پیام‌های تسلیت شخصیت های سیاسی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام های جداگانه ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون بسیج مردمی عراق به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.
شنبه، 14 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
پیام‌های تسلیت شخصیت های سیاسی در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی
به گزارش راسخون؛ جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام های جداگانه ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون بسیج مردمی عراق به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

پیام های تسلیت به شرح زیر است:
 

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار امت اسلامی حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فدارکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد. 

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد ، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت ، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز ، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز  فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و  تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت سردار سلیمانی: انتقام شهادت «سردار سلیمانی» را از آمریکا خواهیم گرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، آحاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم
 

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی: آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت

بسم‌ رب الشهداء و الصدیقین
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا، برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه خود افزود و مالک اشتر ولی زمان، سرباز ولایت و امت، سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را به فیض عالی شهادت رساند.

امروز جبهه مقاومت گرچه داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجاهدش ابومهدی مهندس است اما طنین گام‌های استوار این سرداران سرافراز در گوش تاریخ باقی خواهد ماند و از هر قطره خون پاک آنان، صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید تا خواب را از چشم دولت تروریست آمریکا و تروریسم بین‌الملل در سراسر جهان برباید.

آمریکا با این اقدام سبعانه، نقطه‌ای بر پایان حیات شرارت بار خود در منطقه گذاشت و بی‌تردید سربازان جبهه مقاومت، انتقام خون حاج قاسم را که امتداد خون سرخ حضرت ثارالله (ع) است به اشد وجه خواهند ستاند.

شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، جبهه پیروز مقاومت و همه امت اسلامی بویژه ملت قدرشناس ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، علو درجات را برای آن مجاهد فی سبیل‌الله و مردی که عهد خود با خدایش را صادقانه ایفا کرد، مسالت دارم.
 

پیام تسلیت رئیس مجلس در پی شهادت سردار سلیمانی: ملت ایران از خون فرزندان قهرمان خود نخواهد گذشت

بسم‌ رب الشهدا و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز، فرمانده شجاع، قهرمان، حماسه آفرین  و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان  را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از   قرآن و  مکتب اهل بیت(ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت ولی عصر( ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده  عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به  مجموعه‌ پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می گویم.

این فرمانده مقتدر ، محبوب و عزت آفرین،  افتخار همه ایرانیانی بود که  دل در گرو استقلال  و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و  به دست شقی ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست.

رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم،  شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از  جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می داند که با این گونه جنایت ها هرگز نخواهد توانست در اراده  های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد.

شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است. او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن  و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود،  تا واپسین لحظات عمر  پربرکت خویش را  در راه مقابله با اشقیای تکفیری و  تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه‌ شریف  به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد‌. فضل و رحمت بی کران خداوند  متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان  راه  جهاد و شهادت در ایران اسلامی ، در سپاه و در  همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی،  بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر  نورانی شهید قاسم  سلیمانی  و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.  

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی


پیام تسلیت دبیر شواری نگهبان در پی شهادت سردار سلیمانی: اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی بی‌پاسخ نمی‌ماند

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تاثر و تالم گشت.

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت‌ و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ‌ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست اشقی الاشقیاء جهان، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

احمد جنتی
دبیر شورای نگهبان 
رئیس مجلس خبرگان رهبری
13 دی 1398
 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان سابق سپاه هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سپهبد قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.»
 

پیام تسلیت ظریف در پی شهادت سردار سلیمانی

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بیانیه ای با اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیروهای مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

دکتر ظریف در این بیانیه افزود: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.
 

ولایتی: آمریکا و مزدورانش عواقب این جنایت تروریستی را خواهند پرداخت

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز در پیام تسلیت خود گفت: «شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از  پیروزی های خود  را مدیون رشادت های او هستیم، جان تازه ای را در جبهه مقاومت ایجاد خواهد کرد و آمریکایی ها و ایادی آنان عواقب این جنایت تروریستی را پرداخت خواهند کرد.»

در ادامه این پیام آمده است: «جبهه مقاومت که توانست در تمام این سال ها با تدابیر مقام معظم رهبری، رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار سلیمانی و فرماندهان عالی جبهه مقاومت، مدافعان حرم و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم منطقه، توطئه شوم دشمنان در تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی را از بین ببرد، بار دیگر انتقام این جنایت را خواهند گرفت.»

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: سردار سلیمانی نماد مبارزه با نظام سلطه بود

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: سردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام تاکید کرد: سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.


سخنگوی دولت: آزادی‌خواهان در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد

علی ربیعی سخنگوی دولت، طی رشته توییتی به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نوشت:

«قاسم سلیمانی سرمایه نمادین و ملی ایرانیان است. نام قاسم سلیمانی مصادف با مقابله با تروریسم، ناامنی و حمایت از انسان‌های در معرض قربانی شدن و بی‌پناه است. بدون شک آزادی‌خواهان و ظلم ستیزان نه فقط در ایران بلکه در پهنه جهانی پاسخ ظالمان را خواهند داد».

«شهادت این انسان آزادی‌خواه را به تمام ایرانیان تبریک و تسلیت می‌گوییم. ترامپ وقیحانه مسئولیت این ترور را برعهده گرفت. قاسم سال‌ها به دنبال شهادت بود اما پاسخ سخت، دور نیست».
 

فرمانده کل ارتش: حمله تروریستی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند

فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر موسوی در پیامی نوشت:
«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت اجر و پاداش خداوند متعال برای مردان بزرگی است که با سال‌ها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین، جان در طبق اخلاص گذاشته‌اند و دل به معبود داده‌اند. شهید سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاهدی خستگی ناپذیربود که جز شهادت هیچ پاداشی برازنده او نبود.

اینجانب از سوی خود و هم‌رزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت فرمانده ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، امت شهید پرور، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت گفته و به جنایتکاران اعلام می‌داریم این حمله تروریستی و ددمنشانه آمریکای جنایتکار که نشانه‌ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است، بدون پاسخ نخواهد ماند.

بدون تردید در پی این اقدام تروریستی جنایتکاران خبیث و به برکت این خون‌های پاک، جبهه مقاومت بیش از پیش تقویت خواهد شد.»
 

سردار اشتری: خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد

سردار حسین اشتری با صدور پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سرباز سرافراز ولایت به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، جبهه مقاومت اسلامی،سپاه پاسداران و بیت معظم ایشان، آحاد ارادتمندان این سرلشکر همیشه سرافراز اعلام کرد:

« بسم رب الشهدا والصدیقین
مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه‌های جنگ با کفار و تروریست‌ها، سرباز دلاور ولایت و امت اسلامی، سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده قهرمان نیروی قدس سپاه پاسداران، پس از عمری نقش آفرینی پر افتخار در راه اعتلای اسلام ناب محمدی (ص)، دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

این مبارز عاشق و خستگی ناپذیر اسلام و انقلاب، عمری در راه اعتلای اسلام و انقلاب گذراند و خداوند منان اجر مجاهدت‌هایش را در شهد شیرین "شهادت "مقدر کرد.

خباثت و حماقت نیروهای تروریست و متجاوز آمریکایی،در ترور سردار سرلشکر پاسدار، این شهید قهرمان و همیشه زنده اسلام، بدون تردید بی پاسخ نخواهد ماند و قطعا این اقدام آمریکای جنایتکار و تروریست پرور، درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد؛ قطعا خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد.

آمریکا، رژیم غاصب و نوکرانشان مسئول شهادت این دو فرمانده بزرگ هستند و این جنایت بزرگ، به معنای اعلان جنگ نامحدود به مقاومت است و هیچ کسی نمی‌تواند نتایج آن را کنترل کند.
 

پیام تسلیت رییس سازمان انرژی اتمی در پی شهادت حاج ‌قاسم سلیمانی

دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، شهادت سرداران پرافتخار سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس را تسلیت گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

با نهایت تأسف و تألم خبر عروج ملکوتی دلاور مرد سپاه اسلام و مبارز خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی (اعلی الله مقامه الشریف) و شهادت ابو مهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق را دریافت نمودم.

اگرچه سابقه و پیشینه عشق عمیق اینجانب به آن سردار فداکار سپاه اسلام به دهه‌های پیش بازمی‌گردد اما در دوران تصدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آشنایی بیشتر با روش و منش آن اسوه تقوا و جهاد، بیش از پیش به نقش بی‌بدیل آن مجاهد فی سبیل‌الله در صیانت و حراست از حریم مقدس سرزمین اسلامی و دفاع همه‌جانبه و هوشمندانه از کیان امت اسلام و ملت‌های مظلوم و رنج‌دیده منطقه و خاورمیانه وقوف یافتم.

دشمنان و بدخواهان جهان اسلام به ویژه تصمیم‌سازان و طراحان این توطئه‌ شوم در هیات حاکمه ایالات متحده، با این اقدام ددمنشانه و سبعانه خویش، نقاب تزویر و فریب از چهره برداشته و نشان دادند که شعار مبارزه با تروریسم که بدون وقفه از لسان آنان به گوش جهانیان مخابره می‌شود، دروغی فریب‌کارانه و شعاری عاری از شعور و صداقت است.

دشمنان جهان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که شهادت، هنر مردان خداست و خون پاک و مطهر این دو شهید عزیز، موجب اتحاد و همبستگی روزافزون ملت‌های ایران و عراق خواهد شد.

این‌جانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ریاست محترم جمهوری، ملت رشید ایران و تمام مبارزان و آزادی‌خواهان جهان، و به ویژه همسر و خانواده آن مجاهد سرافراز، از درگاه ایزد منان مسألت می‌نمایم تا این مجاهدان راه خدا را با شهدای صدر اسلام محشور نماید و حاج قاسم سلیمانی عزیز را شفیع ما در روز واپسین قرار دهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.