برترین وبگاه‌ها و نرم‌افزارهای مذهبی معرفی شدند| راه‌اندازی «اینترنت سالم»

تدوین برنامه «اینترنت سالم»، ایجاد همگرایی بین حوزه‌های علمیه و مرکز ملی فضای مجازی و معرفی برترین وبگاه‌ها و اپلیکیشن‌های مذهبی از مهمترین خبرهای این هفته فضای مجازی کشور بودند.
جمعه، 2 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برترین وبگاه‌ها و نرم‌افزارهای مذهبی معرفی شدند| راه‌اندازی «اینترنت سالم»



تدوین برنامه «اینترنت سالم»، ایجاد همگرایی بین حوزه‌های علمیه و مرکز ملی فضای مجازی و معرفی برترین وبگاه‌ها و اپلیکیشن‌های مذهبی از مهمترین خبرهای این هفته فضای مجازی کشور بودند.


به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسین انتظاری صبح روز شنبه، 26 بهمن در جمع خبرنگاران، یکی از مباحث اساسی کشور در راستای گسترش هویت اسلامی در اینترنت را رویکرد فضای مجازی سالم، عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح فضای مجازی سالم در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته است.
وی یکی از بحث‌های مهم این طرح را «نظام جامع پالایش حوزه فضای مجازی» برشمرد و گفت: برای تدوین نظام جامع اینترنت سالم، اعضای فرهیخته‌ای در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی در حال تهیه سیاست راهبردی این بخش هستند که پس از تدوین نهایی به صحن شورای عالی فضای مجازی برده می‌شود.


اینترنت سالم، طرحی متفاوت از اینترنت پاک
انتظاری با بیان اینکه در این طرح، 7 زیرنظام جامع مانند پالایش، محتوا و آموزش دیده شده است؛ طرح اینترنت سالم را طرحی متفاوت از اینترنت پاک که در دولت دهم مطرح شده بود عنوان کرد و گفت: در این طرح مجموعه‌ای از چند نظام پیاده‌سازی خواهد شد.

ایجاد همگرایی بین حوزه‌های علمیه و مرکز ملی فضای مجازی
وی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تولید محتوای قرآنی در شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: در حوزه تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی، سیاست‌گذاری‌های مناسبی خواهیم داشت. در فضای «اینترنت سالم»، نظام جامع اینترنت سالم یا حوزه فضای مجازی سالم در کشور از هفت زیر نظام تشکیل شده است که نظام پالایش اینترنتی یکی از این هفت نظام به‌شمار می‌رود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: با مدیریت حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه در تهران در حال جلسه و هماهنگ کردن و هم راستا کردن آراء هستیم تا بتوانیم سیاست‌های تولید محتوای قرآنی و دینی را در فضای مجازی تدوین کنیم.
نمایشگاه‌های متعدد ICT تجمیع می‌شوند


حسن نجفی‌سولاری، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات گفت: باید نمایشگاه‌های متعددی که هرساله در رابطه با اپراتورهای موبایل، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه دیجیتال و فناوری اطلاعات برگزار می‌شوند با هم و یکبار در سال برگزار کنیم.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: از آسیب‌شناسی شش دوره برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، نتیجه گرفتیم که رویکرد برگزاری نمایشگاه باید تغییر کند.
وی ادامه داد: در نخستین راهکار نوین، تصمیم گرفته شد که برگزار‌کننده نمایشگاه دولت نباشد و برگزاری به ناشران دیجیتال سپرده شود که دولت تنها هدایت نمایشگاه را برعهده داشته باشد.

همایش «جامعه و فضای مجازی» برگزار شد
به منظور آشنایی جامعه مخاطبان با مباحث مطرح در عرصه علوم ارتباطات و اطلاعات و تحولات برآمده از شناخت، مدیریت و بهره‌برداری از فعالیت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، پانل تخصصی جامعه اطلاعاتی، مدیریت اطلاعات و سیاست‌های راهبردی با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران علوم ارتباطات و اطلاعات، یکشنبه، 27  بهمن، در همایش جامعه و فضای مجازی برگزار شد.
در این پانل تخصصی موضوع جامعه اطلاعاتی و مدیریت اطلاعات از جنبه‌های مختلف سیاست ملی، مدیریت سازمانی و رفتار فردی و اجتماعی به شیوه تعاملی مورد توجه بوده و مقالات و مطالعات متخصصان و فعالان این حوزه به مخاطبان ارائه ‌شد.

دو مقام لشکری و کشوری فضای سایبری با هم دیدار کردند
روز، 26 بهمن، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ضمن دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان فن‌آوری اطلاعات، درباره پیشگیری از وقوع جرم و بومی‌سازی روش‌ها در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به بحث پرداختند‌.
در این نشست صمیمی‌، سرپرست معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات‌، معاونان این سازمان و مسئولان معاونت‌ها و مراکز پلیس فتا ناجا نیز حضور داشتند‌.

منشور صادرات محتوای اسلامی ـ ایرانی در فضای مجازی تدوین می‌شود
محمدرضا طلایی، رئیس هیئت مدیره مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران امروز، 26 بهمن‌ماه در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: این نمایشگاه با مجوز وزارت ارشاد و سازمان توسعه و تجارت از 8 تا 11 اسفندماه با حمایت شورای عالی فضای مجازی، مجلس، صدا و سیما، نهاد ریاست جمهوری و بخش خصوصی همچون مجمع عالی واردات و سازمان نظام صنفی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: همزمان با این نمایشگاه در اتاق بازرگانی، کارگروهی از حقوق، اتاق کشورهای اسلامی، معاونت شهرستان‌ها و امور تشکل‌های اتاق بازرگانی تشکیل شده تا منشور همکاری میان اتاق بازرگانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فضای مجازی تدوین شود. این منشور یا همزمان با برگزاری نمایشگاه یا پس از آن به امضا خواهد رسید.


درگاه مرجع بین‌المللی موضوعات قرآنی راه‌اندازی می‌شود
حسن نجفی‌سولاری، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز، 26 بهمن‌ماه در نشست خبری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به پیشینه این نمایشگاه اظهار کرد: مضامینی همچون قرآن به اندازه کافی یک ماه در نمایشگاه قرآن پرداخته می‌شود. اما حرکت مرکز بالاتر از دیده شدن مفاهیم قرآنی در نمایشگاه است. در مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، در حال راه‌اندازی «درگاه مرجع بین‌المللی موضوعات قرآنی در حوزه دیجیتال» هستیم که امیدواریم به زودی راه‌اندازی شود.

انتشار فراخوان دومین مسابقه شنیداری «چشمه جاری»
دومین سری مسابقات شنیداری «چشمه جاری» از مجله شنیداری «پیکان»(بخش اول: انقلاب، یک نفر) از 22 بهمن‌ماه تا 22 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه باید فایل صوتی را دریافت کنند. کاربران برای دانلود فایل صوتی و شرکت در مسابقه به نشانی‌های www.razemandegar.ir و www.chashmeh.ir مرکز فرهنگی ـ دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.


اختتامیه جشنواره وب و موبایل برگزار می‌شود
ششمین «جشنواره وب و موبایل ایران» در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به پایان می‌رسد و در آن سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران بخش دولتی در کنار فعالان فضای مجازی ایران به هم‌اندیشی و تبادل نظر می‌پردازند.
در این جشنواره برترین کارآفرینان اینترنتی ایران در سال گذشته از بین بیش از ۸۲۰۰ سایت مختلف برگزیده و معرفی می‌شوند و مهمانان و سخنرانان ویژه کنفرانس، آقایان حسن نجفی سولاری، رئیس مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر و رئیس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران هستند که در کنار کارآفرینان مطرح آنلاین داخلی و خارجی، آخرین دانسته‌های خود در زمینه وب و تجارت آنلاین را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.
7432



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.