاحی، ابراز امیدواری کرد که «نخست‌وزیر و اعضای دولت جدید در مدت‌زمان قانونی به دور از هرگونه مدخله خارجی انتخاب شوند».

وی در پایان از تظاهرات‌کنندگان عراقی خواست که به خرابکاران اجازه ندهند که «در میان آنان نفوذ کرده و به نیروهای امنیتی یا اموال عمومی یا شخصی حمله کنند و به منافع شهروندان آسیب برسانند».


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.