سهم هر ایرانی از بودجه در سال آینده چقدر است؟

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی به سنت هر ساله گزارشی را تحت عنوان بودجه به زبان ساده ارائه کرده است که بر اساس آن روشن می شود سهم هر ایرانی از امور هزینه ای بودجه سال آینده برابر با ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۰۸ تومان بوده است.
پنجشنبه، 5 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سهم هر ایرانی از بودجه در سال آینده چقدر است؟
به گزارش راسخون به نقل از خبرآنلاین، در این گزارش تاکید شده است بخش عمده ای از این سهم به موضوع رفاه اجتماعی(بازنشستگان و امور حمایتی و رفاهی باز می گردد). سهمی که در این سرفصل به ازای هر ایرانی هزینه می شود برابر با یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۵۴۹ تومان است. این اعداد البته چندان قابلیت قیاس با گزارش‌های سال گذشته را ندارد چرا که بخشی از مصارف این فصول به فرابودجه تبصره ۱۴ منتقل شده ست در نتیجه امکان قیاس این اعداد با اعداد استخراج شده در سال گذشته وجود ندارد.

 با این حال بررسی‌ها روشن می کند به ازای هر ایرانی در سال اینده معادل ۹۶ هزار و ۵۳۲ تومان در بخش خدمات عمومی شامل قانونگذاری، امور مالیاتی و ... هزینه می شود.

 میزان هزینه کرد برای هر شهروند ایرانی در سال آینده در بخش دفاعی و امنیتی برابر با ۸۲۴ هزار و ۸۵۲ تومان است. در عین حال در حوزه قضایی نیز این هزینه کرد به ۸۲ هزار و ۶۲۷ تومان می رسد. در حوزه سلامت، سهم هر ایرانی ۲۶۱ هزار و ۶۰۷ تومان و در بخش آموزش و پرورش برابر با ۹۳۷ هزار و ۷۰۷ تومان است. در بخش فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، گردشگری و ... این سهم به ۸۳ هزار و ۳۵ تومان می رسد و در دو حوزه مسکن و عمران شهری و روستایی و محیط زیست سهم در نظر گرفته شده پایین ترین ها تلقی می شود.

 بر اساس این گزارش در حوزه محیط زیست به ازای هر ایرانی ۷۶۵۴ تومان و در حوزه مسکن و عمران شهری و روستایی دو هزار و ۲۱ تومان در نظر گرفته شده است.

سهم هر ایرانی از بودجه در سال آینده چقدر است؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.