نماینده آیت‌الله سیستانی:

موافقت آیت‌الله سیستانی با سریال «معاویه و ... » کذب است

نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلای معلی اعلام کرد: موافقت آیت‌الله سیستانی با سریال «معاویه و حسن و حسین» مسئله‌ای غیر صحیح است و ملاحظات بسیاری درباره این سریال وجود دارد.
شنبه، 8 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موافقت آیت‌الله سیستانی با سریال «معاویه و ... » کذب است

ویرایش عکس تیر 99

راسخون : 
 به نقل از الجزیره، «شیخ عبدالمهدی الکربلایی» امام جمعه کربلای معلی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه در صحن حسینی اعلام کرد: آنچه که برخی رسانه‌ها درباره موافقت آیت‌الله سیستانی با سریال «معاویه و حسن و حسین» عنوان کرده‌اند مسئله‌ای غیر صحیح است و همین جا اعلام می‌کنم این صحبت‌ها مطلقاً صحت ندارد و تحفظات بسیاری درباره این سریال وجود دارد. 
 

وی که وکیل آیت‌الله سیستانی است، افزود: این سریال بخش‌های حساس و مهمی در تاریخ اسلام را به تصویر می‌کشد که مورد اختلاف شدید بین مذاهب اسلامی است و این سریال می‌تواند اختلافات مسلمانان را افزایش دهد.
 
در همین حال از عراق خبر می‌رسد آیت‌الله شیخ بشیر النجفی از مراجع شیعه عراق نیز خواستار مقابله جدی با سریال‌هایی شد که ائمه(ع) را به تصویر می‌کشد. 
به گزارش فارس سخنان نماینده آیت‌الله سیستانی در حالی بیان می‌شود که تهیه‌کننده سریال «معاویه و حسن و حسین» پیش از این مدعی شده بود: از میان مراجع شیعی از علامه فضل‌الله(ره)، آیت‌الله سیستانی و دفتر [امام] خمینی[ره] و همچنین دفتر [آیت‌الله] خامنه‌ای درباره این سریال از جمله سناریو و مسئله به تصویرکشیدن شخصیت ائمه استفتا گرفته شده است. 
 
بنابر این گزارش سریال «معاویه و حسن و حسین» طی 24 تا 48 ساعت آینده پخش خود را از شبکه‌های «روتانا خلیجی»، «روتانا مصری»، «LBC»، النهار، التحریر، الحیاة، المغرب، تونس، الجدید و «البیت‌بیتک» و شبکه شش مراکش آغاز خواهد کرد. 
در خلاصه داستان سریال «معاویه و حسن و حسین» که پیش از این نام‌هایی چون «الاسباط»، «معاویه و دوران فتنه» و «مشعل‌های نور» داشته، آمده است: این سریال به زندگانی امامان حسن و حسین[ع] و فتنه بزرگی که پس از رحلت حضرت رسول(ص) رخ داد و نقش آنان در دفاع از خلیفه سوم عثمان‌بن عفان و همراهی با امیرالمؤمنین علی‌ّبن ابی‌طالب(ع) می‌پردازد؛ این سریال همچنین کنار رفتن [امام] حسن[ع] از خلافت [مسلمین] برای ایجاد صلح بین مسلمانان و وحدت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارد. 
در همین حال شبکه روتانا در گزارشی درباره این سریال عنوان کرد: این سریال نقش یهودیان در توطئه و اختلاف‌افکنی بین مسلمانان پس از کشته شدن عثمان را تا شهادت امام حسین(ع) به تصویر می‌کشد. 

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

999

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط