عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی:

شبکه ملی اطلاعات زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور است

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور محسوب می‌شود، گفت: باید بدون نیاز به شبکه جهانی فعالیت‌های مجازی در داخل انجام شود.
سه‌شنبه، 3 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شبکه ملی اطلاعات زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور است
به گزارش راسخون و به نقل از خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در نشست علمی نگاهی دوباره بر ماهیت و میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعاتکه بعدازظهر امروز در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای اصلی کشور راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است به طوری که بتوانیم به راحتی اطلاعات خود را بدون آنکه توسط سیستم‌های پیشرفته خارجی دزدیده شوند انتقال دهیم به این معنی که ما باید در حوزه فضای مجازی استقلال داشته باشیم.

جلیلی افزود: امروز کشور نیازمند وجود یک موتور جستجوی ایرانی است که بتواند در شرایط خاص نیازهای جامعه را برطرف کند. اما متأسفانه در این رابطه در حال حاضر ما هیچ گونه فیبری نداریم که به راحتی بتوانیم اطلاعات داخلی کشور را انتقال دهیم.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر اشکال اساسی در مدیریت شبکه ملی اطلاعات این بود که به مقوله نقل و گفتار درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات فکر کردند و فعالیت آنها دچار ضعف بود و مدیریت تصور می‌کرد که نرم‌افزارهای داخلی بدون انتخاب سیستم‌های خارجی فعالیت می‌کنند اما چنین اتفاقی انجام نشد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در پایان با اشاره به قطعی اینترنت در آبان‌ماه گفت: اگر کشور اینترنت داخلی خود را مناسب با پیکربندی راه‌اندازی می‌کرد می‌توانست در قطعی اینترنت در آبان‌ماه با اعلام قبلی اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.