اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در خصوص صلاحیت نامزدهای مجلس تا ۲۱ دی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیئت‌های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیات‌های اجرایی و شکایات نسبت به آراء این هیئت را بررسی و با کسب نظر از هیت مرکزی، اعلام‌نظر کنند.
پنجشنبه، 12 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعلام نظر قطعی شورای نگهبان در خصوص صلاحیت نامزدهای مجلس تا ۲۱ دی
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری میزان، عباسعلی کدخدایی گفت: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیئت‌های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیئت‌های اجرایی و شکایات نسبت به آراء این هیئت را بررسی و با کسب نظر از هیئت مرکزی، اعلام‌نظر کنند.

وی بیان داشت: بررسی شکایات و صلاحیت کاندیداها، یک کار پرمشغله است و در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۶ هزار ثبت‌نام کننده داشته‌ایم و بسیاری از این افراد، نخستین بار در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و به همین جهت نیاز داریم مدارک و مستندات لازم را برای احراز هویت آن‌ها جمع‌آوری کنیم که این موارد زمان‌بر است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: تلاش هیئت‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیدا‌ها اعلام کند.
کدخدایی اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند که این شرایط در مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قوانین انتخابات آمده است. همچنین یکسری شرایط شکلی نیز وجود دارد که تحویل دادن مدارک لازم و سن قانونی داوطلب و همچنین نداشتن سوءشهرت در منطقه و عدم محکومیت قضایی از جمله این موارد است.

وی گفت: توصیه من به مردم این است به کسانی که کارآمد هستند و شایستگی نمایندگی مردم را دارند رای بدهند. مردم سعی کنند کسانی را انتخاب کنند که مسائل و حواشی خاصی نداشته باشند و طبیعتا افرادی که تجربه و تخصص بیشتری دارند، مورد انتخاب واقع شوند. مردم پس از بررسی‌های لازم، از افراد مورد اعتماد درباره کاندیدا‌ها پرس و جو کنند و ان شاءالله کسانی را برای چهار سال آینده به مجلس بفرستند که برای تمام کشور مثمر ثمر باشند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.