کاهش میزان امید به زندگی در آمریکا در سومین سال متوالی

امید به زندگی در آمریکا رو به کاهش است و یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نابرابری در این کشور یکی از مهم‌ترین علل این موضوع است.
سه‌شنبه، 26 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کاهش میزان امید به زندگی در آمریکا در سومین سال متوالی
به گزارش راسخون به نقل از بیزینس اینسایدر؛ آمریکا تنها کشور ثروتمندی است که در آن امید به زندگی رو به کاهش است!

بین سال‌های 1959 تا 2014 میانگین مدت زمانی که آمریکایی‌ها انتظار داشتند زندگی کنند در حال افزایش بود. طبق مطالعه جدیدی که در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (Journal of the American Medical Association) منتشر شده است، آمده است اکنون برای سومین سال متوالی آمار امید به زندگی در حال کاهش است.

سرپرست این مطالعه می‌نویسد: «ممکن است فکر کنیم بهترین سیستم سلامت در جهان را دارا هستیم و یا بالاترین امید به زندگی مربوط به ما باشد... اما این طور نیست!»

این کاهش امید به زندگی فقط هم مربوط به یک قومیت خاص، جنسیت خاص یا منطقه جغرافیایی خاص نیست، بلکه مربوط به تمام گروه‌های سنی است. در آمریکا، بیشتر آمار فوت شدگان بین سنین 25 تا 64 سال است که با مشکلات بهداشتی مانند مواد مخدر، چاقی، بیماری کبدی ناشی از مصرف الکل، خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این پژوهشگر می‌افزاید: آمریکا‌یی‌ها با وجود داشتن بالاترین سرانه مراقبت‌های بهداشت و سلامت در جهان، اما احتمال مرگ آنها تا قبل از 65 سالگی به نسبت سایر کشورها بسیار بیشتر است. فرزندان آنها نیز به احتمال زیاد، مدت طولانی عمر نکنند!»
 

یک روند کاهشی وحشتناک

این تیم تحقیقاتی روند 50 ساله میزان امید به زندگی آمریکایی‌ها با استفاده از پایگاه‌های داده مختلف در این کشور، بررسی کردند. نتایج نشان داد، در دهه 1970، این کشور جهش سریع و قابل توجهی در بحث امید به زندگی تجربه کرده است. اما این روند افزایشی تند از سال 1990 به بعد روندی کندتر به خود گرفت.
در سال 2011، امید به زندگی در آمریکا ثابت شد و از سه سال بعد از آن نیز روند کاهشی به خود گرفت.

سرپرست مطالعه جدید می‌گوید: «ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم ک قرار است که سقوط آزاد داشته باشیم!»

 پیشرفت‌های پزشکی، به خصوص در زمینه درمان سرطان و سلامت قلب باعث افزایش تقریباً 10 ساله امید به زندگی در این کشور شده بود. بین سال‌های 1959 تا 2013 از 69.9 به 78.9 افزایش یافته بود، امام اکنون این میزان به 78.6 کاهش یافته است.
 
اگر این میزان امید به زندگی در کشور آمریکا را با سایر کشورها مقایسه کنید، به نظر می‌رسد آمار خوشایندی برای آمریکایی‌ها نباشد. در سال 1960، مردم آمریکا بالاترین امید به زندگی را در سراسر جهان داشتند، اما در دو سال گذشته در پایین‌ترین رتبه نسبت به کشورهای مشابه از نظر تولید ناخالص داخلی و درآمد قرار گرفته است.

در حقیقت، جایگاه آمریکا از نظر امید به زندگی در میانه لیست در سطح جهانی و در کنار کشورهایی مانند لبنان، کوبا و شیلی که دارای تولید ناخالص داخلی بسیار ناچیزی هستند، قرار گرفته است.
 

قشر ضعیف در آمریکا در حال نابود شدن

تحقیقات این پژوهشگران نشان داد که میزان مرگ و میر در بین این قشر از جامعه به 35 عامل افزایش یافته است. با این این حال مصرف بیش از مواد مخدر، الکل و خودکشی ـ که برخی کارشناسان آن را «مرگ ناشی از ناامیدی» نامیده‌اند ـ علت اصلی هستند.
 
میزان مصرف مواد کشنده در این قشر از سال 1999 تا 2017 تقریباً 4 برابر افزایش یافته است.

میزان خودکشی برای افراد بین 25 تا 64 سال تقریباً 40 درصد و برای افراد بین 55 تا 64 سال نیز 56 درصد در این بازه زمانه افزایش یافته است. میزان مرگ و میر به علت بیماری‌های ناشی از الکل در سنین بین 25 تا 34 سال حدود 160 درصد رشد داشته است.
 
میزان مرگ و میر ناشی از چاقی نیز در بین این گروه سنی به میزان 114 درصد افزایش داشته است و فوت افراد به علت فشارخون بالا نیز افزایش 80 درصدی داشته است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط